Suara Anak Pahang - Perlu Baca

11 February, 2010

melayu, MELAYU YANG BERANI..


Wa sokong lu, bro


1. Memang susah mencari pemimpin Melayu yang benar-benar berani. Yang dilihat mampu menyatukan umat. Yang banyaknya adalah yang seperti lembu-lembu ini. (Klik ke blog berkenaan) Mengikut dan pak turut. DAP baca sepatah dua ayat Quraan, mereka angkat darjat dan jadikan wali atau ulamak. Bodoh! Memang bodoh!





2. Yang ini nampaknya ada bakat dalam pidato dan pengaruh rakyat. Terutama yang bodoh macam lembu. Dia memang berani...berani buat tapi tak berani tanggung, kerana itu sekarang ini dia asyik cari jalan macamana nak lewatkan perbicaraan, atau kalau boleh jangan ada perbicaraan langsung. Biar semua dan apa pun atau nama keadilan akan memihak kepadanya.









Ni Lembu Pas atau Pas Lembu?


Sebagai hiburan dan selingan, sila lihat klip ini yang saya pungut dari blog sahabat saya Papa Gomo:


Ni memang berani anak melayu....


3. Melayu yang sorang ni, patut mesti keras hati. Jangan letak jawatan biar, orang yang buang. Hiduplah diatas perjuangan untuk memertabatkan bangsa Melayu di negeri sendiri. (Klik)


4. Melayu yang sokong Melayu 1 dan 3 adalah Melayu yang 4 @ bRAVEhEART


Ni yang bernama bRAVEhEART

5 comments:

Local Fighter said...

Salam sahabat,

Nak cari pemimpin Melayu yang berani ibarat menanti bulan jatuh ke riba!

Tapi bila tang anak bangsa lain, dialah raja membela! Anak bangsa sendri duk merana!!!

zedmagel said...

Salam Bro Brave heart,

Save Jeffry bro. Do something. Dont let his down alone.

YANG GAMBI said...

Salam BH, sapa yang tidak kenal dengan BH........ jarang ah nak jumpa keberanian dikalangan kepimpinan Melayu......

bRAVEhEART said...

Salam semua,

Local Fighter - kita lihat penghujung cerita itu, apa yg akan jadi pada bangsa Melayu nanti dan pemimpin sekarang ini akan bertanggungjawab sepenuhnya apa yg merekalukan dan apa yang mereka tidak mampu lakukan.

Zedmagel,
Kita sedang bersuara untuk Jeffry. Seluruh blogger pro kerajaan dan khususnya blogger BPN sedang bersuara untuk Jeffry. Semoga dia akan tabah menghadapi.

Sahabat saya YangGambi, bila tidak ada yang lain maka kita terpaksa jadi juara. Nanti bila ada yang baru maka kita eloklah meminggir. Kita pun lakukan ini bukan kerana nama tapi tanggungjawab dan hasrat membela.

sHOGUn said...

mmm, maaf abg besar, nak tumpang komen: kita harus beri sokongan pada Jeffrey atas keberaniannya dalam perjuangannya.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...