10 January, 2012

ANU ARR: HARI INI MENCATAT SEJARAH

Mungkin perjuangan disini dipihak yang benar



" Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menyatakan mahkamah tidak dapat memastikan 100 peratus bahawa integriti sampel DNA yang dikemukakan sebagai bukti tidak terusik.keputusan melepas dan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat kerana dalam kes seksual, mahkamah keberatan untuk menyabitkan tertuduh hanya berdasarkan keterangan mangsa, Mohd Saiful Bukhari Azlan."

Sepanjang perbicaraan kes liwat ini yang mana bermula pada tanggal 7 Ogos 2008 sehingga ke semalam 9.1.2012 yang mana mengambil masa 3 tahun 6 bulan. Anwar Ibrahim yang merupakan tertuduh telah berjaya menangguhkan kes sebanyak 69 kali yang mana merupakan satu rekod penangguhan dan juga 38 kali rayuan yang paling banyak berlaku dalam perbicaraan didalam Malaysia dan juga Dunia - Papa Gomo


Sejarah Kes Liwat Anu arr 'Berahi':
Mula bicara: 7 Ogos 2008
Berakhir: 9 Januasi 2012
Jangkamasa: 3 Tahun 6 Bulan
Tangguhan: 69 kali
Rayuan: 38 kali

Rakyat Hakim Negara:
Keadilan untuk Anu arr sudah didapati
Keadilan untuk Saiful Bukhari masih belum ditemui

Mungkin perjuangan ini sia-sia
mungkin berjuang dan menentang akan lebih bermakna

1 comment:

Anonymous said...

yg tersurat kalah.tapi yang tersirat menang.kalah kerana xadil pada shaifol.menang kerana mereka terpaksa menelan ludah basi kembali setelah sekian lama menjambankan kerajaan..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...