17 June, 2010

MENGANJAK SEMANGAT GENERASI KE-2 BLOGGER PAHANG

Terima kasih kepada 'Lepak Dulu' kerana menjadi follower ke 300 blog 'Beranikan Hati' Anda sememangnya berani kerana saya sudah menunggu beberapa ketika untuk yang 300 ini.



Ini baru dinamakan perjuangan..yang tak takut mati.....



Hah! Kawan dengor UMB Pahang buat perjumpaan di rumah MB Pahang. Kalau ye kata deme tu, maka ye lah dan ini kali ke-2 perjumpaan begini.

Perjumpaan pertama tahun lepas (?), kawan ada dijemput, tapi tahun ni dok doh...lupelah gamoknya tu. (jangan bersangka buruk)

Mudah-mudahan kawan bukan sengaja dipinggirkan, biark kira bersangka baik. Bagaimanapun hanya 'Johari yang mengenal Maniam', hanya mereka lah yang tahu apa dalam hati mereka itu. Andaikan mereka sengaja maka benarlah bahawa sikap UMNO tidak pernah berubah, mereka akan singkirkan siapa saja yang tidak sehaluan atau berlainan pendapat dan akhirnya UMNO jadi semakin mengecil dan akan kalah dalam PRU13 nanti.

Walau apapun moleklah kalau orang dah sedor apa yang kawan kata-kata selama ini. Kalau sebab tulisan diblog kawan ni buatkan deme sedor bagus sangatlah. Kalau deme sedor sendiri pun bagus juga, yang penting deme tu sedor bahawa 'media sosial' (jangan panggil media baru sebab nanti lama-lama akan jadi buruk juga) memainkan peranan penting dalam penyebaran maklumat zaman ini.

Dulu kawan adalah beri cadangan itu dan ini begitu begini, tapi mende kita orang kecik cadangan kita tak didengor lah dek orang, paling baik pun orang angkat idea kita tapi tukar bin jadikan idea dema pulok, mende dema orang berkuasa.

Tak apa lah, apa-apa pun baguslah asal deme tu 'ndak berubah. Mungkin kawan ni doh jauh sangat dah. Sama ada kawan tinggal ke deme atau dema yang tinggalkan kawan tak tau lah mana satu, macamana pun yang penting kita terus berjalan kedepan bukan kebelakang. Jangan juga berjalan dalam bulatan kerana akhirnya kita akan sampai ketempat dimana kita bermula dulu, sama juga maknanya dengan megundur ke belakang.

Kepada blogger-blogger Pahang generasi pertama, kalau tidak di ajok oleh orang tu janganlah kecewa,sabaknya kita menulis (berblog) ni bukan kerana nama.Mungkin orang rasa kita dah tek bertenaga dan tak berguna lagi. Mungkin jugek masa kita sudah berlalu. Lagi satu kenalah ingat bahawa dalam setiap perjuangan itu memerlukan pengorbanan. Sama ade kita berkorban atau kita dikorbankan, tak kisahlah asalkan matlamatnya tercapai.

Klip dibawah ini juga mengenai perjuangan dan semangat perjuangan.





Ini pun dinamakan perjuangan, kalau tidak mampu dengan tangan
tentanglah biar hanya dengan mulut


bh ~ Kepada para pejuang, Selamat Berjuang dan kepada para pembacul,
bersembunyilah dibelakang kawan-kawan yang tabah dan berani berjuang!




2 comments:

Yb Raz said...

sabau bro...

bRAVEhEART said...

Yb Raz, awak pun tak dijemputkan? Hehehe, kita orang terbuang...huhu

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...