04 June, 2010

PEMIMPIN YANG KHIANATI RAKYAT...

Di petik dari blog Suara Prihatin UMNO Jerantut


Gambar hiasan: Jalan Raya menjana pendapatan rakyat, hasil balak
menjana ekonomi negeri dan negara dan khususnya individu tertentu....


(Bekas) Menteri Besar Pahang mengkhianati penduduk Ulu Tembeling bila melarikan peruntukan membina jalan raya ke Ulu Tembeling dan menukarkannya kepada Jembatan di Tanjung Lumpur.

Demikian yang disuarakan oleh sebuah laman blog di Jerantut. Demikianlah juga bagaimana pemimpin telah mengkhianati rakyatnya sendiri. Ini bukan tuduhan liar tetapi berasas dari seorang Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian.

Baca sebahagian kenyataan dari laman blog berkenaan disini:

…………

Keempat, peluang keemasan bila Ahli Parlimen Dato' Wan Abu Bakar sebagai Timbalan Menteri Kewangan telah berjaya menyalurkan peruntukan membina jalan Ulu Tembeling sebanyak RM100 juta pada tahun 1990 ke Pahang tapi MB Pahang pula pandai-pandai mengalihkannya ke Tanjung Lumpur buat jambatan "atas nama keutamaan". Impian pecah berkecai...

Jika ditanya Perbendaharaan, atas kertas sebenarnya jalan Ulu Tembeling sudah ada! Buat apa hendak peruntukan buat jalan lagi. Ahli Parlimen selepas itu pening untuk menyelesaikannya.

Kelima, seorang Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jerantut, bukan wakil rakyat sebelum Mac 2008 telah memikirkan bagaimana cara untuk "create" peruntukan khas hendak buat jalan Ulu Tembeling. Ianya bermula bila WZWH "menyalak" di persidangan mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Jerantut pada tahun 2006. "..kita Pemuda UMNO Jerantut perlu menyelesaikannya jika semua pihak gagal!"

……………

YB Dato' Wan Amizan berjanji jika jalan Ulu Tembeling tidak dapat dilaksanakan sekurang-kurangnya sampai ke Kampung Pagi, beliau tidak akan bertanding lagi dalam PRU 13 nanti kerana beliau tidak sanggup lagi "beri janji dan harapan palsu" kepada penduduk Ulu Tembeling dan tiada siapa ahli UMNO mahu bertanding di DUN Tahan kerana sudah tentu rakyat akan bangkit menolak UMNO yang menipu mereka selama ini.


Kita menyokong janji wakil rakyat berkenaan untuk tidak bertanding (harus dilafazkan dengan benar dan jujur....demi Allah...sambil memegang Quraan) jika projek jalan berkenaan tidak dibina sampai ke Kampong Pagi.


Komen SPU:

Apakah jalan balak sekarang ini yang dibina khusus untuk mengeluarkan hasil balak dikira sebagai jalan raya yang dinyatakan itu walaupun fungsinya ternyata sangat berbeza?


Aok! Aok! Aok! - Ini bukan bunyi salakan anjing WZWH seperti yang dinyatakan diatas, tetapi pernyataan persetujuan dalam loghat masyarakat Ulu Tembeling yang memberi makna Ya! Ya! Ya!.


Klik sini baca keseluruhan posting.

Baca juga blog Urag Drrulug yang mendekatkan anda dengan masyarakat pedalaman Ulu Tembeling (Klik sini)dan blog Politik Jerantut yang membawa hasrat nurani orang di hilir (Klik sini)

2 comments:

Wake UP! said...

Pemimpin yang tidak amanah akan dibenci dan ditolak rakyat.

Human rights does not exists for the Palestinian?.

bRAVEhEART said...

mudah-mudahan begitulah, tetapi dalam parti yang perjuangkan Islam juga aterdapat unsur-unsur rasuah ini

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...