Suara Anak Pahang - Perlu Baca

26 May, 2010

BEGINILAH BILA MELAYU TIDAK BERSATU DAN LEMAH

Sedar atau tidak kita mesti akui bahawa bila Melayu tidak bersatu Melayu akan lemah dan dipermainkan oleh bangsa lain. Dalam PR, Pas bagai melukut ditepi gantang dan sekali sekali dijadikan anjing untuk menyalak pada malam hari.

Didalam BN, UMNO sentiasa diberikan tekanan dengan permohonan itu dan ini serta desakan untuk mendapatkan ini dan itu. MCA dan MIC mewakili kaum Cina dan India sentiasa menekan UMNO dalam keadaan UMNO atau orang Melayu tidak bersatupadu. Pemimpin Melayu dari kedua-dua belah pihak sedar ini tetapi mereka masih keraskan hati kerana kepentingan peribadi mereka. Bukan pejuangan bangsa Melayu yang mereka utamakan, tetapi sebenarnya adalah perjuangan peribadi dan kroni semata-mata.

Semalam, Vellpari, anak Samy Vellu menuduh UMNO punca krisi dalaman MIC dan pemimpin Melayu semuanya takut dan ketar lutut. Mungkin ada yang sedang terkencing dalam seluar bila diugut demikian oleh anak presiden MIC itu. Melayu masa kini sudah hilang harga diri dan maruah. Bila kita bercakap tentang perjuangan bangsa kita, kita dituduh rasis dan kita menjadi takut. Bila bangsa lain bercakap tentang perjuangan bangsa mereka dan kita ingin menegur mereka maka kita juga dituduh rasis dan kita jadi takut lagi sekali. Akhirnya, telor kita hilang untuk selama-lamanya.

Apa yang pemimpin kita dari kegua-gua belah pihak mampu lakukan? Atau apakah yang sedang pemimpin bangsa Melayu kita dari kedua-dua belah pihak sedang lakukan untuk mengembalikan maruah bangsa? Tidak ada apa-apa!

Pas akan berembunyi di celah kangkang DAP dan UMNO akan menyuruk dan bersembunyi dibelakang bontot MCA dan MIC.

Pemimpin bukan saja harus bijak tetapi berani dan menunjukkan keberaniannya supaya digeruni. Bangsa mana sekalipun tidak akan menghormati sesiapa selain dari mengeruni mereka yang kuat dan berkuasa, dari situ akan timbul rasa hormat mereka.

Dari kata dan tuduhan Vellpari itu, apakah pemimpin kita dihormati atau digeruni? Kepada bangsa Melayu semua, fikirkanlah! Selagi kita masih mampu berfikir!

5 comments:

Semut Hitam said...

Kenapa Melayu tidak boleh bersatu?

Satu sahaja faktor yang dapat saya fikirkan buat masa ini.

Ego atau bangga diri. Mereka tidak akan tunduk selagi pihak lagi satu mengaku kalah. itu sahaja alasan yang wajar.

ISAC said...

Kenapa X letak sign no parking & no waitting?

Wake UP! said...

Melayu bodoh sebab tu kaum lain ambik peluang di atas pecah belah orang Melayu.

Illuminati:Banking and money group.

Anonymous said...

bingo WAKE up aku setuju.Malayu mmg bodo. senang2 kena tipu oleh bangsa asing

bRAVEhEART said...

bingo! bingo! aku pun setuju dengan wake up dan anon 11;50, memang bangsa Melayu ni dah tahap bodoh melampau..anak dirumah mati tak makan kera dihutan disusukan..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...