27 May, 2010

ANWAR JANJI DAP TPM JIKA PR MENANG PRU13, PAS YANG BODOH DAPAT APA?




Anwar didalam satu temuramah dengan akhbar berbahasa cina Nanyang Siang Pau, telah berjanji untuk memberikan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada kaum cina DAP jika Pakatan Rakyat memenangi pilihanraya umum akan datang.

Anwar juga telah memberi jaminan bahawa kaum cina tak akan dipinggirkan didalam jawatan-jawatan kanan pentadbiran kerajaan seandainya dia berjaya menjadi Perdana Menteri nanti.

Saya terfikir, bagaimana pula dengan pemimpin-pemimpin Pas? Mungkin Hj Hadi hanya layak diletakkan sebagai Menteri Alam Sekitar sahaja kerana ke
HIJAUan flora dan fauna amat sinonim dengan Pas.

Nik Aziz pula mungkin hanya layak sebagai Menteri Penerangan kerana dia amat mahir didalam bab-bab memutarbelitkan kenyataan dan juga fatwa-fatwa meng"halal"kan tindak tanduk kerajaan Anwar.

Yang saya nampak, cuma inilah saja yang bakal diperolehi oleh pemimpin-pemimpin tertinggi Pas ini.

Didalam percaturan politik Anwar Ibrahim, Pas langsung tidak dipandang tinggi. Bagi Anwar, pemimpin-pemimpin Pas hanyalah umpama budak suruhan yang digunakan untuk membuat kerja kotor serta membersihkan sampah sarap yang ditinggalkan oleh DAP dan PKR.

Pas dimata Anwar hanyalah satu medium baginya untuk meraih sokongan bangsa melayu didalam memastikan mimpinya menjadi menjadi Perdana Menteri tercapai. Tak lebih dari itu.

Bagi saya, amat malang sekali nasib pemimpin-pemimpin serta jemaah Pas kerana masih "buta" untuk menyedari hal ini. Mereka telah ditipu hidup-hidup oleh manusia bernama Anwar Ibrahim ini tanpa langsung mereka sedar.

Jika ini keadaannya, bagaimanakah Pas mampu merealisasikan impian ntuk menegakkan undang-undang Islam di negara ini? Setakat jawatan Menteri Alam Sekitar kepada Hj Hadi dan juga Menteri Penerangan kepada Nik Aziz, Pas nyata tak mempunyai suara langsung didalam barisan kabinet Anwar nanti.

Yang paling malang, Pas terpaksa "tunduk sujud" dibawah "tapak kaki" cina DAP yang menjadi Timbalan Perdana Menteri. Tambah-tambah pula jika Karpal atau Gobind diberikan jawatan Menteri Dalam Negeri, lagilah ulamak-ulamak politik Pas menikus menyorokkan kepala mereka didalam jubah sendiri.

Saya yakin jika ini semua ditakdirkan Allah SWT menjadi kenyataan, akan terkebil-kebil lah mata jemaah Pas sekalian.

Nak marah tak boleh kerana mereka juga yang beria-ia benar menyokong Anwar dan memuja kafir DAP sebelum ini. Nak minta tolong kepada Umno pun tak boleh juga kerana Umno telah mereka "kafirkan" selama ini dan melayu/Islam didalam Umno juga telah mereka ishtiharkan sebagai "musuh yang nyata".

Nak memohon doa kepada tuhan pun pastinya mereka malu kerana selama ini merekalah yang beria-ia benar mahukan kerajaan BN/Umno tumbang dan digantikan dengan pemimpin terulung seperti Anwar Ibrahim.

Maka, terpaksalah mereka gagahkan diri berkhidmat kepada kafir harbi DAP yang menjadi "tuan" mereka sebagai Timbalan Perdana Menteri di Tanah Melayu ini.

Tunduk sujudlah semua jemaah Pas kepada kaum kafir yang mereka angkat sebagai "Khalifah" walaupun mereka didalam keadaan terpaksa.

Apa nak buat, nasi sudahpun menjadi bubur. Suka tak suka, terpaksalah terima kerana itulah pilihan mereka.

dari blog Pejuang Bangsa (klik)

5 comments:

ISAC said...

Apa susah, Pas mintak jadi menteri kewanganlah...

Kalau bagi DAP jadi menteri kewangan harus kena "jual" negara ni...

Kalau bagi kat Pas pun kena jual jugak..... Nasib korang lah...

Anonymous said...

pas tak kisah semua itu
asalkan dapat jadi menteri,
ada kuasa walaupun tak penting.
yang penting ada kerja dan
kehidupan keluarga dan kerabat mewah. itulah perjuangan pas masa
kini. Islam cuma sebagai alat untuk
menipu rakyat. Tengok saja negeri yang diperintah oleh PR mana ada Islamnya.

Anonymous said...

Salam Bro.
Kenapa agaknya orang2 tak baca column comment di blog anda? background comment terlalu cerah dengan lettering berwarna putih, menyusahkan orang membaca, harap dapat tukarkan warna background atau lettering yg lebih terang dan gelap untuk mmeudahkan orang membaca.

bRAVEhEART said...

anon 3:12, terima kasih atas teguran, saya sedar itu tetapi masih belum dapat memperbaikinya. walau bagaimanapun sdr boleh melihat/membaca komen dari muka utama blog ini dengan hanya klik di comments dan ruangan komen akan terbuka sebagai pop-up dengan warna latar putih serta tulisan hitam, harap maklum

Esperalzi said...

bRAVEhEART: Betul! Aku tengok ramai lelaki sekeliling AnWAR boleh kata muda2 dan tampan2 ...Azmin, Ezam, Saiful Bukhari, Sukma Dermawan adalah antara dari mereka....seolah2 AnWAR sangat taste pada lelaki2 hensem dan tampan..wallahualam

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...