16 May, 2010

PRK SIBU - INDIKATOR MELAYU MEMANG BODOH





Pilihanraya Kecil di Sibu setakat 11.15pm kemungkinan besar BN kalah. Jika dijadikan indikator memang mengesahkan bahawa bangsa Melayu sememangnya bodoh dan diperbodohkan;

1. Bangsa Melayu dipecah-belahkan kepada beberapa kumpulan parti dan undi juga berpecah mengikut parti > Bangsa Cina berpecah mengikut kumpulan parti namun setiap satu mendesak dan menguasai mana-mana kerusi dan merebut serta mendapatkan sesuatu untuk bangsanya namun undi mereka bersatu menyokong dan memenangkan bangsa mereka

2. Bangsa Melayu dari mana-mana kumpulan parti tetap menyokong dan mengundi bangsa Cina > Bangsa Cina dari mana-mana kumpulan hanya menyokong dan mengundi bangsa Cina saja (Melayu mengundi Cina tetapi Cina tidak mengundi Melayu)

3. Pemimpin Melayu membelanjakan peruntukan yang besar untuk menarik hati Cina tetapi Cina tetap tidak mengundi parti kerajaan, pemimpin Melayu di perbodohkan dan ditipu.

Kerana itu corak pengundian Melayu mesti berubah. Kita sedar persempadanan kawasan pilihanraya kebanyakkannya meletakkan bangsa Melayu sebagai kaum Majoriti, oleh itu bangsa Melayu mesti;

1. Tidak mengundi Cina dimana-mana kawasan yang calon Melayu bertanding.
2. Parti-parti melayu boleh menyokong parti bangsa Cina namun mesti mengundi calon bangsa Melayu.
3. Pemimpin Melayu mesti lebih cerdik dari sekarang dengan tidak memberikan peruntukan sebelum kemenangan dipastikan dikawasan-kawasan Cina
4. Melayu mesti bersatu supaya menjadi lebih Cerdik, pemimpin-pemimpin Melayu juga sekurang-kurangnya harus lebih cerdik dari beruk untuk memimpin bangsa Melayu dan negara Malaysia ini, atau kita membuang status bangsa kita dan menjadi bangsa Cina untuk mendapat apa yang Cina dapat dan tidak kita dapat sebagai bangsa Melayu.


Susah sangatkah untuk bangsa Melayu bersatu? Teori RAHMAN akan jadi kenyataan, Najib PM terakhir Melayu dan PRU13 Melayu akan kehilangan kuasa terhadap negara sendiri. Orang-orang Melayu harus keluar dari UMNO dan Pas dan kemudiannya mengundi tanpa mengira parti.

21 comments:

Anonymous said...

hoi hoi hoi
kao yg dok siang malam kutuk kj dan pak lah tolong cermin dulu ia.
jangan jadi munafik jadiaan

Anonymous said...

MENANG SORAK,KAMPONG TERGADAI.....APA NAK BUAT ....TERLALU RAMAI PENGKHIANAT....

Anonymous said...

tak pe bro,kita lihat ..apa yang mp dap boleh buat nanti,biarkan cina sibu lihat pilihan mereka,jadi jangan di beribantuan kepada mereka tu....

AbgTuah said...

PUAK JUAK HAMPAS SANGGUP MENGADAI APA SAHAJA DEMI KEPENTINGAN POLITIK SEMPIT MEREKA...

WALAU KITA KALAH DI SIBU...

NAMUN...


PATAH SAYAP BERTONGKAT PARUH,

DAKI TETAP KITA DAKI JUA,

WALAU BERKALI KITA JATUH

BANGKIT TETAP KITA BANGKIT SEMULA.

ITU SUMPAHHHHHHH KITAAAAA...!!!!

Mohd said...

Orang Melayu harus melihat trend ini.
Kaum Cina akan mengundi DAP. Sebab mereka sudah sedar bahawa tidak bermakna menguasai 70% dpd ekonomi Malaysia sahaja. Kaum Cina mahu memerintah Malaysia spt yg berlaku di Singapura. Kaum Cina tidak boleh 100% memerintah Malaysia melalui parti2 MCA dan Gerakan dlm BN. Kaum Cina hanya boleh melalui DAP. Sebab DAP ada kaldai PAS utk mendapatkan undi orang2 Melayu. PAS akan hanya menganggukkan kepala dgn apa2 sahaja tindakan DAP. Tengoklah apa yg sedang berlaku di Penang dan Selangor sekarang.
Pakatan Rakyat dgn hanya DAP dan PAS akan menang besar di PRU13 nanti! Pada masa itu, Malaysia akan jadi sebuah republik spt Singapura. Kaum Bumiputera akan mengemis di negara sendiri spt apa yg berlaku di Singapura sekarang. DAP akan mengubah perlembagaan utk mencapai cita2 kaum Cina. Pada masa itu nanti orang Melayu akan menangis! Sudah terlambat. Nasi sudah jadi bubur!
Tahniahlah UMNO dan PAS yg bodoh.

MCA said...

Ko ni perkauman gila..Pi hidup sorng2 la kt pulau. pemikiran perkauman yg kolot..lbh baik cina yg jujur dri melayu yg mkn harta orng

Anonymous said...

SETUJUUUU. MULAI SEKARANG KITA KENA FAHAM INILAH HATI BUDI DIA ORANG.

KITA BAGI BUNGA DIA BAGI TAHIKKKK

Anonymous said...

salam bh
walaupun saya sekadar pemerhati saya kesal dengan kebangangan bangsa melayu sendiri.memang betul mereka tetap mereka.apapun bangsa mereka diutamakan
like as bisness is business.
saya sedih dengan doa doa pak lebai pak lebai kita.apa yang mereka dapat.

Anonymous said...

mereka tak belajar dari sejarah.

kalau thn 50-70an, parti umno ada masalah besar utk berhadapan dgn ultra melayu dlm umno.

tapi sejak 90an ultra melayu sudah lemah, dilemahkan oleh mcm2 faktor luar dan dalam.

org cina tetap konsisten, mereka kiasu dulu kini dan selamanya. tak pernah lemah atau npk lemah semangat dan objektifnya.

akhirnya negara yg dibangunkan dgn air mata org2 melayu ini satu hari nanti akan diambilalih dengan mudah oleh bangsa cina.

percayalah.

braHIM

BKK said...

Ini dinamakan bijak berpolitik. dari segi sejarah, undi kaum cina juga banyak menyelamatkan BN seperti di zaman krisis Umno TDM-KuLi serta TDM-Anwar di mana undi kaum Melayu banyak lari kepada pembangkang. BN menggunakan kesempatan ini untuk membuat persempadanan semula yang menyaksikan keseimbangan posisi kaum di kebanyakan tempat dengan andaian undi kaum cina terus bersama BN. malangnya keadaan tersebut seperti jerat memakan tuan. Keadaan ini banyak memberi kelebihan kepada bangsa cina di mana kerajaan BN banyak memberi tumpuan kepada mereka. untuk menarik undi undi kaum cina, BN memberi peruntukan yang berjuta-juta ringgit kepada pengundi cina seperti Hulu Selangor sebanyak RM3 juta, di Sibu RM18 juta. Ini pemberian yang nampak di mata kasar. Sebaliknya BN cuma mengagihkan beberapa ribu ringgit untuk pengundi melayu-bumiputera sebab mereka tetap setia bersama BN. Justeru itu, pengundi Melayu perlu menjadi seperti pengundi cina yang dengan cara itu menguntungkan bangsa mereka.

suz said...

I am a local Sibu Malay & it's unfair to state we are STUPID to not choose a Malay but please look beyond your tiny little mind ... A Malay representative (Bebas) ,who clearly would not fight & take care of us, and you asked us to vote for HIM... Please edit what you have to say first .... though you may say some appropriate things ....

Anonymous said...

Inilah kebodohan orang melayu. Cthnya melayu sanggup tolak calon melayu di Hulu Selangor sebaliknya memenangkan bangsa bukan melayu tetapi kita tengok apa dah jadi di Sibu. Cina tetap tolak calon kerajaan sebaliknya undi DAP.

Anonymous said...

Melayu memanglah bodoh. Dah lebih 50 tahun memerintah tapi kuasa ekonomi masih tak kuat, masih ramai yang mengganggur, makin banyak anak haram, benda yang patut haram jadi halal dll. Tak payah salahkan kaum lain, orang mealyu sendiri yang me"layu"kan melayu.

Anonymous said...

Aku setuju dgn hang tapi Najib terlalu bangang untuk nilai bangsa sendiri...

DULU KUTTY SEKARANG MELAYU said...

wei adei tambi ...engko jgn buat entri bodoh mcm ni le ...stupid punya tamby....itu hulu selangor keling mic lawan melayu pkr....itu tamby keling menang sape kasi undi sama itu tamby keling...bukan melayu kah...itu melayu felda yg kasi undi itu keling....tapi cina kuala kubu bahru,ulu yam,batang kali....semua kasi undi sama itu zaid ibrahim...cina undi melayu...tapi melayu undi keling....kahkahkahkahkahkahkah....memang betul engko ckp melayu memang selama2nya bodoh...serupa mcm engko juga..,.memang bodoh punya melayu....engko betul2 kuat auta punya melayu.....pundit punya melayu mcm engko patut mau kasi jual sama itu usin al unta....kahkahgkahkahkah

Anonymous said...

Habis, masa kat Hulu Selangor dulu kenapa UMNO suruh org melayu jangan undi Zaid (PKR) dari org Melayu dan suruh pulak undi keling pariyah!!!

Ulasan bodoh!!!

DULU KUTTY SEKARANG MELAYU said...

kau baca komen2 aku tu...lepas tu kau kutuk le diri kau yg bangang sebangang2nya tu....otak umno ni memang mcm otak menteri pasola....kahkahkah....otak yg nak menjahanamkan bangsa melayu.....otak judi bola...kahkahkah....pi mampos sama lu.....

bRAVEhEART said...

Salam,
kematangan memberi komen jelas pada kebanyakan komen yang tersiar, mereka bijak dan faham apa yang dibicarakan terutama komen sdr mohd dan sdr BKK, namun masih ada yang tidak faham spt anon 10.27 serta banyak lagi yang komennya tidak saya siarkan kerana kelihatan bodoh spt tulisan cucu mamak kutty yang 10 kali mampos pun tetap akan bebal selamanya.

Hashim said...

”Harap Umno dan BN sedar, tidak semua manusia boleh dibeli. Taburlah berlian dari langit sekalipun, prinsip bukan barang dagangan, kami di Kelantan sudah lama kenal perangai Umno,” kata Mursyidul Am PAS di sini.

DULU KUTTY SEKARANG MELAYU said...

bila melayu kena kutuk melayu marah....melayu itu sendiri bebal sebebal2nya....kahkahkahg...melayu felda kat hulu selangor tu lagi teruk jenis melayu bebal....keilng mic lawan melayu pkr...tapi melayu felda yg jenis banggang tu...pi undi keling mic...ni tentu jenis suka makan daging biawak ni....sebab tu suka benar2 depa tu kat keling mic tu....bila menang keling tu...makan kenduri le melayu felda tu ...keling tu belanja makan gudumbuk kari....kahkahkahkah....aku kutty makan kambing jamnapari masak asam pedas....kutty tak makan gudumbuk...si stupid heart ni tentu suka kat gudumbuk kari....berminyak muncung si stupid heart ni makan gudumbuk...kahkahkah

Anonymous said...

SPU dan BH,
Banyak betul apa yang diperkatakan, samada silap kerajaan atau kepimpinan MCA itu kita tidak pasti, yang pasti sudah beberapa kali kita lihat samada dalam pru atau prk, ahli mca sudah berubah dan berpaling tadah... Adakah ini petanda ahli BN sudah tidak sehaluan lagi...

Ada pemerhati politik yang mengatakan, orang-orang cina dalam MCA ingin melihat dan cuba memperjudikan politik ini supaya tampuk pemerintahan berubah kerana mungkin mereka sudah jemu dengan agenda Melayu UMNO yang banyak memperjuangkan hak orang Melayu..., hak bumiputera dan sebagainya.

Mereka kononnya sepakat ingin melihat kelompok DAP pula yang memerintah negara melalui Pakatan Rakyat, mungkin kerana mereka menganggap Pakatan Rakyat lebih terbuka dan tidak memperjuangkan ketuanan melayu...

Sekiranya perkara ini benar dan menyebabkan orang Melayu akan terpinggir di negara sendiri, ummat Melayu seharusnya sedar.., sebagai tuan kepada negara ini kita perlu bersatu tanpa terlalu taksub berpegang kepada agenda parti masing-masing, dalam keadaan terdesak dan didesak ini negara yang suatu ketika dahulu dikenali sebagai Tanah Melayu ini perlu dipertahankan haknya..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...