Suara Anak Pahang - Perlu Baca

20 November, 2009

Lagi Perbuatan Hina Melayu


Tok Janggut - Pahlawan Kelantan Yang Berjuang Menentang Penjajah


Ibarat melepaskan anjing tersepit. Itulah ibarat yang boleh dikatakan kepada Wee Meng Chee. Melihat video you-tube terbaru beliau berkenaan TNB jelas menunjukan sikap sebenar beliau. Sikap kurang ajar dan tidak menghormati orang lain serta menunjukkan kononnya beliau orang yang berani. Sedangkan apa yang ditunjukan jelas berbaza dengan adab dan nilai ketimuran yang ada di Malaysia. Kalau beginilah sikap beliau maka tidaklah pelik kalau memikirkan kenapa dia sanggup membuat video clip memperbodohkan negara ku baru-baru ini ( dimaafkan kononnya telah bertaubat...ciss..).


Kita cuma menunggu apakah reaksi bangsa Melayu yang menyokong parti politik lain di Malaysia selain UMNO. Apakah sikap mereka sebenarnya? Apakah mereka akan lebih taksub kepada parti atau masihkah ada semangat cintakan bangsa sendiri. Cuma satu yang saya nak sampaikan, bahasa Melayupun tidak akan dapat kita daulatkan jika bangsa Melayu itu sendiri sudah tidak ada.



(Untuk Bacaan Seterusnya Sila Klik Disini)




Nota:
Kepada blogger-blogger Anak Negeri Pahang, tanpa prejudis dan mengira perbezaan fahaman, saya menyeru untuk mengadakan satu pertemuan yang akan manggabungkan kita semua dalam satu kumpulan dalam waktu terdekat. Kita tidak perlu mengharapkan sesiapa untuk membantu kita lagi kerana kitalah akan membantu diri kita sendiri. Sila hubungi saya dialamat email; anakpahang@ymail.com sebagai respon awal dari saudara. Segala maklumat peribadi saudara/i adalah rahsia.

5 comments:

syedmzazi said...

salam bro
bukan mat sabu saja hampas tapi parti pas juga seiring.Mereka sangup mengadai maruah diri dan bangsa demi kepentingan parti mereka.Pandangan macam ni akan berlaku dan terus berlaku akhirnya kita akan tahu siapa pengkianat sebenarnya.

Anonymous said...

salam bro
(mohon ma'af ini sensetif sedikit)
aku jadi pelik dengan orang2 MELAYU MALAYSIA keseluruhannya
bermacam2 dipersendakan oleh BANGSA CINA (DAP) terhadap AGAMA ISLAM dan ORANG MELAYU tapi malangnya orang2 melayu buat macam tak kisah dan tak mau ambil berat .... kalau lah ini berlaku di INDONESIA mampus cina2 tu rumah mereka dibakar ataupun kepalanya kena penggal

bRAVEhEART said...

Salam Bro Anon,
Itu yang ingin saya sedarkan, alhamdulillah apabila da orang seperti sdr yang sedar diluar sana. Sampai-sampaikanlah pesan kepada seluruh bangsa kita bahawa apapun kita mesti bersatu. Keran itu saya tidak sama sekali menolak PAS dan UMNO kerana itu semua adalah landasan untuk umat Melayu bersatu padu. Masalahnya hanyalah pemimpin-pemimpin dikedua-dua parti ini lebih mementingkan diri sendiri dan parti dari mengutamakan kepentingan bangsa Melayu ~ bRAVEhEART

Anonymous said...

INILAH (Namewee) SATU MANUSIA YANG BAKAL JADI PEMIMPIN UNTUK UMAT MELAYU (PAKATAN RAKYAT) UNTUK MASA AKAN DATANG.

Namewee adalah spesis manusia yang makan tahi dia sendiri, terlalu angkuh bagi seorang manusia.

PEGI MA**US CEPAT LAGI BAGUS SEBAB DIA KUBUR ADA BANYAK LAMPU, KASI TERANG..

Anonymous said...

Korang patut fikirkan punca segala masalah dlm menyelesaikan masalah. Sikap melayu dulu & sekarang ni terhadap bangsa lain sama je kat mana2 negeri kecuali Kelantan & Kedah. Di Kelantan, cina & melayu hidup harmoni...xde masalah..cina makan budu, nasi kerabu, kecek kelate, berdikir barat sama2, dan sependapat dlm banyak hal. Kat negeri2 lain...nampak ketara beza antara kaum. Sapa yang salah? Bangsa sendiri yang x boleh jadi contoh ikutan...yang jual maruah..yang x amalkan Islam..suka berpesta2, mabuk2, x bersatu kearah kebaikan, ikut pemimpin yang jahil. Kalau aku kat perak ni, aku nampak org melayu lebih hormatkan pemimpin jahil drp pemimpin yang beragama. Sikap memandang tinggi pada org yg ada harta & kedudukan, bukan pada ilmu. Agama macam soal solat je..lain2 x perlu nak didalami...Sikap perjuangan hanya melalui umno (yg nampak gah dimata, busuk didalam) merosakkan lagi hubungan kaum. Kaum lain muak dengan sikap pemimpin melayu, & x ada rasa cintakan negara. Jenis melayu, "nampak berani kecut kat dalam" dah jadi pandangan biasa bagi kaum lain. "Melayu suka tipu melayu" pun sama. Jangan korang cakap la nak utuhkan melayu, sedangkan Kelantan negeri majoriti melayu korang anaktirikan berpuluh tahun. Rela salurkan minyak ke Thai sebab x nak melayu Kelantan maju. Rela nafikan hak royalti sebab x nak melayu kelantan maju. Korang perosak bangsa yang x tahu hala tuju...hanya mengikut nafsu & selera rakus..menghalalkan cara utk kuasa politik biarpun agama & bangsa akan hancur. Arak & maksiat dijamu asalkan undi dijamin. Agama diceroboh, asalkan Islam tidak menggugat kuasa politik. Ulama' dicaci & dihina, supaya masyarakat jauh dari cara hidup Islam. Islam dikurung didalam masjid & bukan dalam bermasyarakat. X tahu lah aku nak cakap apa lagi dengan pejuang bangsa yg x tahu hujung pangkal...tahu salah bangsa lain, & salah agama...x tahu salah diri yang bodoh sombong & asyik dgn keduniaan...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...