16 April, 2010

DARI ULU DONG KE HULU SELANGOR

Memang cantik dan sesuai gambar ni untuk PRK Hulu Selangor,
tapi mungkin ada yang terlupa dan tak kelihatan dalam gambar tu, botol todi! Kehkehkeh!
Akhirnya 'Drunken Master' di benamkan di Hulu Selangor.



Kawan lalu di bandar Raub menjenguk Dato' Shaharuddin Moin, tak nampak pun bayangnya tapi dengor khabor orang hentam dia kiri kanan. Teringat juga Batu Talam, karier politik Dato' Shah ni pun dah kira nak berkubur jugalah gamoknya. (baca sini) Orang Raub yang sorang lagi tu kawan dah malas nak hentam sebab dia pun dah tak tahan asik kena tembak sana sini aje. Unit Media dia pun mungkin tidur bersama-sama. Kesian ke MB, harap ke pagor, pagor dah nak reboh!

Turun dari Bukit Fraser, dah sampai Kuala Kubu Baru. Meriah bukan memain. Suka juga kawan tengok wajah TMY, dah pandai senyum, manis pulok tu. Tapi senyum, senyumlah juga kontrek pembekalan makanan ke sekolah-sekolah di bawah kementerian Pelajaran kenapa banyak orang sebelah sana yang dapat? Wakil calon pembangkang di Temerloh pun dapat? Itu kena pantau, jangan nanti ada duri dalam daging dalam kementerian TMY tu.

Orang sebelah Kuala Kubu ni kita terasa rapat dengan Pahang, kira macam sedaralah. Ada yang nampaknya pening sikit sapa yang dema nak pilih ni nanti, ada juga yang tanya nak pilih sapa? Kawan nak jawab pun susah, tapi kita kena kaji dulu dengan teliti. Meh kita tengok beberapa fakta dulu:


Ini keputusan PRU12 yang lalu:
P94 - Hulu Selangor
Jumlah Pengundi 63,593
Peratusan Kaum: M:53.95% C:26.67% I:18.98% L:0.41%
1. Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad (PKR) : 23,177
2. Datuk G.Palanivel (BN) : 22,979
Majoriti: 198
Jumlah undi: 47,622
Peratusan mengundi: 74.89%
Undi rosak: 1,466

Sila klik di blog sahabat saya Taiping Mali untuk baca pandangan beliau.

Pendapat saya begini. Ini kawasan majoriti orang Melayu, sepatutnyalah calon Melayu diletakkan disini. Dan kita sangat marah kepada pemimpin kerana terlalu bertolak ansur dengan kehendak MIC sedangkan mereka tidak menyumbang apa-apa bahkan ada kalangannya menikam kita dari belakang. Sekali lagi calonnya sepatutnyalah Melayu, namun TMY telah mengumumkan calonnya adalah dari MIC. Baca blog Politik Harian.

Kita boleh bertolak ansur dengan MIC, cuma kaum ini janganlah terlalu mabuk todi dan lupa diri, baca blog Tun Faisal.

Pas tentu sedang memukul gendang tarian makyong nya dan menghasut pengundi memilih calon Melayu PKR dengan alasan kalau mati nanti siapa yang nak bacakan talkin dan sedekahkan fatihah? Yang ni boleh baca di blog 'Bapak Mertua' saya Husin Lempoyang. Pandangan Husin ni memang geliga, kelakarnya menyindir tetapi bisa. Orang mabuk kalau sembahyang pun tak sah, hehehe!

Peribadi calon PKR ' Drunken Master' ni pun bukan main teruknya. Nak cakap pun tak sanggup. Jadi bacalah kat blog PAPA GOMO ni. Kita bukan setakat tidak percayakan calon PKR walaupun melayu tetapi kita juga sudah tidak percayakan kemampuan PKR dalam menjaga kebajikan pengundi-pengundi di Hulu Selangor ini. Baca blog adik saya ni, BumiYang. Dulu pemilik blog ni Pahang sekarang dah Johor. Tak kisahlah kerana kita SATU MALAYSIA.

Kata sahabat saya ni, harapan untuk PKR sudah tidak ada langsung. PKR bolehlah di talkinkan di Hulu Selangor ni nanti. (Mungkin talkinkan bersama-sama calonnya sekali, hehe). Ni kena baca blog Berani Membuat Pilihan.

Kalau tonton berita tv malam tadi, telah diumumkan bahawa ADUN Bakar Arang, Kedah telah meninggalkan PKR dengan beribu alasan. Saya sangat tertarik dengan kata-kata YB. Tan Wei Shu tadi yang lebih kurang begini; cakap manis saya tak pandai, janji manispun saya tak pandai, cakap mengampu saya tak tau...lebih kurang gitu lah agaknya. Nak baca lebih lanjut tentang ni sila ke blog sahabat saya (Penghuni Gua) , orang Beserah yang dah bermastautin di Melaka.

Mmmm! Habis tu, saya nak kata apa pulak? Eleh, pengundi Hulu Selangor, pejam mata dan pangkahlah BN yang ada lambang dacing tu. Bagi kat Pas dan PKR satu apa pun tak jadi. Pertama kita pilih calon yang baik dan kedua kita pilih parti yang baik, yang akan menjamin kesetabilan politik dan dapat menjanjikan pembangunan mampan.

Kepada yang selalu komen dah belasah saya tu, teruskanlah. Kalau ganas sangat pun saya tak akan siarkan, ini blog saya, saya punya sukalah! Hehehe! Kepada Pahang Daily Online, Cucu Mat Kilau @ Cucu Mamak Kutty saya cadangkan hentikanlah 'lawak bodoh' tu, tak ada apa lagi harapan untuk PKR, segalanya dah hancur dan hancus. Semua orang dah meninggalkan PKR, tak kan awak nak jadi pencuci pinggan bila semua tetamu dan pulang?

Akhirul kalam, BN tetap akan menang di Hulu Selangor!



12 comments:

Unknown said...

MIC gali kubur UMNO di Hulu Selangor

Rest-in-Peace UMNO-APCO.

Anonymous said...

BH,

Kau tentu letih dan tak bertenaga naik GAP, dah tua katakan tentu dahaga?. Mari minum dan makan tosai, aku order awak bayar. Dimana ada gula disitu lah semut menghurung.Colek sikit aje jangan marah, kalau marah lagi tambah kedut ha....ha....ha..... Kau kempen sape PK ke or DZI?.

TQ

Anonymous said...

Punah! Harakahdaily hentam Zaid Ibrahim! baca sini:

http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/harakahdaily-hentam-zaid-ibrahim-calon.html

bRAVEhEART said...

Salam,

Hashim, kita akan tgk sapa gali kubur sapa,

Anon 10:31,Awak oderlah, awk makan lah dan awk bayar, dimana bnyk guka disitu bnyka kena kencing manis, huhu

Anon 11:45, Zaid akan punah dan Pas pun dah nak punah juga, biar sama-sama punah, keh keh keh!

Yang tetap sihat dan segar bugar kerana tk hurung gula adalah ~ bRAVEhEART - huhu!

Anonymous said...

BIAR SEMUA PUNAH... TAPI UMNO PARTI YANG AKU BENCI.. MENYAMPAH .... MELUAT.... SUMPAH TUJUH KETURUNAN... JANGAN ADA ANAK CUCU AKU JANGAN JADI AHLI UMNO.... BIAR JADI AHLI DAP... TAK PA....

YANG GAMBI said...

Bro, pengundi-pengundi Hulu Selangor dah mula menggali kubur untuk kebumikan Zaid dan PKR......tunggu sajalah...

bRAVEhEART said...

Anon 3:24, marahnya pada UMNO, apakah salah UMNO? Yg mungkijn bersalah adalah pemimpinnya bukan partinya, justru perbetulkan kesalahan pemimpin bukan membakar kain yang sedang kita pakai, nanti kita akan telanjang bulat dan nampaklah kemaluan..tak malu? Kah kah kah, orang Melayu terlalu fanatik berpolitik, tak sebijak Cina....bodossss!

Anonymous said...

BraveHeart,

Gua caya sama lu.

TK

Anonymous said...

ORANG CINA MEMANG BIJAK BERPOLITIK... MELAYU MEMANG BODOSSS..
MELAYU TU UMNO LAH... BODOSSSS...
HANYA PERJUANGAN ATAS NAMA AGAMA SAJA YANG SELAMAT DARI JADI BODOSSS..
MACAM PERJUANGAN PAS... AKU TAK ADA PARTI... TAPI AKU MEMANG MENYAMPAH UMNO... PAS AKU SUKA MACAM NIK AZIZ, LIM GUAN ENG PUN LEBUH BAIK DARIPADA KEBANYAKAN PEMIMPIN UMNO...

Anonymous said...

Bro, bole tolong jelaskan UMNOAPCO tu maksudnya apa?

Anonymous said...

Bro..mcm mana ni..negarawan awak che det tak nak berkempen kat Hulu Selangor...amacam bro..?

Anonymous said...

bh.,, dulu umno tiada saingan dlm pilihanraya, skrg ni umno "demam" bila ada pilihanraya, cuba mengelak prk mcm kes kota siputeh kat kedah, itu tandanya sokongan kepada umno dah susut, dulu melayu semua sokong umno, sekarang dah ada pkr, melayu yang kuat agama sokong pas, yang educated tak pandang pun kat umno, hanya orang-orang kampung saja harapan umno skrg ni... betul atau tidak?????

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...