07 January, 2012

ADIOS ANU ARR





1. Adios Anu arr! Mahkamah akan membuat keputusan kes liwat Anu arr pada 9hb nanti. Perbicaraan kes ini antara yang terpanjang. Kapral Singh adalah peguambela 'tangguh' yang berjaya menyambung hayat Anu arr. Anu arr bagaikan sudah tahu keputusan yang akan dibuat oleh mahkamah. Anu arr seakan mengakui bahawa beliau sudah tidak mampu untuk berdalih dan menolak kesalahan yang dilakukan. Politik Anu arr sudah lama 'mati' dan rakyat yang waras pun sudah lama menolaknya.

2. Anwar tahu dia akan direhatkan (dari berpolitik) di Sungai Buluh untuk jangka masa lama. Namun dalam hatinya masih berbunga-bunga. Anu arr tetap bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri. Anu arr tetap teringat pada janji-janji palsu 16 Septembernya 'kunun' untuk mengambil alih kerajaan. Justeru Anu arr menamakan  'Min' (Azmin Ali) sebagai bakal Perdana Menteri sementara.

3. Anu arr percayakah bahawa Pas dan DAP akan tetap patuh dan setia kepadanya selepas dia direhatkan? Apakah pemimpin utama Pas dan DAP akau patuhi Min sebagaimana mereka patuhi Anu arr? Apakah tidak ada keinginan didalam hati mereka untuk jadi Perdana Menteri dengan menolak Min dari menjadi ketua mereka?

4. Bolehkah Kak Jijah setia pada Min sebagaimana Kak Jijah setia pada Anu arr? Bolehkan Kak Jijash sayangi Min sebagaimana Kak Jijah sayangi Anu arr? Mungkin masa akan menentukan bahawa segalanya akan berubah dan berbalik. Jika dulu Anu arr sayangi Min dan berkongsi menyayangi isterinya mungkin kali ini Min akan tunjukan sayangnya kepada Anu arr dengan berkongsi bersama Anu arr mennyayangi isterinya pula. Jika itu boleh Min lakukan, tentu PKR akan tetap teguh sehingga Anu arr selesai jalani hukuman. Mungkin Anu arr tidak kisah jika itu berlaku.

5. Anu arr perasan bahawa dia pemimpin besar, justeru untuk 'percutian' dan 'lawatan sambil kerjanya' di Sungai Buluh beliau memerlukan seberapa ramai rakyat yang 'menghantar' pemergiannya. Kerana itulah Min telah kumpulan ramai rakyat untuk mengucapkan selamat jalan kepada Anu arr. Min sanggup bayar RM250-RM400 seorang untuk meramaikan.

6. Mungkin cita-cita Anu arr untuk jadi PM tidak akan tercapai lagi dan hanya akan tinggal angan- angan.Cita-cita Kak Jijah untuk jadi wanita pertama bersama Anu arr juga akan lebur. Jika Min dinamakan sebagai bakal Perdana Menteri sementara mahukan agaknya Kak Jijah jadi 'wanita pertama sementara'?

1 comment:

Anonymous said...

pm 69...sejarah ini akan dibaca oleh generasi kemudian.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...