14 November, 2009

Edisi Sisipan Sabtu: Professor Dr. Peter Vanezis Vs Dr. Porntip - Merungkai Misteri Kematian Mendiang Teoh






Dipetik Dari Berita Harian Online
SPRM lantik pakar forensik UK bagi bedah siasat semula Teoh.


SHAH ALAM: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sudah melantik seorang pakar forensik bebas, Profesor Dr Peter Vanezis dari United Kingdom, untuk menjadi pemerhati dalam bedah siasat kedua terhadap mayat Teoh Beng Hock pada 22 November ini. Datuk Abdul Razak Musa, peguam pemerhati SPRM pada inkues bagi menyiasat kematian Teoh Beng Hock, berkata demikian kepada media selepas prosiding inkues ditangguhkan, hari ini. Abdul Razak berkata, Dr Vanezis adalah pengarah bagi Cameron Centre for Forensic Medical Sciences, London, dan sudah mengendalikan sebanyak 2,000 autopsi kes kematian mengejut, yang 1,500 daripadanya membabitkan homisid.

Mayat Teoh akan digali semula pada November 21 atas permintaan keluarganya untuk bedah siasat kedua yang juga akan dihadiri pakar patologi Thailand, Dr Porntip Rojanasunan, bagi pihak kerajaan negeri Selangor.


Artikel Penuh Sila Layari Link;
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Mutakhir/20091113182155/Article/index_html


CnP dari Blog BumiYang


bh/

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...