Suara Anak Pahang - Perlu Baca

18 February, 2010

KONVENSYEN RASUAH (?) UMNO PAHANG

Edisi sisipan 2.30 ptg: DEMO BEROK DAN TAWARAN KEPADA BH UNTUK SERTAI TEAM BLOGGER RAKYAT


Wajah pejuang siber UMB Pahang, Keh keh keh!



UMNO Pahang akan mengadakan konvensyennya pada 19-21hb.Feb.2010 ini bertempat di UiTM Jengka.


Tanpa perjudis kita berharap usaha ini akan menghasilkan sesuatu yang baik bagi menantapkan semula perjuangan UMNO dalam membantu rakyat khususnya bagi perjuangan membela Bangsa, Agama dan Negara. Namun dari akar-umbi kita mendengar sok-sek sok-sek tentang itu dan ini, begitu dan begini mengenai konvensyen berkenaan.


Kita cuma mampu berharap agar peserta konvensyen ini nanti adalah dari kalangan mereka yang benar-benar serius untuk berfikir bagaimana memulihkan semula kepercayaan rakyat dan orang Melayu terhadap UMNO dan pemimpinnya. Bagaimana untuk menarik minat golongan muda untuk menjadi ahli seterusnya menyertai perjuangan UMNO. Bagaimana untuk menolak peresepsi masyarakat bahawa pemimpin UMNO hanya mementingkan diri sendiri serta kroni mereka saja dan tidak langsung mengutamakan kepentingan masyarakat umum.


Kita juga berharap agar konvensyen ini tidak berjalan atas dasar rasuah, kerana seperti sedia maklum bahawa UMNO terlalu sinonim dengan rasuah politiknya. Kita bimbang bahawa pemimpin UMNO di peringkat bahagian-bahagian yang terpilih dengan anjakan rasuah tidak akan dapat membebaskan diri dari terus menerima dan memberi rasuah.


Pahang sebenarnya masih belum benar-benar selamat jika PRU13 diadakan dalam waktu terdekat ini. Memang benar sebahagian rakyat telah mengalihkan sokongan mereka dari PKR namun itu bukan bermakna mereka akan mengalihkan sokongan mereka kepada UMNO kerana wajah UMNO dan pemimpinnya masih bagai terconteng arah di muka.


--------------


Artikel saya semalam mengenai tohmahan PDO dan mencabar blogger dari UMB Pahang untuk bersuara, tetapi cabaran saya tiada sahutan. Sehingga jam 11.10 malam ada 719 dengan masih ada 6 online pengunjung yang melawat blog saya, namun tidak ada jawapan dan komen dari blogger UMB Pahang. Rupanya mereka ini masih tidak berani memasuki gelanggang. Ha ha ha! Rupa-rupanya sia-sia saja kursus blog yang disertai sebelum ini.


----------------


Mengenai partisipasi konvesyen UMNO Pahang ini, mana janji Megat dan Tun Faisal? Memang benar telahan saya dulu bahawa jangan terlalu mengharap. Apa jawapan Megat dan Tun Faisal? He he he! Rupa-rupanya kawan-kawan kita pun sama juga. Namun saya faham bahawa kuasa sebenarnya bukan pada mereka dan mereka telah mencuba sedaya yang mereka mampu lakukan, cuma pemimpin itu saja yang masih besar kepala dan bersikap bebal.



Sahabat saya Taiping Mali menayakan apakah saya turut diundang. Saya jawab tidak. Saya juga hairan bilamana blogger luar seperti Taiping Mali dan Megat Pisau , mungkin juga Papa Gomo dan Parpukari diundang, tetapi saya serta YB Raz, Kembara Politik,Bengah Serling tidak diundang sama. Benarlah UMB Pahang tidak menghaap blogger seperti kami membantu mereka. Mungkin kami terpaksa menunggu lama sehingga ketua UMB Pahang digantikan kepada yang benar-benar melihat keperluan menguasi media sosial dikalangan Umno dan mampu berusaha untuk menggabung dan menggembeling blogger pahang yang ada didalam satu force bagi menentang blogger pembangkang seperti PDO. Ada apa-apa nak kata? Ha ha ha!


http://greensocialis.blogspot.com/2010/02/panas-pendedahan-gaji-para-menteri-dan_7682.html


~ bRAVEhEART

9 comments:

cucu mamak kutty said...

ha ha ha betul le kau org ni bloger2 upahan umno ye....klu setakat nak harap upah untuk kau org nak mengkhianati rakyat malaysia terutama org melayu yg kebanyakan masih bodoh menyokong umno walau pun terang2 pemimipin umno yg dari dulu sampai sekarang tak sudah2 menipu org melayu,pemimpin2 umno hidup kaya raya ..harta berjuta2 berbillion...org melayu yg bagai nak gila menyokong masih ada yg hidup melarat,atap rumah bocor,lantai rumah belobang2,dinding rumah kopak kapek,makan tah apa agaknya ,sedangkan pemimpin2 umno kau tengok mana satu yg hidup susah....tengok2 anak2 pemimpin umno pun dah lebih dari mewah....kaya raya....kau org bloger pecacai umno klu setakat dapat umno upah yg tak seberapa tu,aku ingat lebih baik kau org ambik upah panjat pokok kelapa pun lebih baik dari kau org jadi pengkhianat bangsa melayu yg dah le hidup susah tak senang kemudian ada pulak pengkhianat2 bangsa mcm kau org ni semua bloger2 pecacai yg makan upah....lebih baik kau panjat pokok kelapa dah sampai puncak lepas tu kau terjun...lebih baik bloger2 mcm kau tak wujudf lagi dlm dunia cyber daripada kau org jadi pengkhianat bangsa kau sendiri....

cucu mamak kutty said...

ha ha ha betul le kau org ni bloger2 upahan umno ye....klu setakat nak harap upah untuk kau org nak mengkhianati rakyat malaysia terutama org melayu yg kebanyakan masih bodoh menyokong umno walau pun terang2 pemimipin umno yg dari dulu sampai sekarang tak sudah2 menipu org melayu,pemimpin2 umno hidup kaya raya ..harta berjuta2 berbillion...org melayu yg bagai nak gila menyokong masih ada yg hidup melarat,atap rumah bocor,lantai rumah belobang2,dinding rumah kopak kapek,makan tah apa agaknya ,sedangkan pemimpin2 umno kau tengok mana satu yg hidup susah....tengok2 anak2 pemimpin umno pun dah lebih dari mewah....kaya raya....kau org bloger pecacai umno klu setakat dapat umno upah yg tak seberapa tu,aku ingat lebih baik kau org ambik upah panjat pokok kelapa pun lebih baik dari kau org jadi pengkhianat bangsa melayu yg dah le hidup susah tak senang kemudian ada pulak pengkhianat2 bangsa mcm kau org ni semua bloger2 pecacai yg makan upah....lebih baik kau panjat pokok kelapa dah sampai puncak lepas tu kau terjun...lebih baik bloger2 mcm kau tak wujudf lagi dlm dunia cyber daripada kau org jadi pengkhianat bangsa kau sendiri....

YANG GAMBI said...

Salam BH, kita semua berharap agar Konvensyen UMNO yang bakal diadakan dapat memberi manfaat kepada perjuangan UMNO.

Kawan dimaklumkan, semua AJK UMNO Bahagian, Pemuda, Wanita dan Puteri terlibat sebagai peserta konvensyen. Merekalah yang bertanggungjawab untuk menentukan keberkesanan bengkel-bengkel yang bakal diadakan. Mungkin, merekalah yang mewakili akar umbi UMNO, kerana mereka yang dipilih para perwakilan dari cawangan-cawangan.

Kawan telah menawarkan diri menyertai konvensyen ini melalui iklan yang dibuat oleh blog UMB, mungkin kalau kawan tidak menawarkan diri, tidak akan dijemput kerana kawan bukan dari kalangan AJK UMNO Bahagian.

Itulah hakikatnya......

YANG GAMBI said...

Cucu mamak Kutty, betullah kata orang kau ni keturunan pembelit datang merempat kat bumi Melayu.... apa kau ingat, pemimpin-pemimpin haprak pembangkang tidak kaya raya... dulu pakai KE30 kini pakai apa ? lihat shajalah kat Kelantan, macam mana pemimpin2 PAS hidup mewah, bini 2-3 orang, NIk Aziz pun hidup maca mana ? rakyat Kelantan lagi banyak susah, merempat sampai ke negeri bawah kuasa UMNO-BN..... janganlah nak ktuk Melayu wahai keling mamak....

Kalau rasa Malysia hisup susah, tidak adil, kawan rasa lebih baik awak cari sedara mara kat negara asal dan baliklah ke sana.....mungkin hisup awak lebih baik di sana, kalau tidak jadi paria....

cucu mamak kutty said...

dulu yg kau junjung, yg kau sanjung tu,yg kau jilat tu melayu ke,kan ke mamak kutty juga,kau halau le dia balik negeri dia dulu,biar dia jadi paria,nanti aku ikut,hai gambi sialaknat,kau lupa ye ke kawan kau parpu kari tu bangsa apa,kalauy bangsa kutty ada juga martabat bangsanya....tapi si parpu kari tu betul2 punya keling paria,kau sanggup hina org mcm parpu kari tuy,kan ke dia tu kawan seperjuangan dan sepengkhianatan DGN KAU, kalau kau betul2 anak jantan kau halau si parpu kari tu balik ke negeri dia,suruh dia jadi paria kat sana....ADA BERANI,mana kau ada berani....nanti si parpu kari tu sondol kau dgn perut dia aje pun...meninggal kau...kah kah kah keh keh keh koh koh koh uwekkkkk...puithhhh

YANG GAMBI said...

Kutty, dia tau di mana bumi berpijak, ilmu yang ada dimanfaatkan untuk kesejahteraan semua..... bukan macam kepala kamu, lebih berkarat... jangan jadi jumud tuan.....

sHOGUn said...

Salam YG, skami di maklumkan blogger dari luar spt Taiping Mali, Megat Pisau serta Papagomo dan parpukari mungkin juga turut serta atas jemputan. Kenapa blogger Pahang disisihkan? Ini namanya diskriminasi dan tak menghargai. Malangnya, mereka tau siapa kita tetapi kerana perebutan kuasa antara mereka kita dijadikan mangsanya.
cucu mamak kutty,janganlah buat2 bodoh dan tk faham, kalau kami blogger makan upah dari Umno tentu kami tak akan berani menentang bos, atau cucu mamak kutty ini memang bodoh dan bangang tahap gaban agaknya.

Anonymous said...

ingat pada teori pecah dan perintah? inilah keadaannya dimana Melayu sesama Melayu disabung untuk dipecahkan yg kemudiannya bangsa lain akan dengan senang memerintah dan menguasai kita. siapa yg akan rugi nanti?

cucu mamak kutty said...

memang tok det kutty tu pandai menafaat ilmu dia untuk kekayaan dia anak beranak...keluarga dia yg kaya,kau org bloger2 upahan tetap jadi pecacai dia...klu setakat nak duit,aku ingat taraf kau org ni sama mcm penghuni lorong hj taib...sama 2x5...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...