15 June, 2010

SISTEM SATU PARTI?




Pihak pembangkang sering menuding jari menuduh para pemimpin parti kerajaan yang memerintah sentiasa melakukan kesalahan itu dan ini. Kita akui bahawa sebilangan dari mereka memang melakukan kesalahan dan jelas tidak terlalu baik dari segi moralnya, namun BUKANLAH kesemuanya begitu.

Apabila dapat berkuasa pemimpin dari parti pembangkang kedapatan juga melakukan perkara yang sama walau mereka cuba berselindungi dengan itu dan ininya, dan sudah tentu sekali lagi BUKANLAH kesemuanya begitu.

Justru, masalah moral pemimpin bukanlah masalah parti, walau mereka berserban sebesar bakulpun ada diantara mereka masih tidak dapat menahan nafsu dari godaan syaitan yang direjam. Mat Sabu yang pernah menuduh dan memberikan gelaran Al-Juburi kepada DS Anwar khabarnya telah ditangkap berkhalwat dengan isteri orang di sebuah hotel di Kota Bharu tak lama dulu. Moralnya adalah baik dan buruk pemimpin itu bukanlah kerana mereka mewakili satu-satu parti tertentu tetapi terletak kepada individu itu sendiri.

Mungkin politik kita harus berubah secara drastik dengan mengadakan pilihanraya satu parti dimana kita akan memilih individu bukan lagi parti. Mungkin dengan cara ini akan dapat mengelakkan kita dari berpecah belah yang keterlaluan seperti sekarang ini terutama bagi bangsa Melayu.

Agama telah dipolitikkan, namun politik bukanlah agama dan agama juga bukanlah politik.Tidak ada mana-mana parti politik yang patut mengaku bahawa mereka lebih Islam dari orang lain. Yang nyata Pas juga mempolitikkan agama semahunya. BN kerjasama dengan MCA dan MIC tak boleh tetapi bila mereka kerjasama dengan DAP hukumnya boleh....tidak itu jelas dan nyata pada kita? Orang Melayu Islam telah di perbodohkan.

Baca mengenai Pas klik disini dan disini.

1 comment:

Menyegar said...

Salam.Dah namanya pemimpin politik melayu.memang akan tetap sama tak kira parti apa yg mereka dukong.mereka tetap bangsat

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...