13 February, 2010

BARU MEREKA BERTAPAK, ISLAM DAN MULA DITINDAS




Tindakan batal perarakan Maulidur Rasul dikesali - Berita Harian 13 Februari 2010

Oleh Nazura Ngah, Sharifah Salwa Syed Akil dan Mohamed Farid Noh


KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tindakan kerajaan Pulau Pinang membatalkan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul wajar membuka mata rakyat negeri Pulau Pinang dan seluruh negara mengenai sikap sebenar pembangkang.

Timbalan Perdana Menteri berkata, tindakan membatalkan acara tradisi umat Islam yang diadakan sebagai tanda rasa cinta dan sayang mereka kepada Nabi Muhammad, menggambarkan seolah-olah pihak berkenaan tidak menyokong hasrat dan cita-cita orang Islam.

Katanya, amalan tradisi tidak sepatutnya disekat dan dihentikan dalam situasi yang perlu sentiasa menjaga sensitiviti semua kaum…..(klik baca Berita Harian)


Beginilah apa yang terjadi bila Melayu / Umno hilang kuasa politiknya di Pulai Pinang. Hak-hak orang Melayu dirampas dan di nafikan, bahkan hak menunaikan kewajipan terhadap Agama Islam juga disekat.


Masihkan ingat pada peristiwa di lembah Kelang dimana wakil rakyat pembangkang membantah laungan azan yang kononnya menganggu ketenteraman awam? Apakah bangsa Melayu masih belum sedar? Tembelang DAP semakin terbongkar dan memanglah dasar DAP sehaluan dengan PAP di Singapura. Etnik Melayu akan disingkirkan dan mereka akan menguasai segalanya dengan cara mereka, adat dan budaya mereka serta Agama mereka.

Hairan, kemanakah Pas yang ingin menjadi juara membangunkan Islam selama ini? Yang membantu DAP mengikis kuasa Umno dan orang Melayu? Kenapa Pas tidak bersuara? Atau mereka tersepit dicelah kangkang parti Rasis dan Chauvanist ini? Rakyat telah melihat dan rakyat telah menyesal kerana membuat pilihan yang salah selama ini.

Orang Melayu akan bangkit bersemangat pada PRU13 nanti dan akan tumbangkan parti Rasis dan Chauvanist itu dari Pulau Pinang. Namun jika kita gagal pada PRU13 nanti, kita akan kehilangannya selama-lamanya.

~ min.sHOGUn

4 comments:

Anonymous said...

Inilah rupa peminpin bukan islam (baru 2 tahun berkuasa)walau di ceruk mana dunia pun. org islam tidak akan aman di bawah pimpinan mereka sedangkan org bukan islam aman makmur dilindungi dan diberikan hak yg sama di bwh pimpinan islam, buktinya sudah lebih 50 tahun umur malaya/malaysia ini. tetapi yg hebat menafikan perkara ini ialah PARTI ISLAM SEMALAYSIA. Sebab itu puak itu rakus menyokong parti rasis, cauvinis dan ultra kiasu dap. Lim Guan Eng itu disamatarafkan dgn khalifah umar, masyaallah........

Anonymous said...

RAYA CINA DAH SAMPAI MARI KITA LIHAT APA SAMBUTAN MEREKA??

Anonymous said...

Kenapa melayu sekarang semakin lemah dan lesu,tidak berdaya dan longlai..bersatulah melayu ku dan bangsa ku.. jangan kita diperkotak katikkan dengan kuasa mereka yang lupa asal keturunan mereka.Malaysia adalah negara kita tiada dua atau tiga... bangun lah melayu ku...jangan nanti kita ditindas dan di hina ditanah air kita sendiri....

sHOGUn said...

Mereka hendak hapuskan bangsa Melayu seperti di Temasik. Mereka nak hapuskan Islam juga dari muka bumi ini. Mula2 Khalifah LGE kata batal perarakan namun kerana desakan dia kata tak ada arahan batalkan perarakan. Dia hanya ingin lihat sekuat mana lagi bangsa Melayu bersuara, jika Melayu lemah pasti akan ditindas. Khalifah LGE pun dan membelit kata2, LGE sudah munafik agaknya.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...