21 November, 2009

BERTERIMA KASIH KEPADA CHIN PENG? - MAT SABU DAH HILANG AKAL

Tunggu Edisi Sisipan Jam 11: Sajak Altantuya Untuk Mat Sabu



Ini bukan penyanyi Heraman Tino, tapi Mat Sabu, pernah ditangkap khalwat di hotel di Kota Bharu. Tapi PAS cover..hitam jadi putih dan bersih dengan sebuk cuci pas.




Mat Sabu dilaporkan meminta rakyat terutamanya penyokong-penyokong PAS mengucapkan terima kasih kepada Chin Ping – ketua komunis Malaya yang banyak mengorbankan nyawa bukan sahaja orang-orang Melayu bahkan bangsa Cina dan lain-lain bangsa juga sewaktu mereka menguasa Malaya selama 14 hari sejurus sebelum Malaysia mencapai kemerdekaan dari British.

Penyataan yang saya anggap ‘kurang ajar’ ini tidak langsung wajar diucapkan oleh seorang yang kononnya memperjuangkan Islam kerana tokoh yang diperkatakan itu adalah musuh bangsa dan Negara. Apakah dia sudah lupa atau sengaja melupakan kisah bagaimana bangsa Melayu telah dihina sehina-hinanya di tanahair sendiri.

Mungkin ungkapan dibawah ini boleh sedikit sebanyak memberikan keinsafan kepada bangsa Melayu yang lain jika pun tidak kepada Mat Sabu yang sudah hampir menukar rasnya kepada bangsa Cina.

DITANGKAP dan disembelih hidup-hidup, darah menyembur keluar dari leher yang hampir putus, tubuh terangkat ke atas dan menggelepar menahan seksa sakratulmaut. Bunyi geruh menarik nafas akhir amat gerun dan memilukan. Tidak cukup dengan itu, walaupun batang tubuh sudah tidak bergerak dan basah bermandi darah, dagingnya ditakik pula sebelum dibakar dan dihumban ke dalam lubang sedalam paras paha.

Perbuatan kejam dan di luar peri kemanusiaan itu adalah gambaran kekejaman komunis yang bermaharajalela ketika era darurat dari 1948 sehingga 1960.

Bagi Presiden Persatuan Bekas Polis Malaysia, Shafie Bakri menyifatkannya sebagai tindakan membalas dendam Parti Komunis Malaya (PKM) yang juga dikenali Bintang Tiga terhadap individu yang disyaki menjadi tali barut tentera Jepun. Tentera Jepun menguasai negara ini untuk tempoh tiga tahun lapan bulan.

(Sila klik untuk bacaan seterusnya diblog Darul Ehsan Today)

5 comments:

Anonymous said...

Ingat. Gelfren Mat Sabu bernama Norma. Siap hantar ubat dan ürut-urut".

Anonymous said...

haha mat sapu pas tu.. semua dia sapu.lembu pun takut nak angkat ekor wakakak

nurimo said...

Alah biasa lah pas mesti depand budak2 dia walapun berak tengah jalan.

Liza said...

tak dak nak depend pun... yg salah tetap salah! tapi perbicaraan di mahkamah, kenapa tiada sabit kesalahan? aku pun heran tak disabitkan kesalahan!
rupa2nya cerita jadi lain!~ Ada Haram Jadah buat fitnah kat dia rupanya... ko puak UMNGOK tahu ka apa tu fitnah? tapi tak palah ko kata kat mat sabu pun aku dapat apa... tapi rasanya satu hari mungkin fitnah tu akan kena jugak kat ko semo... kalu dak pun kat adik-kakak hang. kalau dak pun kat anak2 hang... mungking kena kat bini hang ka? mana tahu?

srikandi melayu said...

Salam BH,,

LIZA SAID:tapi rasanya satu hari mungkin fitnah tu akan kena jugak kat ko semo... kalu dak pun kat adik-kakak hang. kalau dak pun kat anak2 hang... mungking kena kat bini hang ka? mana tahu?

SRIKANDI: makno eh semuo bencano yg terkono batang hidung Nik Aziz & PAS sekarang ni sobab ekau semuo gomar fitnah n maki org yo.. wakakakakakakaka..

Teringat kato2 dato nikah/kawin dlm cito musang berjanggut
"dlm ini negeri semua undang2 hamba yg bikin..semua bole tutup punya" kekekekekeke
(tiada kene mengena pada yg hidup atau pun yg telah meninggal dunia)

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...