10 June, 2010

ADA MENTERI YANG MASIH PENING?


Menurut laporan Bernama begini;

KUALA LUMPUR, 8 Jun (Bernama) -- Kementerian Pertahanan menyarankan agar warganya lebih berani melakukan transformasi agar perkhidmatan yang disalurkan kepada rakyat lebih efektif, kata menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata langkah itu perlu supaya seiring dalam melahirkan warga kerja yang berkualiti dan tidak gentar berhadapan dengan sebarang perubahan yang dilaksanakan oleh kerajaan.

"Mengharungi proses transformasi ini, menuntut anggota perkhidmatan awam untuk menjadi lebih kreatif dan inovatif.

"Saya menyeru anda semua untuk
membuka minda, berfikir diluar kotak pemikiran sedia ada dan lari dari budaya biasa sama ada dalam pelaksanaan kerja mahupun dalam menjalani kehidupan harian," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian anugerah khidmat cemerlang Kementerian Pertahanan, hari Selasa.

Ahmad Zahid berkata sebagai organisasi pertahanan negara, warga kementerian seharusnya membina dan memperkukuhkan keyakinan rakyat terhadap aspek kestabilan, keamanan serta keselamatan bagi membantu negara ke arah mencapai aspirasi Wawasan 2020.

Baca seterusnya
sini.

Husin Lempoyang pula kata macam ni;

Fening lalat ana cuba fahamkan apa yang Menteri Pertahanan kita, Dato dr Ahmad Zahid Hamidi berkata. Dia bercakap seolah-olah dia berada di Kementeriaan Pelancongan atau Kementeriaan lain.

Apakah perkhidmatan warga pertahanan kepada rakyat? Mana ada?

Warga pertahanan memberi "perkhidmatan" pada musuh, komunis dan lain-lain. "Perkhidmatan" warga pertahanan tidak pernah memuaskan mereka-mereka yang diberi "perkhidmatan" kerana ada yang cedera, ada yang mati, ada yang kena tangkap sebagai tawanan, dan lain-lain.

Rakyat yang mendapat manafaat dari perlindungan dari perkhidmatan warga pertahanan pun tidak merasai perkhidmatan yang diberikan kerana mereka ambil mudah keamanan yang dikecapi.

Hai ... entahlah Zahid. Macam mana yang nak dibuka minda, berfikir diluar kotak pemikiran sedia ada dan lari dari budaya biasa?

Kerja dan budaya askar mana boleh buat begitu?Mereka kena berdisiplin, patuh pada arahan, dan cekap menjalankan arahan.

Fening fening ....

BH nak kata macam ni:
Ada menteri yang terlalu lama pegang jawatan dalam kabinet dan bertukar dari satu kementerian ke satu kementerian. Pencapaian KPI tak setakat mana. Zahid nilah yang beria-ia sangat nak kan KJ jadi menteri. Saya cadangkan buangkan Zahid ni untuk ganti dengan KJ tentu Zahid ni akan rela berkorban, kan?

3 comments:

mek wok said...

Menteri tak pening, sebab dia pakai baca aje text tuh, dengan harapan semua orang akan telan apa yang mereka dengar!

Anonymous said...

Salam,
1.Menteri ni la yang berkata penerbangan bawah balik mansga serangan isreal memamakan belanja yang besar..

2.Dah banyak kes..kenyataannya banyak meguntungkan pembangkang...

3.Siapa DIA SEBEBARNYA...

one one no belen said...

Salam.kenyataan dari seorang menteri yang menampakkan ketidak layakannya menjadi menteri.Macam ni pun masih jadi menteri ke?patutlah UMNO makin parah.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...