25 November, 2009

MELAYU: LEMBU SAMA LEMBU BERLAWAN, BABI JUGA YANG KENYANG

Kembalikan semangat dan roh pejuang Melayu dahulu;
"Takkan Melayu hilang di dunia".



Orang melayu didalam Pas dan PKR masih belum mahu menyedari betapa cauvinis dan kiasunya parti politik yang bernama DAP. Sejak sekian lama DAP berpendirian "bangsa diutamakan", peluang untuk meluaskan dan merealisasikan agenda mereka terbuka luas apabila di Pas dan PKR sanggup menjadi kaldai tunggangan mereka pada masa kini.

DAP yang berjaya menakluk Pulau Pinang, menguasai pentadbiran negeri Selangor dan juga terlibat didalam kekalutan politik di Perak telah menunjukkan belang sebenar mereka yang tidak pernah menghormati dasar sosial melindungi hak orang melayu
- DAP Ultra Kiasu
Contributed by spy_leman on Monday, November 23 @ 09:36:12 MYT - MyKMU.net


Melayu mudah lupa. Melayu bangsa yang selalu bertindak bukan dengan akal tetapi dengan perasaan. Melayu selalu bangga diri bahawa mereka berdarah pahlawan. Melayu selalu merasa mereka seorang pejuang. Kononnya Melayu bangsa yang garang, itu ditunjukkan kepada bini sendiri serta anak-anak bahkan sesama Melayu. Dengan bangsa lain Melayu jadi penakut.

Melayu bangsa bodoh yang senang ditipu dan digula-gulakan. Sama ada dalam politik atau pentadbiran awam, Melayu tetap sama. Dalam pentadbiran awam Melayu suka menerima rasuah dari bangsa lain, kerana itu bangsa lain lebih beruntung kerana mereka boleh mendapat apa yang mereka mahu dengan sedikit modal..rasuah. Dimana-mana jabatanpun perkara ini berlaku. Kerajaan patut dan mesti tahu.

Dalam politik Melayu lagi bodoh. Ada Melayu yang kata kerjasama Melayu dengan kafir haram tetapi mereka berkerjasama dengan kafir juga, ini lagi haram. Melayu sanggup jadi tali barut untuk memusnahkan melayu sendiri. Kerana itu ada parti politik dan orang-orang Melayu bersama bangsa lain hak hapuskan Hak-hak keistimewaan orang Melayu. Kalau Melayu ada akal, tentu Melayu itu tidak akan lakukan semua itu. Ibaratkanlah kita ingin membunuh diri kita sendiri, atau membunuh anak cucu kita sendiri. Sanggup dan mahukah kita lakukannya?

Ini Tanah Melayu, negara asal orang-orang Melayu, jika kuasa dan hak kita kita gadaikan kepada bangsa lain, kemana lagi kita akan pergi? Aku juga Melayu dan aku juga bodoh seperti kamu-kamu semua. Tetapi aku ingin berubah, jika bumi Melayu ini bukan aku yang memerintah, aku mahu anak dan cucuku yang memerintahnya. Kenapa kita mesti takut dipanggil rasis? sedangkan mereka berani perjuangkan bangsa mereka di negera kita, kenapa kita mesti takut?

PAS, PKR kembalilah dan bersatu atas nama apa sekalipun, Melayu mesti bersatu demi survival bangsa. Jika pemimpin-pemimpin parti masih enggan kerana kepentingan peribadi mereka akan hilang, marilah kita sebagai pengikutnya bersama-sama bersatu atas nama perpaduan bangsa Melayu.

9 comments:

menyegar said...

Salam.Sesungguhnya melayu tetap mudah lupa.SElagi mereka bernama melayu selagi itulah mereka akan mudah lupa.Ingatlah melayu,belajarlah dari sejarah yg bangsa kita pernah dijajah beratus tahun.Jangan biarkan sejarang mengajar kita lagi utk kali yg berturut turut,Atau perlukah kita tukarkan melayu kepada menyegar?

Anonymous said...

salam bro
sesungguhnya melayu punya penyakit hasrat dengki iri hati busok hati dalam hati nurani nya dan akan ketinggalan hingga akhir zaman selagi melayu bermimpi disiang hari

Sang Guna said...

aku dah lama menjadi melayu rasis.
aku haramkan segala anak cucu keturunan aku utk bersekongkol dgn kafir DAP ni sehingga hari kiamat.
berlembut dan bersatu la sesama melayu, jgn sampai kita diinjak2 nanti.

cucu mamak kutty said...

bersekongkol dgn kapir mca,mic,kapir,kadazan kristian,kapir iban kristian boleh ke....dulu masa gerakan perintah p.pinang umno tak kisah pun bahkan umno memberi sokongan padu kat parti gerakan untuk terus perintah p.pinang...bahkan org melayu makin terpinggir di pulau pinang,umno tak pun sibuk2 nak rampas p.pinang pun...yg umno sibuk nak rampas ialah kelantan,kan kelantan tu org melayu islam yg perintah kenapa umno sibuk nak kacau dan berusaha untuk rampas kelantan dari tangan melayu sedangkan p.pinang yg di perintah oleh parti cina kapir gerakan tu umno yg bersengkongkol sama....kau org ni umno bebal dan banggang le aku pikir kau org ni memang otak boleh guna sebelah aje,yg sebelah lagi tu dah mati,org bodoh mcm kau ni semua le yg menyebabkan bangsa dan ugama sendiri yg akan terlingkup kau org buat.....dah le bebal..banggang...bodoh benggong musibat pulak tu.....

jantan ibnu jantan said...

kah kah kah umno dah gadai bangsa melayu dari merdeka dulu lagi org melayu dah terpinggir,tak sedau ke org2 melayu yg umno ni parti penipu bangsa,memang kena beranikan hati umno tentang umno ni habis2an,kalau tambah jahanam org melayu ni klu terus berpaut kat umno pengkhianat bangsa

Anonymous said...

Mamak Kutty dan Jantan ni pun manusia haramjadah juga, membesar dengan bantuan dari kerajaan juga masa sekolah lagi dulu sampai sekarang kerajaan juga yang bantu, PAS beri kau apa? Syurga pun bukan hak nik najis tu...kah kah kah

cucu mamak kutty said...

hei anonymous kau ingat duit keajaan tu duit kepala bapak kau,hei barua umno yg banggang bebal bodoh,tu duit rakyat lah bodoh,tu le dulu mak bapak kau suruh pi sekolah kau lari,pi keje cuci kandang babi,sekarang dah besau dah nak mampus bertambah2 bebal lagi kau,apa le punya banggang nya manusia mcm kau ni,sial nasib mak bapak kau dapat anak mcm kau ni,kau nak kata aku haram jadah,kau tu lagi 5 kali haram jadah...mcm cerita p.ramlie tu kata...ni bukan rumah haram...TAPI NI ANAK HARAM...KAH KAH KEH KEH KOH KOH...APA LE PUNYA BANGGANG NI MCM PUNYA MANUSIA PUN MASIH ADA LAGI DALAM DUNIA NI..KECIK2 TAKNDAK MAMPUS ,BILA DAH BESAU BEBAL NAK MAMPOS...KHAKKK PUIHHHHT

jantan ibnu jantan said...

AKU SOKONG KAU CUCU MAMAK KUTTY,KAU MAKI LAGI LAH SI ANONYMOUS YG BEBAL TU,AKU NI TAK PANDAI NAK MAKI,ORG BODOH MCM TU MEMANG PATUT KENA MAKI,BARU LAH PADAN MUKA DIA,

bRAVEhEART said...

Salam sdr semua, saya menyokong kebebasan bersuara tetapi harus dengan beradab, sekiranya selepas ini ada lagi komen yang tidak beradab maka saya akan padamkan, harap maklum dan terima kasih.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...