Suara Anak Pahang - Perlu Baca

09 June, 2010

KERAJAAN UMNO/BN YANG LEMAH DAN GAGAL MUNGKIN PKR/PR LEBIH BAIK?

Saya ambil dari blog Utusan Che-Moq.

Banyak pihak menganggap kerajaan UMNO/BN sangat lemah dan gagal dalam banyak hal berkaitan pentadbiran dan pengurusan kerajaan. Saya juga memandang demikian terutamanya tolakansur kerajaan yang membuatkan kita merasakan kerajaan langsung tidak punya kuasa.

Apakah PKR/PR akan mampu jadi alternatif atau akan menjadi lebih baik? Baca pendapat Che-Moq dan fikirkanlah.

Tunggulah Lepas Raya..

http://che-moq.blogspot.com/2010/06/tunggulah-lepas-raya.html

Pic credit to Desperado@pilihan anda

Apa yang rakyat Malaysia inginkan?Subsidi 25 sen? Kesejahteraan Dan Keamanan? atau jamuan-jamuan politik murahan yang kini asyik didendangkan?


Politik Malaysia semakin hari semakin berlendir. Ada saja isu yang hendak dipolitikkan saban waktu. Pantang ada lubang yang boleh digunakan, pasti PKR akan tusuk habis habisan. Jika kita menilai sendiri parti yang semakin terdesak memutarkan isu-isu nasional dan global tidak lain dan tidak bukan adalah PKR. Makin hari semakin mual melihat PKR menggunakan isu demi isu semasa yang menggigit rahsia PKR sendiri. Mana hilangnya pembelaan Aminurrashid Amzah? Dimana kebenarannya isu pasir di selangor? dan kini mengapa perlu isu Gaza pula ingin dipolitikkan?

Apa yang diperlukan rakyat adalah prestasi dan bukan story mory...Tunjukkan kecekapan janji mentadbir yang penuh keadilan dan bukan ceramah penuh janji fantasi dan emosi..Rakyat inginkan kemajuan dan bukan kecurian pasir..

Jika kita bersabar sedikit untuk melihat aksi sebenar kejujuran dan kebersihan PKR itu sendiri..Harap bersabarlah..pemilihan 2010 PKR semakin tiba. Masanya selepas raya aidilfitri nanti. Kepada blogger-blogger yang bersusah payah menepis dakyah bidaah Brader Nuar, mulakanlah bermesra dengan cabang-cabang di seluruh negara. Ayuh kita kaji dan kumpul maklumat yang dapat ditalkinkan fahaman politik PKR sebelum akhir 2010. Kita bongkarkan kebersihan topeng 'keadilan' yang disarung PKR.

Di bahagian cabang-cabang PKR kini sedang giat bertelingkah antara puak-puak yang taksub dengan jawatan yang bakal menanti samada dari puak yang memegang jawatan mahu pun dari insan yang mahu rebutkan jawatan. Ada juga pihak yang pada PRU sebelum ini takut untuk bertarung namun kini sangat hebat mempromosikan diri. Semuanya adalah kerana kuasa. Mana tahu pemilihan 2010 bakal menaikkan nama sendiri ke PRU akan datang..

Berita-berita di gerakan cabang PKR kini bukannya berkisar tentang Gaza, namun lebih kepada gosip dan fitnah sesama mereka tentang politik wang yang akan digunakan lawan mereka dalam pemilihan. Ungkapan popular yang sering digunakan adalah "Kalau Nak Main Duit Untuk Jawatan Itu Bukan Cara Parti, Itu Cara UMNO".

Tuduh menuduh dan serangan peribadi sudah mula dirangka sebagai strategi. Namun lobi melobi semakin hangat dari jawatan AJK sehingga ketua cabang. Para bakal penama calon sudah mula mengumpul kekuatan untuk mengundi diri sendiri. Duit sudah mula ditabur supaya mencari penyokong untuk mengundi dan ianya bukanlah rasuah atau lebih mesra digelar politik wang. Para pencacai PRK lebih mesra dan selesa menggunakan perkataan habuan dan hadiah. Duit sudah mula dilaburkan kerana setiap pengundi yang layak untuk pemilihan cabang mestilah diberi nama sebelum hujung minggu lepas (4/6/2010)

Benar kata Saifoolddin Nasution mengenai 500,000 ahli PKR diseluruh negara dan sebenarnya lebih dari itu jika termasuk dengan jumlah kerusi meja di setiap pejabat ADUN dan MP serta jumlah bulu hidung setiap ahli yang tinggal.Mana mungkin jumlah keahlian itu angka tipu jika kini puak-puak PKR sedang sibuk mengumpul nama dan no ic tidak kira sesiapa pun hatta pengundi 'import' untuk mengundi di pemilihan cabang nanti. Habuan sudah dijanjikan. Setiap calon sudah bermimpu. Untung-untung dapat duduk di kerusi ahli majlis dan paling busuk pun dapat jadi S/U Adun atau MP. Kepada yang kini sedang memegang jawatan, telur mereka mula mengecut kalau-kalau jawatan terlepas setelah kalah nanti.

Yang cabang sahaja sudah mula terasa bahangnya walaupun pemilihan akan diadakan pada bulan September..Apakah pemilihan Majlis Pimpinan Pusat pada November nanti akan sebersih pemilihan cabang nanti? Pasti Anwar akan merasa bahangnya atas didikan politik wang yang disemai sejak di zaman UMNO lagi. Di bahagian pusat pula saingan 10 Little Napoleon dalam PKR dijangka lebih sengit. Lebih sengit dari pemilihan UMNO lalu.

Ada benarnya kata Zul Nordin bahawa PKR pasti terkubur kerana kebodohan pemimpin PKR sendiri. Makin banyak ceramah makin muak rakyat dengar fitnah. Yang Pasti Pemilihan PKR 2010 Bakal Menyaksikan Separuh Dari Kubur PKR akan Digali Sendiri. Separuh lagi? PRU 13 Nanti...Tanam Terus..

Korek punya korek...
Isinya kosong macam ceramah saya..
Tapi bau dia humang aih macam Karipap Daging...
Pic Credit to minaq jinggo.fotopages

3 comments:

Wake UP! said...

Pemimpin Pakat Keluar Ramai-Ramai yang sudah jadi bebas patut membuat pendedahan berterusan agar rakyat sedar akan kepincangan di dalam PKR itu sendiri.

IDF troops praised by Netanyahu.

lord ried said...

ALOOOOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU...

BEWAK2 SUMA CAYA KA LANI ZAMAN KEBANGKITAN ISLAM? SAPA2 YANG DOK ATAIH JALAN ISLAM DEPA ADALAH MENGIKUT ARUS. SAPA2 YANG DOK ATAIH JALAN ISLAM SUKU POLITIK SUKU, DEPA ADALAH MELAWAN ARUS.

YAHUDI DAN NASARA YAKIN BAHWA ISLAM AKAN BANGKIT AKHIR ZAMAN.SABIK TU LA DEPA BUAT MACAM2 SUPAYA BULIH MEMPERLAHANKAN KEBANGKITAN ISLAM.AKIDAH ISLAM DEPA TAKLEH NAK GODAM OOOIII...
DEPAN RANCANG PROGRAM2 LAGHA YANG BULIH MENCELAGHUKAN AKIDAH. ADIK2 BEWAK TAU DAK RANCANGAN TUH......
TAK LEIN DAN TAK BUKAN 1. PAKAIAN 2. SUKAN DAN PERMAINAN DAN 3. HIBURAN. SUMA KETIGA2 MEDIUM NI
DIULI, DIGAUL DAN DIHIGHLIGH BEGITU GHUPA SUH KITA LALAI NGAN RANCANGAN DEPA TUH.SEBAHAGIAN DARI RANCANGAN DEPA BUKAN SAJA LAGHA TAPI ADA JUGAK YANG SYIRIK. CONTOHNYA LARIAN OBOR. ADIK2 BEWAK TAW DAK LARIAN OBOR TU ADALAH UPACARA PEMUJAAN DEWA OLYMPUS DALAM SUKAN OLYMPIK DI ROME. INI BERSESUAIAN NGAN MAKSUD AYAT" YAHUDI DAN NASARA TAKKAN BERDIAM DIRI SEHINGGA KAMU MENGIKUT MEREKA"

SEDAQ ATAU TIDAK ADIK2 BEWAK, DI MALAYSIA EJEN UNTUK MERUSAKKAN AKIDAH ORANG MELAYU ADALAH PARTI BEWAK......SABIK SUMA RANCANGAN2 YAHUDI DAN NASARA ITU MASUK KE MALAYSIA MELALUI UMNO. TAK CUKUP NGAN PENYANYI TEMPATAN...JEMPUT GEMULAH MAIKEL JEKSEN.

ADIK2 BEWAK TENGOK LA SAPA2 YANG BERGIAT DAM KETIGA2 BIDANG NI MISTI MUDA2 LAGI DAPAT GELARAN DATUK. KALU USTAZ2 YANG BERJASA NGAN ISLAM....... NAK MAMPUIH PON TAK BAGI GELARAN DATUK... RUGI KOTA JER.

BENGONG LA ALI RUSTAM BAGI PINGAT KAT SHAH RUKH KHAN, SABIK JASA SHAH RUKH KHAN TU BANYAK JASA KAT MELAKA TUH. DAPAT JUGAK SEMAH KATIB TU PELUK SHAH RUKH KHAN TU.

he he he
gurau ngan puak2 bewak

lord of the rim said...

Lord Ried si bapak Bewak
sapa yg dok barin2 tengah jalan menghalang perjalanan sultan akan mati di langgaq macam lembu2 yg dok barin2 tengah jalan Pas bukan Islam dan Islam bukan pas. Hehe gurau dengan bewak2 yg barin tengah jalan

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...