09 January, 2012

HANGAT: LANGSUNG DARI MAHKAMAH


Hahaha! Tok Batin Deris?

Bangga atau memalukan Pahang?


Jam 6 am:
1) Di pintu masuk utama Mahkamah, terdapat 50 orang diketuai Tian Chua. Media tempatan 50 org sedang beratur untuk ambil Pas Masuk.
2) Di Perhentian Bas, Jalan Duta, ada 120 orang sedang bergerak ke Masjid Wilayah Persekutuan.
3) Di Stadium Hoki Jalan Duta lebih kurang 250 orang akan bergerak ke Masjid WP.
4) Di Masjid WP, kumpulan Perkasa/Pekida kekal 100. Penyokong PR ada lebih kurang 600 orang dalam dan luar masjid. Itu sebab Trojan Horse hentam Pekida dan Perkasa
5) Di Masjid Negara, kelihatan 6 org penyokong PAS.
6) Di Bangunan LHDN, lebih kurang 100 org (20 orang India pakai lilit kepala PKR).
7) Di bangunan Matrade, kelihatan 8 orang.
8) Di Masjid Jamek Tun Perak ada terkumpul 35 orang.
9) Di kawasan lain tiada kelihatan penyokong.


Semua sekali berjumlah 828 orang dengan Melayu 99%, India 1% dan CIna DAP tidor nyenyak pergi mampuslah Anwar Berahi!

Jam 6:30 am
Monyet-monyet tak ada akal


Jam 7:13 am

Saiful berserah pada tuhan apa jua keputusan. Baca blog beliau di sini. Anwar ugut mahu merusuh ... itu namanya berserah pada syaitan

Jam 7:00 am

1) Perhentian Bas Jalan Duta - 200 orang nak gerak ke Masjid WP. Lebih kurang 100 orang telah memakai baju htam dengan perkataan "Bebakan Anwar 901".
2) Masjid WP - Kumpulan Perkasa/Pekida kekal dalam Masjid. Penyokong PR lebih kurang 1,200 org berada di bahagian bawah, tepi masjid dan jalan luar masjid.
3) Masjid Negara - 54 orang.
4) Bangunan LHDN - 70 orang.
5) Matrade - 8 orang
Kawasan lain tiada penyokong. Jumlah lebih kurang 1,400 orang dengan orang Melayu adalah 90% dan India/Cina 10%.

Jam 7:30 am

Dah kumpul di parking area mahkamah

Jam 7:45 am


Arahan strategi akhir yang disampaikan oleh Sam Kemetot dan Khairil Anwar AHmad Zainuddin @ Jonah pada ahli AMK Pusat, AMK Selangor, AMK Johor dan AMK Perak.
1) 20 team akan jaga setiap penjuru jalan tempat berkumpul hingga di mahkamah.
2) Tempur polis sekiranya mereka cuba rampas risalah sebelum hinpunan bermula. 
3) Mereka yang jadi komander adalah 15 orang daripada Pahang, 40 daripada Perak dan 80 daripada Selangor.
4) Seramai 500 orang komendra di sediakan dan pakai baju warna hitam.
5) Tempat kumpul mcm di bincang semalam iaitu bas station Jln Duta dan hadapan bangunan Martrade, bangunan LHDN dan kemudian masuk serentak ke car park hadapan mahkamah.


 pukul 8 pagi:


1) Di parking Mahkamah ada 3,500 orang terdiri dari 75% Melayu, 25% India/Cina. Mereka melaungkan 'Reformasi'. Laungan ini pun melanggar syarat permit himpun. Yang bertanggungjawab adalah PR - Azmin dan Shamsul iskandar.


Pintu pagar mahkamah belum dibuka. Mereka tidak akan dibenar masuk kerana designated kawasan perhimpunan adalah parking mahkamah.


2) Di Masjid WP, kumpulan Perkasa/Pekida ada 80 org. Penyokong PR lebih kurang 50 orang berada di luar masjid.


3) Di bangunan LHDN ada dalam 500 orang.


4) Di Matrade ada 3 orang


5) Di gerai makan Hentian Bas Jln Duta ada 400 sedang minum. 2 org penyokong PR jual T-Shirt hitam 'bebas Anwar 901'. Antara pemimpin mereka yang kelihatan:-


Tian Chua, Rozan Azen Mat Rasip, William Leong-AP Selayang, John Fernandez-AP Seremban, Latheefa Bibi Koya, Loh Koh Meng-DAP, Sivakumar-ex speaker Perak, Manoharan-AP Teluk Intan, Prof Ramasamy, A.Samad Said, dan bakal peguam Anwar Ambiga




Jumlah total ada dalam 4,250 orang dengan Melayu 80 %, dan India/Cina 20%

8:05 am: 


Azmin Ali tiba bersama Dr. Osman Mansor dan Malik Kassim, ADUN Batu Maung



Keadaan di sekitar luar kamar mahkamah tenang. Kamar masih tidak dibuka kepada orang awam dan wartawan. Terkesan kehadiran Dato S. Ambiga diluar lobi. Keadaan di luar lobi kamar mahakamah dikawal ketat oleh anggota polis. Para wartawan mula beratur di luar pintu mahkamah. Sehingga kini tiada terkesan pyokong Anwar di ruang legar mahkamah.

8:10 am: 


Datuk Seri Nizar sdang brucap antranya membakar hadirin bhawa DSAI dan family dizalimi UMNO/BN, mahkamah x adil, rakyat perlu menolak UMNO/BN, laungan takbir, mndakwa UMNO/BN mnzalimi rakyat dgn dakwa konspirasi trhdapa DSAI. Turut kelihatan N. Surendran, Azmin Ali, Xavier Jayakumar, Malik Kassim dan Osman Mansor

8:20 am: 


Dr Rani, Adun Meru sedang berucap minta hancurkan UMNO, dan minta rakyat terus berjuang jatuhkan BN. Ucapan sedemikian melanggar syarat permit baik di Malaysia mahu pun di luar negara negara barat.


Turut kelihatan secara OKU Wheel Chair ialah Irene Fernandez dan Mohd Saiful Anang





V. Sivakumar turut berucap dengan mengungkit banyak kes-kes berkenaan krisis politik di Perak telah berlaku di mahkamah ini. Beliau mendakwa court telah dicampuri oleh Rosmah Mansor dan minta rakyat bangkit tolak BN. Apa benda dia cerita ni?

8:25 am:


Semua pemimpin PR berucap dan bakar hadirin untuk tolak BN kerana zalimi Anwar. Mereka mahu seks maniak dibiar bermaharajalela. 


Zuraidah Kamaruddin aka Mak Lampir Ampang sentuh isu lembu dengan sinis memanggil kabinet sekarang sebagai lembu dan sharizat turut digelar lembu. Si bercakap tu dah mandi ke? Bau macam lembu!!!!


Adam Adli berucap macam suara ayam serama mengajak solidariti pelajar untuk tolak BN dan hancur BN, laungan reformasi. Sekolah tak habis, dan nak ajar orang, pirah!!1

8:30 am

Si PELIWAT SUDAH TIBA!!!!

8:30 - Sankara Nair, Dato Param, Dato PV Prabakaran dan beberapa peguam pemerhati Anwar masuk ke dlm kamar.

8:33 - Galeri awam mula dibuka kepada orang ramai termasuk wartawan dan pemerhati asing. Tan Sri Khalid dan isteri turut dilihat masuk ke dalam kamar. Seramai 13 orang pemerhati asing dilihat masuk ke dalam kamar dan mengambil tempat di galeri awam. Galeri awam mula sesak dgn kehadiran org ramai.

8:45 - Dato Yusuf dan DPP lain tiba dlm kamar. Wajah Dato Yusuf jelas kelihatan ceria semasa bersembang dgn Saifuddin Nasution 

8:52 - Anwar yang ditemani Wan Azizah dan anak-anaknya kelihatan hadir di dalam kamar. Wajah Anwar jelas tanda-tanda kelesuan/keletihan. Rihatlah di SG Buloh.

Adakalanya wajah Anwar terpampang tanda kerisauan. Dato S Ambiga dan Dato A Samad Said turut ketinggalan hadir di galeri awam. Keadaan dalam galeri awam kamar penuh sesak dan ramai hadirin berdiri-diri berikutan tempat duduk telah dipenuhi melebihi tahap maksimum.

9:20 - Kehadiran peguambela KARPAL SINGH bersama GOBIND SINGH dan LIM Guan Eng. P Ramasamy berada di luar Mahkamah tadi kah kah kah ... takut DAP berperang sesama sendiri.

9:33 - 9/1 High Court finds Opposition leader Anwar Ibrahim not guilty of sodomising his former aide Mohd Saiful Bukhari Azlan/STAR

.........>>














No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...