Suara Anak Pahang - Perlu Baca

06 January, 2012

ANU ARR AKAN JADIKAN DEMO SATU PROFESYEN



Merusuh kerana kelaparan lebih mulia dari merusuh kerana membela 'anu'  Anu arr


1. Mahasiswa sudah diasuh dan dididik secara profesional untuk berdemo dan merusuh oleh pihak pembangkang. Kebelakangan ini ianya kelihatan semakin jelas. Terkini, rusuhan mahasiswa di UPSI adalah bukti kepada dakwaan berkenaan. Khabarnya akan ada lagi di Pulau Pinang dalam masa terdekat.

2. Hubungan mahasiswa ketua perusuh dengan Anu arr sudah sangat jelas. Semua orang tahu bahawa force ini diujudkan oleh Anu arr 'berahi' untuk membantu kempen politiknya, dimasa senang dan susah. Tentunya tenaga mahasiswa itu dibiayai, mungkin juga sangat lumayan sehingga mereka senggup meninggalkan pelajaran untuk merusuh.

3. Selain dari dibiayai dengan kewangan, mungkin juga ada sumbangan lain 'dari belakang' yang diberi kepada mahasiswa berkenaan. (Ini kena tanya pada 'anak' Adli sendiri kerana hanya 'mutthu' mengenal 'maniam')  Baca mengenai pencapaian akedemik mahasiswa yg merusuh di UPSI dari blog YY - http://yuseriyusoff.blogspot.com/2012/01/hot-pencapaian-akademik-pelajar.html

4. Kebanyakan pencapaian akademik mahasiswa yang terlibat dengan rusuhan-rusuhan adalah sangat menyedihkan. Kebanyakan mereka adalah mahasiswa yang gagal. Kegagalan mereka bukanlah kerana mereka itu terlalu bodoh atau ibu bapa mereka daru keturunan yang bodoh, tetapi kerana mereka tidak memberikan tumpuan kepada pelajaran bahkan memberikan keutamaan kepada aktiviti politik dan rusuhan.

5. Jika mereka gagal dalam akademik, apa akan jadi pada masa depan mereka nanti? Apa profesyen yang mampu mereka ambil untuk menanggung kehidupan mereka kelak?

6. Mungkin Anwar dan pakatan pembangkang akan ujudkan satu profesyen resmi sebagai pendemo dan perusuh kepada mahasiswa-mahasiswa ini kelak. Jika di Indonesia dan India umpamanya, dengan berdemo mereka akan mendapat sebungkus nasi untuk makan tengahari, kenapa tidak di Malaysia juga nanti?

7. Mungkin 'anak' Adli akan daftarkan nama mahasiswa-mahasiswa yang ingin berkerja sebagai pendemo dan perusuh dengan agensi pekerjaan dan jabatan tenaga manusia supaya mereka dapat diiktiraf sebagai perusuh dan pendemo profesional.

8. Mungkin juga satu institute akan dibina untuk melatih mereka untuk berlakon dalam setiap demo dan rusuhan yang mereka akan lakukan dengan lebih berkesan lagi. Prngarah lakonan serta juru mekap juga diperlukan kelak untuk memberikan impak yang lebih berkesan kerana lakonan 'anak' Anang memang sangat meragukan bahkan melucukan.

9. Pembekal-pembekal peralatan dan keperluan demo juga diperkukan nanti. Darah-darah ayam akan berikan impak lebih berkesan berbanding sos cili. Tentu nanti demonstrasi dan rusuhan akan jadi satu industri yang akan menyumbang kepada pendapatan rakyat - mengikut perkiraan Anu arr (agaknya).


polis dedah video rusuhan di UPSI



1 comment:

Anonymous said...

Selamat Jalan Anwar

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...