08 February, 2010

PDO: MEROYANKAN BRAVEHEART? KAH KAH KAH!

Word of the day:
PDO - singkatan kata dialek negeri Pahang yang membawa pengertian' PeDoOh' atau bermaksud pembohong atau penipu. Dalam kes yang kita perbincangkan dan membuat analisis ini kita merujuk kepada Pahang Daily Online sebagai penyebar pembohongan terbesar di negeri Pahang.



Gambar ni pun dah famous sangat, buatkan Nik Ajis tak tertahankan ghairahnya
Bang Nuar pula jangan bimbang, PDO akan jilat sampai licin - kah kah kah




Kah kah kah! Marah sungguh PDO pada bRAVEhEART, Yang Gambi dan YB Raz. PDO kabo kome ni pencacai UMNO tapi dia lupa dia tu adalah pencacai Anu-ar dan PKR - kah kah kah.

Kawan rase, dema baca sendirilah di blog PDO ni, tengok macamana dia burukkan dan fitnahkan Saiful. Kah kah kah. Tak pakai songkok-lah, tanda hitam di dahi-lah, kalau dah jiwa karat tu, karat disitu juga lah - kah kah kah. Hah tu! Cucu Mat Kilau, kenapa nak main sembunyi-sembunyi lagi ? Bacalah blog dia tu disini - Kah kah kah

Aduss! Sakit perut kawan menyuka ke awok ni - kah kah kah. Mohd Shukri Mohd Ramli - kah kah kah. Kemana ke awok nak pegi? - hehehe! Bila 'di' balik ke Pulau Tawar, ' kas' jumpa 'di' disana nanti - hehehe! Kita belajo sejarah Paya Kangsar dan Sungai Salan - kah kah kah.



6 comments:

Anonymous said...

Setuju dengan ulasan Beranikan Hati.
Cuma yang ingin GMC tambah sikit..jika Polis Di Raja guna lambang Allah Muhamad dituduh menghina kalimah Allah.

Bagai mana pula dengan PAS mengisi segala bangsa dan kapiaq harbi dalam pertubuhan Ulama hari ini.

Bukankah PAS sendiri lebih DAJJAL merosak pertubuhan yang diwakili oleh ulama ini dengan kapiaq harbi.

Bukankah PAS lebih menghina pertubuhan ulama itu sendiri hari ini?

Bukan menghina petubuhan ulama itu sendiri dengan politik DAJJAL mereka hari ini.

Dua- Bagaimana pula dengan Amanat DAJJAL yang PAS kapiaqkan bangsa hari ini?
Ketiga : Bagaimana pula dengan Hukum dari dewan ulama PAS yang mengharamkankan islam dan kapiaq harbi berkongsi kuasa?

Bukan sekadar menghina kalimah Allah tetapi mempersenda hukum Allah swt?

Renung-renunglah barua2 kapiaq harbi....kalau nak membela parti sesat kamu hari ini.

wassallam.apbs.

bRAVEhEART said...

Ambuiih GMC,

Hang kalu beri fatwa bukan main noo. Bab tu aku tak campoq lah, sat lagi Pas akan main dan ajak hang jadi depa punya penceramah...bagiuh! baguih! Aku akan tetap sokong hang..

Yb Raz said...

aduh!!! nama aku dah kena petik dgn blog pembangkang. terkejut ada, banggapun ada kah kah kah...

pdo dah panas sbb aku kutuk kaw kaw semalam..setiap entry pdo aku masuk kah kah kah..

setiap orang kutuk anwar dituduh pencacai umno..pdo inipun spesis guan eng..sape lawan dichop ejen BN.

YANG GAMBI said...

BH, nampak sangat dengan PDO lidah bercabang PKR dan Anu War ni dah tak dapat buat cerita-cerita bohong...... dia tahu ada blogger yang akan menangkisnya....kah..kah..kah... Dato' Fauzi tak kesian ke dengan adik ipar dia Dato' Maznah, kalau dia hentam UMNO samalah dia hentam Dato' Maznah.....heh..heh..

bRAVEhEART said...

Salam,

Akhirnya kita dapat bersatu dalam satu pasukan di Pahang ini. Walau antara kita: YB Raz dn Yang Gambi tidak saling mengenal namun kita pasti kita menuju matlamat yg sama dn perjuangan kita adalah benar. Maaf, Umno Pahang nampak kah kami? Perhubungan dan Penerangan Umno Negeri, nampakkah? Dato' Sam, boleh buka mata? Sedari bahawa kami memang ujud dan turut berjuang! Terima kasih kpd. Tun Faisal, Megat, Sdr Srif dn Firdaus UMB Phg.

Anonymous said...

PDO ni mmg budak tak guna, dulu dia bertanding kat DUN Kemayan mcm org tak bertanding aje, saje nak perabis duit Anu War agaknya... YB Fadil mcm lawan dgn tunggul kayu aje masa tu, mgkn dia tahu, kalau bersungguh pun gerenti kalah punya, YB Fadil mmg org Kemayan...

Lagi satu aku meluat dia pakai nama CMK tu, dia bukan sempat pun jumpa mat kilau dan mat kilau dulu bukan penakut mcm dia, aku pun ada salasilah mat kilau juga tapi taklah mengaku tak tentu pasal, buat malu org pulau tawar aje...

akhir kata, PDO cuma layak jadi DJ, tak layak jadi YB...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...