03 May, 2010

KEBEBASAN DAN KEADILAN UNTUK SIAPA?





Dari posting blog Tun Faisal, dari blog Marahku:


Pada hari Ahad 2 Mei 2010, WAMI, sebuah organisasi yang cenderung menyokong pembangkang telah mengadakan protes terhadap ahkbar arus perdana. Menariknya, protes ini turut disertai oleh NGO-NGO yang lain, termasuk Kelab Pemuda Prihatin Putrajaya yang diketuai oleh Hishamudin Yahya (Yeop).

Di Malaysian ini kita tertanya-tanya bahawa kebebasan itu untuk apa dan untuk siapa, keadilan itu siapa dan untuk apa? Pihak pembangkang selalu memprotes dan tidak pernah berpuas hati terhadap segalanya sedangkan merekalah yang sentiasa mendapat kelebihan dari setiap keadaan itu.


Hari ini kita akan baca semua akhbar haluan kiri secara terbalik termasuklah Serakah (dulunya Harakah).







1 comment:

Anak Lenggong said...

Apa boleh buat walaupun dikalangan anggota persatuan ini cerdik pandai dan berakal..tetapi disebabkan rasa dengki..iri hati serta inginkan kuasa serta kebendaaan..mereka sanggup membutakan mata..memekakkan telingan dan berperangai seperti orang bodoh pabila mereka cuma bercakap mengenai kebebasan bersuara didalam akbar..sedangkan didalam akbar pihak yang disokong mereka penuh dengan fitnah...tetapi akbar ini terus dibagi tempat oleh KDN untuk penyiarannya...sepatutnya mereka-mereka ni dibagi minum abuk surat kabar pihak mereka supaya baru boleh celik mata dan membuka minda kembali kut...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...