Suara Anak Pahang - Perlu Baca

19 November, 2009

NIZAR MEMANG CELAKA: ERTI SEBUAH KEMERDEKAAN

Edisi Khas Jam 11 : Cadangan Tun Dr. Mahathir sebagai Menteri Kanan sangat wajar.




1. Beberapa posting saya yang lepas banyak menyentuh mengenai semangat Melayu yang nampaknya sudah semakin pudar dikalangan bangsa kita. Kemana hilangnya semangat pejuang yang kita warisi dahulu?

2. Ketika Jepun menjajah negara, bangsa ultra kiasu ini kebanyakannya dibunuh kejam oleh Jepun kerana dendam lama, siapakah yang menyelamatkan dan melindungi mereka? Bukankan bangsa Melayu?

3. Semasa kita mula mencapai kemerdekaan bangsa Melayu terpaksa berjuang menentang mereka yang datang menumpang di tanahair kita dan kemudiannya mahu merampasnya dari kita. Siapakah yang berjuang bermati-matian mempertahankan negara dari komunis? Jawapannya adalah bangsa Melayu sendiri sedangkan bangsa ultra kiasu itulah yang menjadi musuh dalam selimut. Bukan sedikit orang Melayu menjadi korban, apakah kita sudah lupa?

4. Setelah negara Merdeka, kita menerima mereka menjadi warga negara kita walaupun bangsa-bangsa pendatang ini tidak diterima di negara-negara lain. Melayulah yang rela berkongsi bumi yang dipijak dan langit yang dijunjung ini.

5. Namun setelah mereka merasa selesa dengan kehidupan masa kini, mereka telah lupa pada segalanya. Dan bangsa ultra kiasu ini telah berusaha memecahbelahkan bangsa Melayu dalam misi pecah dan perintah. Dulu mereka kata hanya mahu berniaga saja, namun kini setelah mereka kuasai ekonomi mereka berhasrat menguasa segalanya dan merampasnya dari kita.

6. Malangnya, ada segelintir Melayu yang kurang akalnya mudah dipengaruhi dan dengan tidak sedari telah melemahkan bangsa sendiri. Maka mudahlah bangsa ultra kiasu itu mancapai hasratnya. 'Mereka makan diluar (DAP) dan makan didalam (MCA dan Gerakan)'.

7. Dengan beberapa patah ayat Al-Quraan yang tunggang-langgang mereka telah berjaya mempengaruhi bangsa Melayu untuk menghancurkan Melayu sendiri. Kenapa misi mereka itu menghancurkan UMNO tidak menghancurkan MCA dan Gerakan? Kenapa sasarannya DS Najib? Kerana itulah Melayu yang memegang kuasa, jika Melayu itu dilemahkan maka kuasa itu dapatlah mereka rebut.

8. Mungkin juga PAS sanggup menerima ultra kiasu ini sebagai imam mereka suatu hari nanti. Kita mendengar betapa gemuruhnya sorakkan mereka terhadap doa yang dibacakan oleh ultra kiasu yang hanya sekadar memperdaya dan memperbodohkan Melayu ini, dan pemimpin-pemimpin PAS hanya sekadar mendiamkan diri - menjual maruah bangsa dan agama.

9. Sampai-sampaikanlah pesan pada anak cucu kita nanti, bahawa pada zaman ini bangsa Melayu telah hilang harga diri, bangsa Melayu telah mengadai maruah bangsa dan agamanya, bangsa Melayu telah di'perlembukan' supaya bermusuhan sesama sendiri, dan ada ramailah Si-Kitul dan Raja Mendaliar di alam Melayu ini yang mengulangi semula sejarah keruntuhan Melaka.

10. Memang Nizar mencelakakan Melayu!


(Baca juga blog ini)

1 comment:

Apache said...

kerana kuasa segalanya dibolehkan...Syaitan menjadi dampingan ...apatah lagi DAP yang menjadi sanjungan dan peliwat diagungkan

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...