Suara Anak Pahang - Perlu Baca

27 February, 2010

MASA UNTUK LAKUKAN SEKALI LAGI

Kasihan UMNO kerana pemimpinnya yang tidak pernah ingin berubah dan sentiasa merasakan mereka selalu betul walaupun mereka sedar bahawa PRU13 adalah pengakhir buat mereka



Kata bh; kita dah berehat sangat lama. Kita dan berikan banyak masa pada mereka. Kita dah cuba jumpa mereka dan mencari penyelesaian tetapi masih tidak ada perkembangan. Mereka tidak mahu penyelesaian! Mereka hanya mahu kemenangan dan kita mesti mengalah kepada mereka.

Abang bh kata; selepas ini kita akan melawan semula. Musuh dan sasaran kita bukan kecil anak. Mereka orang besar, cuma kelebihan kita adalah mereka ini cacat - mereka ini pekak, buta dan bisu. Mereka ini juga bodoh...bodoh sombong. Mereka fikir kita akan mengalah? Mereka fikir kita akan takut? Yang kita lawan bukan kerajaan, bukan parti tetapi individu yang masih belum sedar diri.

Saya memang dah lama teruja untuk menulis semula tetapi terpaksa menunggu isyarat yang diberikan. Isnin depan adalah hari yang baik untuk melakukannya

Salam Perjuangan! ~ min.sHOGUn

9 comments:

Tinta Emas said...

syabas!!

sHOGUn said...

Salam dan terima kasih Tinta Emas, saya hanya ikut kata abang besar.

AntiHipokrit said...

Bro BH,

Jon kita berganding bahu menentang PEMIMPIN UMNO yang sudah tidak ada kemahuan membela Bangsa Agama dan Negara. Aku gelarkan kerajaan BN yang ada ini KERAJAAN 2 SEPUPU. Very weak, apologetic dan bodoh. Islam dihina, Melayu dipijak, Raja2 disula oleh pukimak DAP, PKR, PAS, Malaysiakini, Malaysia Insider lagi mau bagi muka.

Yang terkini Najib dan Hisham sebagai Menteri KDN yang paling sengal melanggar undang2 negara dengan tunduk kepada desakan keluarga TEOH yang inginkan anak luar nikahnya menjadi HALAL. Dan jangan lupa kepada P Gunasegaran dan lain2 lagi yang sengaja buat artikel memburukkan Islam dan akhirnya lepas dengan hanya tulis SAYA MINTA MAAF!!!.

sHOGUn said...

Salam AntiHipokrit, pasti bro bh akan setuju berganding bahu.

Anonymous said...

Bro BH,
Baik kau sokong nuar.. lagi bagus..

Anonymous said...

Salam
Ini komen saya dlm posing/arikel terdahulu. Arikel ini saya rasa isunya hampir sama. Izinkan saya ulangi komen saya sekali lagi..



Salam.
Saya nak bertanya UMNO dah berubah ke? Adakah penyakit UMNO sebenar dah dihapuskan? Adakah selama ini seruan pemimpin atasan UMNO utk berubah itu hanya satu retorik saja? Adakah perubahan yg diinginkan itu telah sampai ke akar umbi diperingkat ahli cawangan? Adakah UMNO masih dilihat sbg sebuah parti yg suka berpuak-puak, cantas mencantas, sebuah parti utk mencari projek-projek kerajaan, sebuah parti utk mencari kekayaan, dan sebuah parti yg ego dan elitis yg tidak mahu mendengar pandangan dari akar umbi? adakah UMNO masih lagi dipimpin oleh mereka-mereka yg mempunyai agenda peribadi dan berselindung disebalik kesetiaan pada parti? Bila kita tanya pada pemimpin diperingkat bahagian, jawapannya mungkin "semua beres Dato' Sri" tapi lain pula ceritanya bila kita tanya pada ahli-ahli dipeingkat akar umbi yg terperusuk jauh dikampong-kampong. Juga pada ahli-ahli veteran dan orang lama yg telah berjuang dgn jujur dan ikhlas yg telah disisih dan yg telah dilupakan..Apa jawapan mereka agaknya. Kalau mereka tak nak jawab atau malas nak jawab atau tak kosa nak jawab atau last sekali, lantak awok me lah...
Yg berada di bahagian bukan main gah lagi. Berpakaian melayu lengkap dgn songkok dan sampingnya. Bagi wanita/puteri pulak lengkap dgn tudung berlitup. mereka ini berduyun beramai-ramai berjalan megah berlagak dgn tag memenuhi dewan. Tapi, ikhlas ke mereka semua ni? jujur ke mereka ini utk berkhidmat dan berjuang utk parti? atau mereka ini datang beramai-ramai utk berpesta bercuti dan utk bermegah berlagak. Dlm brief case mungkin terselit satu dua profile syarikat utk meminta projek kerajaan yg dibawa sekali supaya boleh diminitkan oleh yg YAB Dato' Sri..
Inilah dia kelakuan atau pe'el orang UMNO. Tak tahulah kawan, sejak jadi ahli UMNO pada tahun 1978 kawan lihat orang UMNO yg dipilih menjadi ketua cawangan, ketua bahagian, ajk bahagian, deme ni semuanya sama saja tak pernah nak berubah...

February 20, 2010 10:43 PM

anak-pahang said...

Dalam banyak hal kita sependapat. Saya merasakan bahawa pemimpin Umno masih lena dan leka atau buat2 tak sedar. Menentang pemimpin Umno bukan bermaksud menyokong pembangkang, kita menentang pemimpin Umno kerana kita percaya masih ada sebilangan pemimpin dalam Umno yang benar2 berjuang untuk Agama, Bangsa dan Negara. Justru, kita hanya membuang segala barah yang membusung didalam Umno ini saja demi menjaga keutuhan Umno. Saya rasa saya memahami hasrat dan perasaan bh itu. Saya bersama bh.

CUCU MAMAK KUTTY said...

NI CUCU MAMAK KUTTY NAK KETAWA KAT KAU BRAVEHEART TU,AKU TAKNAK KOMEN APA2 CUMA AKU NAK KETAWA AJE/.....KAH TEKEKAH KAH KAH KAH

bRAVEhEART said...

Salam semua. Cucu Mamak Kutty, aku malas nak komen sebenarnya, nak biarkan saja budak2 aku yang komen, tapi sebab kau dah masuk dan komen, atas rasa hormat pada kau maka terpakaslah juga aku komen disini. Aku malas juga tulis apa2, cuma nak sama-sama ketawa dengan kau, kah kah kah. Walau Umno busuk sampai ke usus pun namun lebih baik dari parti setor kunyit kau tu. Kah kah kah! bersopan lah sikit bro, ketuklah pintu sebelum masuk dan masuklah dari depan. Hina sangat rasanya kalau masuk dari pintu belakang ni, keh keh keh. Ada apa2 lagi kau nak pesan pada aku bro? Kah kah kah! Mokhtar! CIFU! Karipap!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...