03 March, 2009

GEMPAR! SIDANG DUN PERAK BAWAH POKOK


(Gambar Hiasan) Beginilah bila mabuk kuasa dan gila meroyan dicampur dengan kurang akal dan KURANG AJAR maka lengkaplah sebuah kerajaan pakatan pembangkang yang HARAMJADAH.


GEMPAR! KERAJAAN JALANAN MENGADAKAN PERSIDANGAN DEWAN UNDANGAN NEGERI DI JALANAN DI BAWAH POKOK. BEGINILAH GAYANYA ADUN-ADUN YANG TAK CUKUP AKAL JIKA TERPILIH JADI WAKL RAKYAT. MACAM BUDAK MAIN PONDOK-PONDOK. SILA KLIK LINK DIBAWAH UNTUK BACAAN SETERUSNYA



KERJA BODOH TAK MASUK AKAL - ParpuKari

JIWA KACAU - Antara Siratan Dan Suratan

Budaya Jalanan: Sidang Tergempar DUN Perak bawah pokok - ayorlemuju

14 comments:

Anonymous said...

Rakyat sudah muak, pemusnah keamanan Perak perlu dihukum.
KEMELUT politik Perak yang dijangka akan berakhir hari ini nampaknya tidak menjadi kenyataan. Hari ini, kemelut ini bertambah rumit setelah dengan jelas pihak berkuasa telah diperkudakan oleh Umno Bn untuk kepentingan politik sempit mereka.


Rakyat Perak khasnya dan rakyat Malaysia amnya sudah mula merasa muak, mual dan hendak muntah bila mengenangkan kembali kecelaruan politik yang melanda Perak.


Sebelum 6 Februari dulu, rakyat Perak hidup aman damai tanpa apa-apa pergeseren yang jelas. Melayu, Cina, India dan apa jua bangsa bebas ke mana saja tanpa dibelenggu rasa risau yang bukan-bukan. Dulu Kerajaan Negeri Perak pimpinan YAB Datuk Seri Ir Nizar dapat menjalankan tanggungjawab dan amanah dengan begitu berkesan lagi dalam membantu rakyat.


Tapi selepas berlaku rampasan dan rompakan kuasa yang tidak dapat diterima caranya oleh akal yang waras, dan mereka yang cintakan kedamaian, maka suasana indah, aman, damai, dan ketenteraman yang dinikmati sebahagian rakyat Perak hilang dengan tiba-tiba.


Perosak dan pemusnah kepada segala keamanan ini perlu diberi perhatian serius, dan seboleh-bolehnya pihak yang berkenaan (pihak berkuasa) mengambil tindakan tegas kepada pemusnah ini. Kenapa dikacau ganggu kerajaan yang dulunya dengan cemerlang berkhidmat untuk rakyat semata-mata kamu tidak boleh terima kekalahan pada 8 Mac lepas?


Bukankah rakyat Perak telah membuat keputusan, bermula PRU 12 kami rakyat Perak mahu Kerajaan Pakatan Rakyat yang memerintah Negeri Perak?
Susah benarkah kamu hendak memahami hasrat dan harapan rakyat?


Kalian hamba rakyat semua tentu dapat agak kan siapa pemusnah dan perosak keamanan Perak?
Hukum perosak keamanan Perak dengan menghadiahkannya kekalahan besar di PRK Bukit Selambau, Bukit Gantang, Batang Ai, Pensiangan, dan mungkin juga Bukit Lanjan. Undilah Calon PAS dan Pakatan Rakyat dalam kesemua PRK tersebut. Terima kasih atas sokongan anda.

Anonymous said...

Meskipun di halang oleh polis dan penyokong Barisan Nasional, kerajaan negeri Pakatan Rakyat di Perak tetap mengadakan sidang tergempar Dewan Undangan Negeri di bawah sebatang pokok, dalam serba kekurangan tetapi menepati semua peruntukan perlembagaan.

Segala jentera Barisan Nasional, malah penyokong UMNO sendiri dikerah untuk menghalang sidang tergempar itu. Bangunan Perak Daruk Ridzuan yang menempatkan Dewan Undangan Negeri di tutup sejak semalam dalam usaha membatalkan siding tergempar berkenaan.

Namun Menteri Besar Datuk Seri Nizar Jamaluddin, Speaker DUN V.Sivakumar dan ADUN-ADUN PAS, Keadilan dan DAP mengharungi semua kekangan itu untuk menegakkan kuasa perlembagaan dan undang-undang tubuh kerajaan negeri.

Dalam satu lagi catatan sejarah Perak, sidang tergempar DUN itu meluluskan dua usul yang selama ini menjadi “pokok” kepada kebimbangan UMNO – pertama ialah undi percaya terhadap kepimpinan Nizar sebagai Menteri Besar.

Usul kedua ialah pembubaran Dewan itu untuk membolehkan pilihanraya negeri diadakan.

Kedua-dua usul itu diluluskan sebulat suara.

Sivakumar terpaksa mengadakan sidang tergempar itu di tempat letak kereta apabila lebih 100 polis anti rusuhan menghalang beliau dan wakil rakyat memasuki Bangunan Darul Redzuan.

Kesemua 27 wakil rakyat Pakatan termasuk Nizar hadir di tempat letak kereta itu dengan dipengerusikan oleh Speaker yang berpakaian rasmi.

Mereka terpaksa beralih ke tempat letak kereta apabila dihalang oleh lebih 100 anggota polis anti-rusuhan daripada memasuki perkarangan Bangunan Perak Darul Ridzuan.

Sidang bersejarah DUN dibuka dengan bacaan doa, sambil diperhatikan kira-kira 300 penyokong Pakatan Rakyat. .

Sebelum itu Nizar dan wakil rakyat Pakatan dihalang oleh penyokong UMNO ketika dalam perjalanan ke Dewan Undangan Negeri.

Nizar dan rombongannya bagaimanapun berjaya melepasi sekatan itu.

Tetapi apabila tiba di pintu masuk Bangunan Perak Darul Redzuan mereka dihalang pula oleh polis dan penyokong UMNO yang lain. Malah anggota polis dilihat menolak dan mengkasari beberapa wakil rakyat, memaksa mereka meninggalkan perkarangan itu.

Pada masa sama, penyokong Pakatan dan UMNO bertikam lidah manakala polis menghalakan meriam air yang dicampur bahan kimia kepada penyokong Pakatan.

Ketika inilah Sivakumar mengambil keputusan untuk beralih ke tempat letak kereta kira-kira 50 meter dari situ untuk mngadakan sidang tergempar itu…membuka satu lipatan sejarah dalam system demokrasi Negara ini

Anonymous said...

KAMU ORANG BACA BAIK BAIK POSTING AKU NI,BENARLAH DAN WAJIBLAH UMNO DILABELKAN DGN LABEL CELAKA.

AKU YANG HADIR BERSAMA AMAT MALU SEKALI NAK MENGAKU....AKU NI ORANG MELAYU YANG PENUH DENGAN KESOPANAN DAN KESUSILAAN YANG BENTUK MENGIKUT ACUAN ISLAM.

KEPADA PEMIMPIN2 DAN BALACI2 UMNO NAH AKU HADIAHKAN SEKUNTUM CELAKA KEPADA KALIAN SEMUA............

INSYAALLAH.....SIKT MASA LAGI KAMI AKAN KELUARKAN VIDEO BUKTI BETAPA CELAKANYA UMNO.

Anonymous said...

Isyarat Abdullah Kekal PM - Penasihat Agama

Perlantikan Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Abdullah Md Zin sebagai penasihat agama kepada Perdana Menteri berkuat-kuasa hari ini dilihat sebagai isyarat bahawa Datuk Seri Abdullah Badawi tidak akan melepaskan jawatan Perdana Menteri dalam masa terdekat. Sumber yang rapat dengan Abdullah menggatakan bahawa sekalipun tidak menjadi presiden UMNO (selepas pemilihan agong umno, Mac ini) Abdullah Badawi tidak akan melepaskan jawatan Perdana Menteri kepada Datuk Seri Najib sekurang-kurangnya sehingga pru-13.

Dr. Abdullah Md Zin yang dilantik sebagai penasihat agama PM adalah juga Ahli Parlimen Besut. Beliau menggantikan Tan Sri Dr. Abdul Hamid Othman yang memegang jawatan itu sejak Januari 2001.

Abdullah, 62, sebelum melibatkan diri dalam politik pada tahun 2004 adalah Timbalan Rektor (Akademik dan Penyelidikan) Kolej Universiti Islam Malaysia (KUIM).

Berkelulusan doktor falsafah dalam bidang Dakwah dan Tasauf daripada University of Kent, England pada tahun 1990, beliau adalah anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dan Timbalan Pengerusi Biro Agama Umno.Beliau adalah juga lulusan ijazah Sarjana Muda Usuluddin daripada Madinah University, Madinah, Arab Saudi dan Syariah daripada Al-Azhar University, Kaherah, Mesir.

Anonymous said...

Dalam perkembangan terbaru, bimbangkan tekanan dan ‘pembersihan’ kumpulan penyokong Abdullah Badawi yang akan dilakukan oleh Najib Razak sekiranya beliau menjadi Presiden UMNO tetapi tidak diberikan jawatan Perdana Menteri, maka usaha telah dilakukan oleh sekumpulan ahli UMNO yang dipercayai didalangi oleh puak Khairy Jamaluddin untuk menangguhkan perhimpunan agong UMNO yang dijadualkan akan diadakan dalam bulan Mac ini.

Selaras dengan beberapa komentar oleh penganalisa politik antarabangsa seperti yang dilaporkan oleh ‘International Press’ dan AP, adalah lebih wajar Datuk Seri Abdullah Badawi terus menerajui Malaysia sehingga pilihanraya umum Malaysia yang ke-13. Antara komen berasas yang telah diutarakan mereka adalah faktor kredibiliti dan akauntabiliti Datuk Seri Najib yang dipertikaikan oleh rakyat Malaysia.

Menurut laporan beberapa akhbar antarabangsa, reputasi Datuk Seri Najib Razak terjejas teruk akibat dirinya serta isterinya dikaitkan secara langsung dengan kes pembunuhan zalim rakyat Monggolia beberapa tahun lalu. Disamping itu, peranan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dalam percaturan politik belakang tabir juga turut menjejaskan nama Datuk Seri Najib.

Sekiranya hal ini benar-benar terjadi, maka pastinya para pemimpin dan penyokong tegar Datuk Seri Najib akan ‘mati’ macam katak kena salai- kering dan menjijikkan. Manakala manusia yang paling ‘murka’ dalam kes ini adalah perempuan debab Rosmah Al-Mansori.

Anonymous said...

PETALING JAYA: Dua ahli Umno hari ini menggesa supaya perhimpunan agung parti itu ditunda supaya kes-kes rasuah politik dalam Umno dapat diselesaikan.


Ketua Cawangan Umno Muar, Datuk Kadar Ninam Shah dan ahli Umno Subang, Datuk Mazlan Harun bersedia mendapatkan injuksi mahkamah sekiranya semua kes politik wang gagal diselesaikan sebelum perhimpunan agung yang akan berlangsung hujung Mac ini.


"Kita menggesa supaya Perhimpunan Agung Umno ditangguh supaya tindakan dapat diambil untuk menyelesaikan laporan yang dikemukakan berhubung politik wang sama ada kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) atau pun kepada Lembaga Disiplin," katanya dalam satu sidang media di sini, hari ini.


Mazlan berkata, mereka sedia berhadapan dengan tindakan tata tertib daripada parti berikutan tindakan mereka itu.


"Kalau kita mahu kemukakan ke mahkamah, ia mesti ada asas undang-undang dan kita percaya, kita ada kes prima facie.


"Bagaimanapun, kita belum sampai ke tahap itu lagi. Kita menunggu reaksi daripada pimpinan tertinggi Umno.


"Jadi kita gesa Majlis Tertinggi Umno untuk mengambil berat perkara ini.


"Bagaimanapun, kita bersedia (menghadapi tindakan)," katanya.


Katanya, gesaan untuk menangguhkan perhimpunan agung itu logik kerana beliau yakin SPRM atau Lembaga Disiplin tidak akan dapat menyelesaikan kira-kira 1000 aduan yang diterima.


"Saya tidak nampak ia boleh diselesaikan (sebelum 24 Mac) dan kerana itulah kita mahu ia ditangguhkan. Kita mahu Umno dibersihkan dahulu," katanya.


Katanya, tindakannya menggesa perhimpunan agung ditangguh bukan bertujuan untuk menghalang peralihan kuasa daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada timbalannya Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak tetapi semata-mata untuk membersihkan parti daripada gejala rasuah.


Perhimpunan Agung Umno dijadualkan berlangsung pada 24 hingga 28 Mac ini.

Anonymous said...

When stupidity is more than insanity.

ha ha ha ha,

Anonymous said...

PAKATAN RAKYAT SEMAKIN SISAYANGI OLEH RAKYAT PERAK....
UMNO SEMAKIN DIBENCI OLEH RAKYAT PERAK...
SAYA MELIHAT SENDIRI PERSIDANGAN DI BAWAH POKOK DEKAT DENGAN BANGUNAN KERAJAAN NEGERI...
RAMAI RAKYAT PERAK MENITIS AIR MATA MELIHAT PERJUANGAN DATO SERI NIZAR MENEGAKKAN DEMOKRASI.....

LAUNGGAN HIDUP RAKYAT BERKUMANDANG DI BAWAH POKOK TERSEBUT....

PERJUANGAN YANG IKHLAS DARIPADA PAKATAN RAKYAT...

Injunksi untuk menangguhkan Perhimpunan Agung UMNO – One World Hotel

Injunksi ini di buat atas alasan banyak kes-kes berhubung dengan politik wang – rasuah dan tindakan disiplin yang perlu diselesaikan sebelum Perhimpunan Agung UMNO dapat dilakukan dengan sempurna. Kami dimaklumkan bahawa peneraju kumpulan yang akan memohon injunksi itu adalah Datuk Mazlan Idris. Setakat ini mereka memberi tempoh untuk UMNO mengumumkan penanggungan sebelum bertindak memohon injunksi tersebut

Sudah sampai masa – Bubarkan DUN Perak



Sudah sampai masa DUN Perak di bubarkan bagi mengelakkan berterusan ketegangan dan kemelut yang berlaku di negeri itu. Keadaan semakin mendesak dan tindakan mengunci pintu masuk Dewan untuk menghalang dari Dewan bersidang adalah tindakan yang tidak wajar apabila isu ini adalah isu yang melibatkan peruntukan undang-undang negeri Perak. Keadaan keliru dan celaru di negeri Perak hanya boleh diselesaikan dengan pembubaran DUN mengadakan pilihan raya baru. Mengenai komen bekas Menteri Besar Perak bahawa sewaktu PR mendahului dengan majoriti kecil kenapa mereka tidak membubarkan DUN adalah persoalan yang berbeza. Keadaan Perak bercelaru apabila ada ahli PR yang keluar dari PRK dan DAP dan ini membentuk konflik yang berbeza. Ahli tersebut keluar bersama-sama Najib Tun Abdul Razak dan ini memberi petunjuk secara langsung bahawa UMNO ada memainkan peranan dalam isu mereka keluar dari Pakatan Rakyat.

Sultan Perak kemungkinan boleh dirayu untuk memikirkan semula keputusan beliau supaya dapat di ubah untuk bersetuju dengan pembubaran parlimen – kerana ini melibatkan kepentingan negara dan rakyatnya. Mungkin dengan melihat senario yang ada maka pembubaran DUN Perak tidak boleh ditangguhkan lagi. Kemungkinan juga langkah yang bijak untuk UMNO di bawah Najib Tun Razak bangkit untuk turut bersetuju dengan pembubaran parlimen agar kedudukan Perak dapat di selaraskan semula.

Perlu diambil adalah kepentingan Perak dan kemungkinan penyelesaian perlu dibawa kepada rakyat semula. Ini mungkin adalah jalan terakhir dan mungkin jalan yang paling baik dari tindakan seperti mengunci dan menghalang masuk anggota DUN yang memberi kesan negatif kepada Menteri Besar Perak (BN) Dr Zambry Kadir

Anonymous said...

KAFLUS:

Aku bukan bodoh macam kau kifli, aku tak percaya semua ini. Kau lainlah sebab kau tu pencacai pengangkat najis dan pemakan najis PKR dan PAS

Anonymous said...

KAFLUS:

Aku bukan bodoh macam kau kifli, aku tak percaya semua ini. Kau lainlah sebab kau tu pencacai pengangkat najis dan pemakan najis PKR dan PAS

Anonymous said...

Sdr Kifli terlalu marahkan saya kerana menulis keburukan tentang Anwar Al-Jubri pOjaan hati nya, kerana itu dia serang blog saya mati-matian.

Oleh kerana dia sangat sayangkan Anwar Al-Jubri maka saya letakkan logo Anwar khusus untuk tatapannya. Sdr kofli, dtglah lagi. Ajak kekawan juga, anak bini sekali. Blog ni memang untuk sodom PKR.

Apache said...

salam bro..delete jek posting kifli nih..menyemak dan menyesatkan nih..

Anonymous said...

Salam Sdr Apache,
Saya terfikir nak delete komen kifli tu, tapi nanti ada yg kata kita tidak telus dan jumud, tidak beh terima komen. Teapi sebenarnya dia hanya patut komen berdasarkan apa isu dalam posting saya yg di perbincangkan, tetepi dia melalut dan nak berkhutbah seakan mengnantar posting sendiri dalam blog sendiri. Jadi selepas ini jika saya delete komennya, dia dan yang sewaktu dengannya harus faham sebab musababnya. Sikap terbuka pun kita tak boleh buka habis, kalau buka habis jadi macam yb eli lah pulak.

cekodokmasin said...

Salam tuan,
Saudara kifli adalah pembohong besar. Saya turut serta menyaksikan
'persidangan" itu, tapi tak nampak pula ada yang menangis. Terkenyit2 mata sebab panas matahari adale...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...