04 January, 2012

901: KUALA LUMPUR BAKAL JADI RUSUHAN BERDARAH LIBYA DAN MESIR

Perjuangan itu untuk apa dan untuk siapa?


Nanti puak-puak Pas kita tu akan perjuangan ini?




Hahaha! Inilah perjuangan 901




Khabarnya Azmin telah mengarahkan setiap cabang PKR diseluruh negara menghantar 100 orang hadir untuk membuat kekacauan dalam rusuhan 'Bebaskan Peliwat 901' nanti. Pergerakan mereka adalah secara bersendirian dengan menggunakan kenderaan sendiri atau awam bagi mengelakan dari berkonvoi yang akan dapat dikesan oleh pihak berkuasa. 

Tempat perjumpaan mereka adalah di Mahkamah Tinggi KL pada 9/1/12 iaitu tarikh dimana keputusan kes liwat Anu arr akan didengar. Semua PKR negeri juga diarah untuk mendapatkan sokongan dari PAS dan DAP bagi menghantar seramai mungkin ahli mereka ke KL pada 9/1/12. 

Kemungkinan mereka yang berserban dan berjanggut akan ramai yang hadir serta memenuhi jalan-jalan raya disekitar dengan berbaring-baring macam lembu kerana ketaksuban mereka dalam menyokong Anu arr yang baru-baru ini  yang di'lantik' (secara pemilihan tertutup) sebagai Imam Mahadi.

Bagaimanapun DAP dijangka akan bersikap seperti biasa, hanya akan memunggut buah-buah yang gugur namun mereka tidak akan berusaha untuk memanjatnya apa lagi untuk menjadikan diri mereka seperti lembu jalanan yang berbaring-baring sambil mengibarkan bendera Palestin dan PKR

Persoalan mengenai rusuhan 901 adalah:

1) Kenapa mereka berbaju hitam? Baju T warna hitam dan tulisan  putih. Hitam ibu segala kejahatan? Atau kerana menganggap ini adalah kebangkitan tentera Imam Mahadi yang berbendera hitam?  Cuma ini Malaysia dan bukan lembah Khurasan tempat kebangkitan Imam Mahadi.

2) Apakah pendirian NGO yang ada kaitan dengan perundangan seperti SUHAKAM dan Bar Council kepada tindakan menghina mahkamah oleh rusuhan 901 ini? Tentu lidah mereka akan kelu kerana ini adalah kehendak Anu gerah Tuhan 'Si-Totey' bengkok.

3) Kenapa dana kerajaan Selangor disalahguna bagi isu peribadi yang sepatut diselesaikan sendiri? Apakah kerana ianya melibatkan Anu arr sebagai penasihat ekonomi Kerajaan Negeri Selangor?

4) Kenapa Anu arr saja perlu di bela? Bagaimana dengan kes rogol dan liwat yang lain? Kenapa tidak dibela sama? Apakah hanya kerana Anu arr meliwat dan berzina diperbolehkan atas kapasiti sebagai pemimpin parti atau sebagai Imam Mahadi dan anu gerah Tuhan?

5) Anwar telah wujudkan sel-sel kecil untuk mengerakkan 'uprising' melalui kegiatan smahasiswa, rancang tempat berkumpul, hasut NGO's serta mengadakan road show seluruh negara  dengan tujuan menghasut rakyat berdemo di Kuala Lumpur.

6) Mereka pre empt usaha dan tindakan polis dengan berlakunya kesesakan lalu-lintas pada hari bekerja, tangkapan, tembakan gas pemedih-mata yang akan datangkan kecederaan dan kesusahan kepada kedua belah pihak dan rakyat jadi mangsa. Jika keadaan tidak dapat dikawal kesan sangat buruk kepada negara kerana Kuala Lumpur adalah ibu kota Malaysia.

7) Anu arr dengan bantuan dana asing menggunakan media asing untuk 'spin' dan burukkan sistem kehakiman, PDRM dan kerajaan dikalangan masyarakat dunia.

8) Bentuk modus operandi sama seperti reformasi dan bersih 2 dahulu.

9) Isu penangguhan kes terlalu lama walhal boleh diselesaikan dalam masa yang singkat saja. Bermakna Anu arr telah diberi ruang yang sangat banyak, masa yang panjang untuk membela diri tetapi gagal membuktikan beliau tidak bersalah.

Rakyat Malaysia harus berhati-hati dalam isu ini dan jangan sampai kita jadi alat kepada pihak yang salah dan bertujuan untuk menjahanamkan negara. Apakah kita rela Malaysia akan jadi seperti Libya dan Mesir? Huru-hara berpanjangan yang tiada akhirnya dan demokrasi yang dijanjikan hanyalah sekadar mimpi bagi mencapai cita-cita peribadi seorang  'binatang politik' bernama Anu arr.

2 comments:

usin said...

mari kita renung dan fikir kenapa. pkr dh gerakkan fack (fuck?) 901. banner, risalah, fb, twitter dh tersebar merata2. akta hasutan masih terpakai. soalnya, kenapa pdrm perlu menunggu 9hb. utk bertindak tegas? banner, risalah & sebagainya yg mengajak rakyat merusuh sudah dikira sebagai aktiviti menghasut. akta hasutan sudah boleh dikenakan kpd sesiapa sahaja yg terlibat. demo bersih 2.0 patut jd iktibar. apa perlunya 'last minute', tunggu nasi menjadi bubur? azmin & the gang sudah boleh dipanggil beri keterangan. kpn, apa plan lebih baik pdrm selain mengikut modus operandi menangani bersih 2.0 dulu. elakkan benda ini berlaku, bukan menangani bila benda ini berlaku sebab pdrm dh tahu benda ini akan berlaku... sekadar pandangan.

Anonymous said...

Adakah ini boleh disebut sebagai ajal ketentuan PENCIPTA..???
[IRAQ, TUNISIA, MESIR, LIBYA ]
Era kebangkitan/kesedaran/kebingungan
"Langit" bertukar',begitu juga "bumi"
Manusia seperti kelkatu/belalang..
Atau boleh ditangguhkan waktunya.??
Satu Peringatan Jiwa..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...