Suara Anak Pahang - Perlu Baca

10 February, 2010

PEMIMPIN MELAYU MEMANG PENGECUT

Pahang Daily menyebut: Yang Gambi, YB Raz dan Braveheart sahaja. Yang satu lagi tu langsung tak bernama, jadi tak payah perasan dan nak malukan muka atau cuba nak cari nama.



1. Dimana-mana pun pemimpin Melayu kini adalah dari kalangan mereka yang pengecut. Semangat perjuangan bangsa Melayu berakhir dengan Harun Idris (berani anak melayu) . Pemimpin Melayu masa kini hanya mereka yang menjaga kepentingan diri masing-masing.

2. Berbagai tohmahan dan caci maki kepada bangsa Melayu dilaman-lama blog dan facebook tidak bersahut, kerana Melayu kini adalah bangsa penakut. Bila kita dihina kita diam, bila Raja kita dihina kita juga diam, bila Agama kita dihina kita masih diam. (Hina Sultan Perak? Baca sini)


3. Pemimpin kita bukan lagi dari waris pahlawan yang berani berjuang. Mereka hanya akan datang ke medah perang diakhir peperangan dan mengibar bendera kemenangan dengan megah untuk mendapat pujian sebagai pahlawan.

4. Saya baca di-fb semalam. Seseorang yang langsung tidak dikaitkan oleh Pahang Daily Online kemudian mendabik dada bahawa dia adalah yang terkanan kerana blognya diletakkan diatas dalam list haluan kiri diblog berkenaan. Apa yang dilakukannya selama ini? Mungkin PDO pun tak membaca blognya.

5. Kalau dia tak hargai orang lain, orang pun tak hargai dia. Hahaha, memang pemimpin Melayu ramai yang tak tau malu.


2 comments:

YB Raz said...

waaaa ada juga orang macam tu..kalau dia nak sangat, ambiklah tempat kawan tu..kawanpun bukan nak sangat nama jadi glamor ni kekekeke...

bRAVEhEART said...

Ada YB Raz, mmg ada org mcm tu. Dia tu skrg ni adalah kepala kepada Media Baru Pahang ni. Itu pasal Pahang ni lebih bagus dari negeri2 lain dari segi KEMUNDURAN dalam multimedia ni, hehe. Blogger Perak, Selangor Penang dah lama mantap, kita masih terkais-kain lagi. Apalah nak jadi negeriku ini. Adesss!!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...