07 February, 2010

KARIPAP: PAHANG DAILY ONLINE DAHULUI MAHKAMAH JATUHI HUKUMAN TERHADAP SAIFUL

Word of the day:
Karipap - Sejenis makanan ringan, dikategorikan sebagai kuih-muih bergoreng dan berinti. Disatu bahagian tepinya beropol-ropol dan bentuknya kembung dan tembam. Sedap dimakan selepas melakukan aktiviti liwat-meliwat, terutama oleh peliwat yang dah berumur dan mengalami sakit tulang belakang.


Yang menutup muka kerana malu dan kemaluan itu adalah
blogger yang mengaku sebagai Cucu Mat Kilau.
Beliau juga secara tak langsung mengakui bahawa beliau adalah sejenis beruk (chimpazi)



Blog resmi Anu-ar dan Suara PKR bagi negeri Pahang, Pahang Daily Online telah mendahului Mahkamah dengan menjatuhkan hukuman terhadap Saiful dalam tulisan-tulisannya sejak beberapa hari lepas.

Kita sangat faham, sebagai pencacai dan blog upahan maka tulisan-tulisannya semestinyalah akan menyokong dan mempertahankan 'idola' nya dari segala segi dan walau bagaimana sekalipun. Namun kita merasa kesal dengan tindakan berkenaan kerana perbuatan ini telah mendahului keputusan mahkamah yang masih lagi dalam perbicaraan.

Yang paling kita kesalkan adalah sikap tidak bertanggung jawab blog berkenaan kerana menyebarkan fitnah dan seolah-olah cuba mempengaruhi keputusan perbicaraan supaya memihak kepada yang tertuduh. Sebagai sebuah portal berita ulung di Pahang, PDO seharusnya berpegang kepada etika kewartawanan dengan melaporkan perkara sebenar dan tidak memihak terutama sekali kerana kes sebegini masih lagi dalam perbicaraan.

Secara tidak langsung perbuatan ini akan menjejaskan reputasi PDO dan akan menyebabkan blog ini tidak lagi akan dipercayai dalam menyampaikan berita, bahkan hanya akan dilihat sebagai penyebar fitnah dan khabar angin.




Catatan:
Dalam perbicaraan kes liwat Anu-ar yang pertama dulu, beliau dilepaskan dari tuduhan hanya kerana masalah teknikal. Mahkamah juga percaya bahawa ada berlakunya perbuatan liwat berkenaan pada ketika itu. Ini membawa makna bahawa beliau sebenarnya bersalah namun tidak dapat dibuktikan bersalah.


Tonton klip video dibawah ini:


6 comments:

kembara putih said...

Yang blog UMNO hari2 dok jatuh hukum kat Anwar takpe pula ye.

Video tu lama punya la, mamat yang buat pengakuan tu pun dah kantoi. Kamu ketinggalan zaman la.

Anonymous said...

Hehehe! Kembara putih. Klip yang baru anu-ar main belakang ada dalam simpanan. Kalau awak sukan tgk yg main belakang mcm abg nuar tu, nanti akan saya siarkan dan bersama-samalah awk dan kawan2 tgk. Saya nk termuntah, hehe. Kebal hati bebal awk ni ~ bh

Anonymous said...

Hehehe! Kembara putih. Klip yang baru anu-ar main belakang ada dalam simpanan. Kalau awak suka tgk yg main belakang mcm abg nuar tu, nanti akan saya siarkan dan bersama-samalah awk dan kawan2 tgk. Saya nk termuntah, hehe. Kebal hati bebal awk ni.

YANG GAMBI said...

Salam BH, biasalah.....pahangdaily....nak kata apa lagi....

Jeepers Creepers said...

pahang daily memang suka merapu. tak malu mengaku cucu mat kilau. kalau arwah mat kilau masih ada, mau dibaginya penampar kat muka dia.

bRAVEhEART said...

Kah kah kah! Eh! Sori, tergelak pula aku. Bukan apa, gitulah org nk tumpang polulariti. Baca jugalah bloga dia tu; cucu mat kilau, kah kah kah

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...