15 February, 2010

NG SWEE LIM MESTI BERTANGGUNGJAWAB



Beliau adalah sorang Adun pembangkang mewakili DUN Skinchan. Beliau selalu menyalahkan kerajaan itu dan ini. Beliau adalah seorang Cina yang rasist dan chauvanist. Beliau selalu menyalah kerajaan yang dikuasai UMNO / Malayu sebagai tidak adil kepada bangsa lain. Beliau telah terlibat dengan kemalangan dan melanggar seorang pelajar Melayu. Beliau dalam keadaan mabuk. Orang Melayu ketika itu tidak langsung pengapakan beliau kerana orang Melayu lebih berbudi bahasa dan bersikap adil kepada semua bangsa. Beliau harus berfikir, jika orang Melayu lah yang melanggar orang Cina, apa akan terjadi ketika itu? Beliau harus juga fikir, apakah akan beliau dan kaum ultra kiasu akan gunakan kesempatan ini untuk memburukkan keadaan dengan alasan mempertahankan dan memperjuangkan kaum Cina? Beliau harus dikenakan tindakan. Beliau harus bertanggungjawab atas nyawa seorang bangsa Melayu.

Melayu semua! Bangkitlah. Perjuangan mempertahankan bangsa dan negara juga adalah perjuangan 'Fisabilillah'! Jangan biarkan bangsa kita terhina lagi. Nyawa Melayu ini perlukan harus dibela.


~ min.sHOGUn

4 comments:

Pemerhati said...

Raja2 Melayu dihina, tak apa, maafkan.
Orang Melayu dihina, tak apa, maafkan.
Agama Islam dihina, biarkan, maafkan.
Budak Melayu dilanggar oleh pemandu yg mabuk, tak apa, maafkan.
Di PRU13 nanti, BN akan kalah, tak apa, MAAFKAN YE?

sHOGUn said...

Melayu yang semakin lemah dan layu. Sudah tidak lagi mampu untuk pertahan maruah bangsa, Agama dan negara. Tidak mampu pertahankan dengan kudrat bahkan tidak juga mampu memepertahankan walau dengan kata-kata. Pemimpin Melayu hanya sibuk pertahankan kuasa dan harta masing-masing. Inilah realitinya.

Anonymous said...

stupid you. Dont relate everything to racial. Arent we are One Malaysia?!

bRAVEhEART said...

Yes, we are one Malaysia. We don't practice 'kiasu' but others are..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...