Suara Anak Pahang - Perlu Baca

15 November, 2009

Sisipan Ahad: Selangor For sale

TAJUK EDISI PETANG: MELAYU JANGAN JADI BACUL


Sekadar hiasan: Perbicaraan yang belum selesai




SHAH ALAM, Nov 13 - Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dilantik sebagai penasihat ekonomi kerajaan Selangor dan untuk tugasnya itu beliau akan dibayar gaji RM1 sebulan.


Demikian umum Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim ketika menggulung perbahasan belanjawan Selangor 2010 di Dewan Negeri Selangor hari ini. Katanya, perlantikan Anwar akan merangsang dan menjana pertumbuhan ekonomi negeri.


http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=23225:anwar-digaji-rm1-sebulan-sebagai-penasihat-ekonomi-selangor&catid=1:utama&Itemid=50

(CnP dari blog BumiYang)
http://bumiyang.blogspot.com


bRAVEhEART:

1. Mulia sungguh hati DSA kerana rela berkhidmat walaupun hanya dibayar RM1 sebagai upah yang kalau seekor lembu pun seandainya boleh berkata-kata tidak ingin menerimanya.
2. Mungkin juga ini tindakan membalas jasa atau menebus dosa kerana semasa jadi Menteri Kewangan dulu dia dah 'balun' sampai 'jenuh'
3. Sebagai satu usaha menghina Kerajaan Negeri Selangor yang menghadapi krisis kewangan.
4. Sebagai satu lagi cara menipu rakyat: kerana bagaimana dalam ketika seorang adun DAP menyuarakan di Dewan Undangan Negeri bahawa pendapatan mereka RM4000 lebih rendah dari pendapatan penjual goreng pisang dan penjaja mee ada pula seorang hamba Allah yang sangup menjadi penasihat dengan bayaran hanya RM1.?
5. Saya cadangkan semua adun PKR, PAS dan DAP Selangor diturunkan gaji mereka kepada RM1 sahaja selaras dengan apa yang dilakukan oleh Penasihat PKR aka Ketua Pembangkang - kepimpinan melalui teladan.

5 comments:

YANG GAMBI said...

Salam bro,

Tunggulah Selangor akan beransur-ansur dilelong oleh Anwar dan Khalid......... DAP tunggu masa menawarkan bayaran lumayan..... dia tahu orang-orang Melayu mudah dibeli....

shonzu said...

Saya setuju dengan gesaan saudara pada poin no.5 tu. Biar semua EXCO / ADUN Pengencing Rakyat negeri Selangor diberi elaun RM 1 sebulan, baru la betul kita tengok mereka bekerja untuk rakyat. Negeri berkebajikan la katakan......

PAS 4 all = Israel 4 all = Piss 2 all

bRAVEhEART said...

Salam YangGambi dan shonzu, terima kasih atas komen hari ini. Tapi nak ke adun selangor diberi gaji RM1 saja. Nak beli kondom pun tak cukup, hehe ~ bRAVEhEART

tokmod said...

muuuuuaaaaahhhhh....
mcam nak terkenceng gua rasanya...
RM1!!!!gua tak caya hoooiiiii.
nak beli minyak pelincer pon tak cukup bang ooooiiii...
KHALID + ANWAR = KAHNALIWARD

ISAC said...

Salam,

Bro, bukan Con**m sekarang free ke? Sama jugak dengan jarum suntikan?

Lelong jangan X lelong....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...