Suara Anak Pahang - Perlu Baca

27 January, 2012

KEBANGKITAN SUKARELAWAN MEDIA SOSIAL PRO KERAJAAN

YB Dato' Mohd Sharkar Shamsuddin
pemimpin sukarelawan media sosial pro kerajaan

1. NGO '1Agenda' telah berjaya mengadakan perhimpunan Konvesyen Media Sosial 1Malaysia peringkat kebangsaan di PWTC pada 20hb November 2011 lalu. Program ini berjaya menarik minat dan menghimpunkan 2000 sukarelawan media sosial yang menyokong gagasan 1Malaysia DS Najib. DS Perdana Menteri turut hadir pada majlis perasmiannya dan merakamkan rasa gembiranya terhadap perkembangan yang berlaku dimana penyokong kerajaan sudah berjaya menguasai media sosial.

2. Sekali lagi '1Agenda' dengan kerjasama NGO 'PahangKu' pula akan mengadakan Konvesyen yang serupa di perigkat negeri Pahang pada 4hb Februari depan di Temerloh. Sasaran adalah sekitar 400 peserta penggiat media sosial seluruh negeri termasuk anak negeri yang berada diperantauan. DSD Adnan Yaakob Menteri Besar Pahang dijangka akan merasmikan program ini.

3. Sukarelawan penggiat media sosial penyokong kerajaan sudah bangkit. Mereka ingin menebus kembali kekecewaan dalam PRU12 lalu apabila penggiat media sosial pembangkang bermaharajalela menguasai media sosial dengan menyebarkan segala macam fitnah memburukkan pemimpin dan kerajaan. Sah dan nyata mereka menyalahgunakan kebebasan yang diberikan kepadanya. Mereka juga mempersia-siakan kesempatan yang diberikan.

4. Selepas Pahang, khabarnya penggiat media sosial negeri Selangor, Perak, Pulau Pinang dan Melaka juga sudah bersedia untuk menyahut seruan kebangkitan ini. Rakyat akan menjuarai media sosial dan menyokong kerajaan dalam memperjuangkan kebenaran, yang hak dari yang bathil.

5. Blogger-bloger pencacai pembangkang yang dibayar serta yang pertaruhkan harapan dalam politik harus merasa bimbang. Blogger 'sotong''Milo Suam' sudah menjadi 'Milo Sejuk', 'Tukar Tiub' sudah jadi 'Tukang Tiup', 'Topeng Perak' jadi 'Topeng Berak' dan blogger politician 'SuckKontol' akan kecewa dan merana dengan perkembangan terkini.

6. Ramai ahli politik kita yang kononnya sedar dan faham mengenai perkembangan media sosial. Insaf bahawa kekalahan (sedikit) dalam PRU12 lalu disebabkan ketidakpekaan terhadap peranan media sosial namun tidak ada apa-apa yang dilakukan. Berapa ramai menteri-menteri yang aktif dalam media sosial? Berapa ramai pula wakil-wakil rakyat yang prihatin? Berapa ramai ketua-ketua dan setiausaha-setiausaha Bahagian?

7. Tidak ramai orang-orang politik yang berani melangkah keluar dari keadaan asalnya untuk melakukan sesuatu yang baru. Media Sosial adalah media rakyat. Walaupun tanpa  sebarang usaha kerajaan media ini tetap akan bersemarak. Rakyat akan bangkit dan menentang fitnah pembangkang walaupun secara bersendirian. Namun kita bernasib baik kerana ada usaha berani dari beberapa orang politik yang tidak takut untuk menyusun barisan dengan memimpin pengamal media sosial ini.

8. Setinggi-tinggi tahniah dan pujian patut diberikan kepada YB Dato' Mohd Sharkar Shamsuddin dan YB Kamalanathan dengan bantuan YB Dato Shahaniza Shamsuddin yang berani kehadapan menawarkan diri untuk memimpin barisan 'sukarelawan siber rakyat'. Selama ini kita sudah lama ada bala tentera, cuma kita tidak ada pemimpin yang berani untuk tampil kehadapan, menyatukan dan memberi arahan serta menentukan halatuju perjuangan.

9. Insyallah, selepas konvesyen Pahang nanti, negeri-negeri lain akan turut bangkitkan semangat sukarelawan siber dan kita akan lebih mantap dan bersedia bila-bila masa untuk meredah gelombang perjuangan. PRU13, kita akan buktikan bahawa kita kuat dan tidak akan biarkan lagi pihak pembangkang sewenang-wenangnya menyebarkan fitnah terhadap kerajaan dan pemimpin kita.

10. Ramai pihak bersetuju bahawa kemenangan dalam PRU13 nanti lebih banyak bergantung kepada impak dari media sosial. Yang nyatanya adalah; kita sudah bersedia!

6 comments:

Muka Petang said...

Syabas!!! Senjata BN semakin tajam menjadi-jadi!!!

Anonymous said...

SATU LANGKAH YANG SANGAT TEPAT, WALAUPUN AGAK LEWAT. SYABAS !!!!!

Spy3suku said...

Harap jd kenyataan... jgn skadar hangat2 tahi ayam.. kita bukan x kenal Sharkar tuu.. hehhehehe

Anonymous said...

Yg paling penting adakah pemimpin UMNO sudah berubah? sudah dibenteras ke perasuah perasusah yg tersiri dari para pemimpin UMNO?Jika soal pokok masih tidak berubah macsm mana rakyat mcm aku nak sokong UMNO?.UMNO menang aku tak untung dan UMNO kalah pun aku tak rugi apa apa.so what a problem?

YB Raz said...

"UMNO menang aku tak untung dan UMNO kalah pun aku tak rugi apa apa.so what a problem?"

memang xde problem apa apa..apa masalah ko sebenarnya?

bRAVEhEART said...

masalah dia adalah dia ada problem....mungkin mental kot?

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...