Suara Anak Pahang - Perlu Baca

04 June, 2010

HENTI SUBSIDI, HENTI JUGA RASUAH

Gambar hiasan: Tidak ada kena mengena dengan rasuah



Menghentikan pemberian subsidi sememangnya langkah yang baik.

Tetapi alangkah lebih baik jika kerajaan terlebih dahulu dapat menghentikan rasuah yang semakin berleluasa. Kakitangan kerajaan tinggi dan rendah terlibat, bahkan dikalangan menter-menteri juga terlibat. Sama ada terang dan gelap. Terbuka dan ditutup.

Penghentian subsidi memberi kesan kepada golongan berpendapatan rendah juga yang benar-benar perlukan bantuan berkenaan.

Manakala rasuah hanya menguntungkan golongan pertengahan dan atasan yang semakin bersenang-lenang.

Kita sedang membina masyarakat yang semakin lebar jurang perbezaannya diantara yang miskin dan yang kaya.

4 comments:

amirfazwan said...

yang kaya bertambah kaya....
yang miskin tetap miskin dan bertambah miskin....

kita anak melayu said...

GEMPAR !!Kakak Teresa kok masuk Islam???

baca di SINI

BALIK ANGIN said...

BH,

Dia orang ada kuasa makanlah duit haram tu nanti tak berkat dan anak cucunya tak menjadi orang, penyakit dan macam-macam lagi. Janganlah kita hairan sangat dia orang banyak duit sebab hati mereka gelisah dengan duit tu. Dah banyak kita lihat contoh mereka yang rasuah, tak sempurna. Tak payahlah bagi contoh sapa-sapa

bRAVEhEART said...

Semua,
betul tu balik angin, memang mereka banyak duit dari hasil rasuah tetapi jiwa mereka resah gelisah

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...