09 February, 2010

Laporan Polis Terhadap Blog Dimensi Dan Sokongan Moral Kepada "Peliwat"...


Dipetik dari Harakahdaily.net



Ditanya kehadiran di mahkamah bagi mengikuti perbicaran kes dakwaan liwat terhadap Anwar baru-baru ini katanya, beliau hadir sebagai tanda simpati terhadap orang yang teraniaya.

“Saya pergi tanda simpati pada orang yang saya anggap telah dianiaya.

“Masalah tuduhan zina, liwat mana ada orang buat depan orang ramai, tentu buat dalam kelambu, nyamuk pun tak ada, jangankan manusia, tetapi tiba-tiba dituduh secara terbuka,” ujarnya.





Komen ISAC/BY;



Apa yang dimaksudkan oleh TG Nik Aziz dalam artikel di atas? Penulis betul-betul tak faham....Takkan nak "mendakwa" kena sembunyi-sembunyi pulak? Kenyataan-kenyataan TG ni sejak kebelakangan ni dah semakin merewang-rewang.....Atau adakah kesilapan media yang membuat laporan?


Lagi satu bukankah kehadiran TGNA di mahkamah dalam kes DSAI boleh mengundang persepsi negatif di kalangan masyarakat Malaysia bahawa TG "menyokong amalan homoseksual"? Bagaimana jika DSAI didapati bersalah oleh mahkamah? Bukankan sokongan tersebut akan disalah-tafsirkan? Sepatutnya biarlah mahkamah menjalankan tugasnya, TG sepatutnya meneliti bukti-bukti dan saksi-saksi yang akan dikemukakan sebelum menunjukkan pendirian beliau untuk menyokong DSAI ataupun sebaliknya....


Berkenaan dengan laporan polis terhadap blogger pro kerajaan (BPN), "Blog Dimensi" yang menunjukkan "gambar" aksi DSAI "meliwat" TGNA, bagi penulis ia hanyalah simbolik....Maksud "Main belakang"/"Liwat" tak semestinya bermaksud "diliwat" dari segi fizikal semata-mata. Kena main belakang" juga bermaksud ="Kena main" = "kuda tunggangan" = "kena tipu" = "diperbodohkan".


Walaupun mungkin "gurauan" tersebut agak keterlaluan terutamanya apabila ia melibatkan seorang Sarjana Islam dan Tokoh Agama seperti TGNA, tetapi TGNA juga sepatutnya berlapang dada dan perlu muhasabah diri kerana sememangnya tingkah-laku "politiknya" sejak kebelakangan ini tidak mencerminkan "ketokohan" sebenar yang perlu ada pada seorang Ilmuan Islam dan Tokoh Agama.


Secara peribadi penulis dahulunya sememangnya sangat menghormati TG dan pernah terlintas di hati penulis, adakah beliau telah mencapai taraf seorang Wali Allah, tetapi apabila melihatkan kerenahnya sejak akhir-akhir ini yang banyak bermotifkan politik semata-mata, penulis merasakan bahawa mungkin dunia ini sudah semakin menghampiri Kiamat, kerana kini amat susah mencari para Wali Allah dan "kebaikkan dalam diri manusia" pula sudah semakin lenyap.......Itu di antara tanda-tanda hari Kiamat........


Jika anda berkelapangan sila berkunjung ke blog penulis;
http://bumiyang.blogspot.com/


Artikel: ISAC /BY


5 comments:

Arif Omar said...

mereka tak faham makna disebalik gambar. yang mereka halalkan ialah maha firaun dll tak apa bila pas dan blogger pas buat. halal.

hukum islam rimba pas.

tapi yang pasti, jeffry tak ada salah apa-apa pun. polis pun tutup kes aje. tak ada isu

Cheguman said...

PAS semakin tak boleh diharap.

Jika Nizar sipenderhaka menang, Demang akan berkabung!

Anak Lenggong said...

oooo...baru lah aku faham kenapa kes khalwat mat sabu dulu tak sangkut sebab nya adalah kes ni tak boleh dihebahkan kepada pihak luar tetapi hanya cerita dalam kelambu sahaja...kah kah kah...

bRAVEhEART said...

Khalwat dan segala perbuatan mungkar jika dilakukan oleh Pas tidak boleh disebarkan, haram hukumnya. Kalau dilakukan oleh jemaah Pas, kemungkaran itu dihukum halal kerana jemaah Pas adalah insan pilihan Allah. Syurga tetap untuk mereka yang mengundi pas dan menatap wajah tok guru setiap kali ingin bersetubuh sama ada muhrim atau yang bukan muhrim. Kerana itulah ramai kalangan yang berbuat dosa ingin sertai Pas. Orang beri kita rasuah, kita ambillah, itu bukan berdosa sebab mereka rasuahkan tok guru. Itulah kedudukan istimewa tokoh Pas dalam Islam. Hahaha! HamPAS dan haramjadah!

Anonymous said...

Meliwat pun halal dan tidak berdosa selagi seseorang itu mengundi dan menyokong Pas atau Pakatan Rakyat. Tidak lama lagi keahlian Pas akan meningkat secara mendadak apabila golongan Gay akan sertai Pas.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...