22 January, 2012

PERANG MEDIA SOSIAL

Konvesyen Media Temberang Pakatan Pembangkang


1. MyVo1ce, kumpulan penggiat media sosial penyokong BN yang diketuai oleh YB Dato' Mohd Sharkar Shamsuddin menganjurkan Konvesyen Media Sosial 1Malaysia peringkat kebangsaan pada 20hb. November 2011 lalu. Sambutan hangat diberikan oleh pengamal media sosial negara. Kehadiran pada konvesyen berkenaan menceceh 2000 orang. DS Najib berbangga dapat sertai program berkenaan yang menunjukkan sokongan rakyat kepada BN dan Kerajaan.

2. Pakatan Rakyat tidak ketinggalan untuk memenangi hati rakyat dan pengamal media sosial. Justeru, mereka juga mengadakan Konvesyen Media Sosial yang dianjurkan bersama Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Program sehari itu diadakan di Strait Quay Marina, Tanjong Tokong. Pakatan habis-habisan menurunkan pendekar-pendekar siber mereka; 'Tukang Tiup', 'Milo Sejuk', 'Topeng Berak', 'SuckKontol', namun kehadirannya hanya lebih 50 orang sahaja, itu pun semuanya berbayar dan pencacai upahan.

3. Pusingan ke-2 perang siber, nampaknya Pakatan Pembangkang tewas dan dimalukan oleh rakyat.

4. MyVo1ce akan mengadakan 'Konvesyen Media Sosial 1Malaysia Negeri Pahang' pada 4hb Februari nanti. Sasaran adalah sebanyak 400 - 600 orang peserta. Selepas itu nanti, Negeri Selangor, Perak, Pulau Pinang, Melaka dan negeri-negeri lain juga akan mengadakan konvesyen yang serupa sebagai bukti dalam menterjemahkan sokongan rakyat pengamal media sosial terhadap kepimpinan DS Najib.

5. Selepas ini nanti Pakatan Pembangkang mungkin akan adakan program serupa untuk buktikan mereka disokong oleh rakyat dan kita pasti bahawa sokongan rakyat terhadap mereka sudah semakin terhakis. Pasti mereka akan kecewa dan termalu nanti. Pasti juga mereka akan menipu lagi dengan mengupah pencacai tegar mereka untuk menunjukkan mereka masih mendapat sokongan biarpun hakikatnya mereka sudah dipinggirkan.

6. Ranking blogger Malaysia, blogger penyokong BN sudah menguasai dan berada di peringkat teratas dengan blogger Papa Gomo diatas takhta. Blogger pembangkang semakin disingkirkan dari carta. Inilah hakikatnya dimana sokongan rakyat sudah berpindah arah.

7. Jika momentum ini dapat dikekalkan kita pasti PRU13 nanti keputusan akan memihak kepada BN dan UMNO. Imej Pas dan PKR semakin tercalar biarpun dikalanganan pemimpin mereka ada 'Nabi' dan 'Imam Mahadi' anu-gerah Tuhan, namun Allah lebih mengetahui dan berkuasa.

8. PRU13, Pas akan dimalukan, DAP akan dimalukan dan PKR parti kemaluan juga akan dimalukan dan ditolak oleh rakyat. Anu arr Ibrahim sudah tidak lagi releven sebagai calon pemimpin ke Putrajaya. Selamat jalan Anu arr.

2 comments:

kulatlapok said...

KAHHHHAAAAAAAKKKKKTUUIIIII... LEMBU KO X HABIS SELESAI LAGI, KO SIBUK HAL ORNG LAIN...

Anonymous said...

Hayaaa!! Lu manyak molohlah kawan, itu lembu punya hat itu mahkamah punya kileja laa, apa mau cakap lagi? tapi ini parti pkr, pas dan dap kita punya kileja, jangan sokonglah ini parti tatak guna punya. lu bodoh punya olang saja songkong....lu kulat lapok punya bontot sulalah lapok juga kaa? hehe...kasilah anwar cuci satu kali, hehe

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...