25 May, 2010

HANGAT: KATA EZAM; BALA ANWAR KERANA DOA NIK AZIZ




Menurut YB Senator Ezam Mohd Nor, pada sekitar tahun 1998, TG Hj Nik Abd Aziz telah datang ke Kuala Lumpur untuk bertemu dengan DSAI, dengan harapan untuk memohon peruntukkan sebanyak RM 600 juta bagi memperbaiki dan mempertingkatkan sistem rawatan air bersih untuk rakyaat Kelantan.

Walau bagaimanapun TG Nik Aziz telah balik dengan tangan kosongkerana DSAI enggan untuk memberikan walau sesenpun peruntukkan yang dipohon. Menurut Ezam yang waktu itu merupakan setiausaha politik Menteri Kewangan kepada DSAI, Dato' Leo Moggie (seorang yang berbangsa Dayak dan beragama Kristian) yang pada ketika itu merupakan Menteri Teknologi dan Alam Sekitar telah merayu kepada DSAI agar setidak-tidaknya diluluskanlah sebahagian peruntukkan yang dipohon oleh TG Nik Aziz itu.

Walau bagaimanapun DSAI telah tetap dengan pendiriannya. Bayangkan seorang yang Berbangsa Dayak dan beragama Kristianpun mempunyai sifat belas-ehsan dan sifat ikhsan terhadap orang yang lebih tua dan orang beragama seperti TG Nik Aziz.

ungkin kerana "tulah" tersebut DSAI menghadapi nasib yang sedang dihadapinya sekarang...Samada TG Nik Aziz ada mendoakan agar Allah s.w.t membalas perbuatan DSAI terhadapnya dan kepada seluruh rakyaat Kelantan, hanya beliau yang mengetahuinya. Kalau diikutkan sekarang ini, siapa yang memusuhi beliau ramai yang telah didoakan oleh TG Nik Aziz, sampai doa biar "pecah perut' pun dengarnya ada.

Kepada rakyaat Kelantan, itulah rupa pemimpin yang anda sokong!!! Pemimpin yang dahulunya kononnya Pemimpin Islam.....Buat TG Hj. Nik Abdul Aziz, cukup-cukuplah kena tipu... Jika TG membaca posting saya ini, apa kata TG mendoakan agar Dato' Leo Moggie mendapat hidayat sebelum belum menghembuskan nafasnya yang terakhir...

dari blog bumiyang:

2 comments:

Wake UP! said...

Apa pulak mintak dari Anwar? Teruslah mintak dari Yahudi. Duit derma ahli PAS semua pegi mana?

Tools of the Illuminati in Malaysia.

aku cucu mamak kutty yg ori punya said...

kahkahkah...ezam tu jantan sial tukang pembuat fitnah....kau pulak bloger tukang penyambong lidah fitnah si ezam....tu najib jual tanah negara kat singapore tu.....ulas le.....aku nak tengok kau punya ulasan....musibat kau stupid heart

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...