Suara Anak Pahang - Perlu Baca

05 June, 2010

DARI ANWAR KE NIK AZIZ, KAMI RINDUKAN TUN DR. MAHATHIR



Saya membaca blog GAP postingnya yang bertajuk: Nik Aziz desak Anwar sumpah tak liwat (klik untuk baca).

Saya juga temui video klip diatas, sila dengari. Yang saya dengar adalah Nik Aziz sudah semakin gila meroyan, buat apa nak kumpul tengah padang dengan lembu kerbau, ayam dan itik.? Nik Aziz nak jadi lembu dah ke? Atau Haji Hadi yang jadi kerbau? Siapa pulak yang jadi ayam dan itik? Memang sah politikus Pas ni dah kureng siuman.

Dihujung posting diruang komen saya terpegun sebentar kerana menemui rasa kerinduan terhadap kepimpinan Tun Dr. Mahathir. Kepimpinan yang memberikan kita rasa aman damai serta tenteram. Tidak ada langsung rasa kebencian terhadap siapa-siapa waktu itu kerana ketegasan Tun membunuh segala isu yang baru berputik. Saya percaya jika di zaman TDM, jangan harap ada kumpulan yang akan mampu nak ke kepala seperti Hindraf dan lain-lain lagi.

Saya mula percaya bahawa kepimpinan akhir-akhir ini sudah lembik dan tidak perjuangkan bangsa Melayu lagi.


Kita baca apa komen di bloh GAP dibawah ini;

Anonymous Anonymous said...

saya pun... merindukan kepimpinan dan ketegasan Tun Dr Mahathir... zaman Tun lbh mudah...

June 4, 2010 5:31 PM

Anonymous Anonymous said...

betul GAP..
Tun M are the best..

June 4, 2010 5:59 PM

Anonymous Anonymous said...

AKU DENGAN NI MELANTIK DR MAHATIHIR


SEBAGAI TIMBALAN PENGERUSI BARISANN NATIONAL BN II

HARAP TUAN BOLEH MULA BERTUGAS HARI INI..

BAGI MENGUATKAN KEKUATAN MUYIDIN DAN BUKAN BUAT DIA RASA TERSISIH ATAU APA..INGAT TU UNTUK MENGUATKAN MUYIDIN

June 4, 2010 6:03 PM

Anonymous Anonymous said...

mari kita dengar lagu buat Tun

http://www.youtube.com/watch?v=-38TffYFJ5s

juga disini....

http://mthago.wordpress.com/2010/02/24/the-great-statesman-of-malaysia-tun-dr-mahathir/

June 4, 2010 6:13 PM

Blogger naDim'IQ said...

aku pown nak LANTIK diri aku sendiri sebagai orang yg melantik TUN M sebagai PM II..
Najib X ULTRA-Malay cam TUN..

June 4, 2010 6:18 PM

Blogger rinandamku said...

pemimpin kita tdk tegas , lembik , tunduk pada desakan dan kemahuan orang lain , tu sbb lemah dan dipermainkan ..tak pandai berckap , takda karisma hebat tdk tun mahathir ,

aku rindukan zaman Tun , aku rindukan suasana zaman Tun , melayu disegani ..melayu dihormati , suara melayu didengar ,
kini suara melayu diperlekeh , suara melayu jadi sumbang ,

aku sebenarnya kecewa dgn suasana zaman pak lah , lembik sangat lembik ..tak bernai buat keputusan sendiri , kenapa dibebaskan Ular tedung dalam sangkar ? inilah bahananya ..

June 4, 2010 7:37 PM

Blogger rinandamku said...

melayu kena tegas , pemimpin melayu kena berani mencabar dan dicabar , jgn malu2 alah ..jgn tersipu2 , angkat muka dan pandang kedepan , maju rempuh ..

kaum lain tak peduli apa pun ttg melayu , dorang cuma pandang dan fikir kaum sendiri , melayu kena bangkit bediri gagah ,
semuanya dari pemimpin , kalau pemimpin berani ..anak buah jadi semangat , kalau pemimpin layu , anak buah jadi pondan ,

pemimpin kena tegas , melayu kena tegas , mana jiwa melayu dan semangat melayu yg tak mengenal gentar ? sekali kaki melangkah pantang mundur kebelakang ..

June 4, 2010 7:42 PM

Anonymous Anonymous said...

kebanykan pemimpin skang takot pengaruh hilang..sbb 2 sume snyao cam pondan...kamon la,jadikan pemimpin Islam terdahulu sebagai contoh...

-didi-

June 4, 2010 8:05 PM

Anonymous

Blogger junid said...

Lantik Tun Mahathir sebagai Presiden UMNO dan Pengerusi BN yg baru ganti DS Najib yg memihak kaum mata sepet...

June 4, 2010 8:49 PM

Blogger junid said...

DS Najib dah tak ada jiwa Melayu...maaflah yer....

June 4, 2010 8:50 PM

Anonymous Anonymous said...

GAP

USAHAKAN GERAKAN KEMBALIKAN TUN DI PERSADA POLITIK !

June 4, 2010 8:51 PM

Blogger ejarll said...

kita harus menghormati keputusan TDM untuk bersara. tapi apa pun, idea, resepi serta campuran politik TDM perlu di pelajari dan diperhalusi agar negara terus aman damai, dulu, kini dan selamanya...

June 4, 2010 11:26 PM

Anonymous Anonymous said...

GERAKAN KEMBALIKAN DRMAHATHIR

(GKDM)

ayuh KITA LANCARKAN
GKDM..

tapi nama tak sedapla

GAP SEDAP..
GAS.OK..

TAKkiralah
GKDM GKDM
GKDM GKDM..

June 4, 2010 11:49 PM

Anonymous

Blogger PaKMie said...

Salam all...

Pertama - Aku juga rindu kepimpinan Tun Mahadhir.

Allah maha kuasa, kita sama2 bersabar...kemungkaran pasti terserlah, ini janji Allah.

http://pakmie.blogspot.com/2010/06/ancaman-hizbu-tahrirhtterhadap-ahli.html

Asalamualaikum dan salam perjuangan...

June 5, 2010 1:48 AM

Anonymous Anonymous said...

zaman tun mahathir masih pm..
aku tido cukup lena...
tapi sekarang x lagi..
siapa lagi setanding tun...
nampak macam xde..
kalo bole aku nak tun jadi pm untuk kali kedua..


manbp

June 5, 2010 2:23 AM

7 comments:

Anonymous said...

aku x boleh dgr lagu 'pahlawan ku" dgn video klip Dr M,aku jd sebak..

Anonymous said...

TUN SUDAH BERLALU
KITA TDK PERLUKAN TUN KEMBALI
TAPI KITA SENDIRI MEMBENTUK PRODUK2 YG SEHEBAT TUN LAHIRKAN LEBIH RAMAI KLON2 TUN DENGAN MEWUJUDKAN AKEDIMIK TUN BUKAN SEKOLAH PARA MELAYU TERPILIH DILATIH MINDA, VISI DAN PEMBERSIHAN HATI JUGA AKLAK
BIARLAH TUN RELAK DAN MENIKMATI SISA KEHIDUPAN
JGN KITA MERAMPAS KEHIDUPAN TUN KALI KE2

YB Raz said...

betul kita tak boleh selamanya mengharapkan Tun.Tun juga manusia biasa macam kita.

Sekarang kita yang perlu bersatu membina kekuatan ummah. selain isu negara, ada isu lebih besar iaitu isu martabat islam.

sudah tiba masanya kita orang islam memerangi yahudi zionis. bukan lagi dengan demo, membakar bendera atau boikot.

sebaliknya dengan peluru, bom dan nyawa kita. ingatlah janji Allah s.w.t itu benar. Mati syahid dijalan Allah s.w.t itu lebih baik dari mati diatas katil atau dijalanraya!

Wake UP! said...

Tun hanya seorang manusia biasa. Tapi jasanya terhadap agama, bangsa dan negara tidak ternilai harganya.

Kita harus mendidik pemimpin muda agar menjadi seperti Tun Dr Mahathir Mohamad.

Allow flotilla to deliver humanitarian aid.

kutty punya cucu sudah mari ... said...

kau kempen le untuk jatuhkan najib,ajak le bloger2 umno yg bebal mcm2 kau tu,jatuhkan najib dan naikkan mahathir kutty tu....kahkahkah.....mahathir pelingkup najib...najib pelingkup mahathir.....kedua2 makhlok tu spesis pelingkup negara....kahkahkah....bloger2 banggang mcm2 kau org bloger pecacai umno pun pi melingkup aje lagi bagus....kecik2 taknak mampos....mampos nanti ...neraka jahanam menanti pengkhianat mcm2 kau pecacai umno...kahkahkah

bRAVEhEART said...

Cucu Mamak Kutty tak nak beri komen panjang2, katanya:
kahkahkah....bloger2 banggang mcm2 dia org bloger pecacai PKR dan PAS pun pi melingkup aje lagi bagus....kecik2 taknak mampos....mampos nanti ...neraka jahanam menanti pengkhianat mcm2 mereka pecacai pencacai PKR dan Pas...kahkahkah. Lepas tu Cucu Mamak Kutty terus blah..skrg aku yang nak ketawakan dia; kahkahkah

cmk sudah mari..tadak lari juga said...

kahkahkah....klu kau nak tunaikan fardhu haji....kau kena mintak maaf kat banyak org.....kau dah banyak buat dosa fitnah kat org....dapat le kau taraf haji ketotol...nak dapat haji mabrur....pakai nampak takde le tu....dosa kau dah mcm gunung....nak mintak maaf kau takkan berani....org2 munafik mcm kau tu....dah buat fitnah ...takkan nak mengaku....jahanam le kau dan kuncu2q pecacai kau tu.....kahkahkah

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...