28 May, 2010

PAS YANG SESAT HALUAN DAN GILA MEROYAN

Capor, capor sumo, agamo kito capo...oghe koper horbi pong bulih bui ceramoh dale semejid tak gapo



Keterbukaan PAS yang kononnya sebuah parti Islam yang akan membuat pindaan pada perlembagaan parti, untuk membenarkan penyokongnya yang bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) mengundi dalam pemilihan parti itu pada masa depan bukanlah sesuatu yang diluar dugaan.

Selepas ini, bertanggungjawablah DHPP untuk menjelaskan kepada rakyat bentuk dan jenis kerajaan Islam PAS yang akan diwujudkan sekiranya mereka dapat berkuasa bersama DAP-PKR.

Tetapi itulah yang telah dinyatakan oleh Hadi Awang selaku Presiden PAS, tidak perlu hendak dipertikaikan lagi…….

Apa yang hendak diperkatakan di sini, kawan masih ingat di tahun-tahun 90an, apabila kepimpinan UMNO telah meminda perlembagaan parti bagi membolehkan kaum-kaum Bumiputera yang bukan beragama Islam, khususnya dari negeri Sabah dan Semenanjung menjadi ahli UMNO.

Apa kata Hadi ? apa kata pemimpin-pemimpin PAS yang mencanang seluruh pelusuk kampung memberi tahu masyarakat Melayu bahawa UMNO sekarang sudah benar-benar kafir………..

PAS memfitnah kononnya UMNO sekarang sudah jadi macam “gulai kawah yang telah bercampur dengan bermacam-macam makanan haram, sudah bercampur dengan pelbagai daging seperti babi, biawak, ular, lembu, kerbau dan kambing”…….. UMNO sekarang sudah bercampur dengan benda-benda yang haram…..

Bagaimana PAS sekarang ?

Ini bermakna, “gulai kawah” PAS juga sudah bercampur dengan benda-benda haram seperti yang pernah dilemparkan kepada UMNO…..

PAS sudah jilat balik segala ludah dan kahak-kahak yang pernah dilontarkan kepada UMNO...

Kawan tidak lupa bagaimana PAS menjatuhkan hukum kafir kepada UMNO kerana bergabung dengan MCA dan MIC. UMNO dituduh telah memperjudikan nasib orang-orang Melayu, menjual bangsa Melayu kerana bergabung dengan MIC dan MCA.

PAS juga menjatuhkan hukum haram serta berdosa besar kerana sesebuah parti Melayu-Islam macam UMNO bergabung dengan mana-mana parti yang berbeza agama dan kepercayaan.

Hari ini, PAS bertukar iktikad, pemimpin-pemimpin PAS terutama Nik Aziz menyatakan harus sesebuah parti Melayu-Islam bergabung dengan parti bukan Islam selepas PAS membuat keputusan untuk bergabung dengan DAP.


Amat jelas sekali, bahawa PAS bukan parti Islam, Islam hanya hanya sekadar alat untuk kepentingan politik sahaja. Halal dan haram bercampur baur, Hadis serta Firman-Firman Allah menjadi mainan bibir kepimpinan PAS untuk berkempen, malah si kafir DAP pun dibenarkan menyampaikan ceramah menggunakan ayat-ayat Quran.


Perlu diingat, kewujudan parti PAS kerana kekecewaan Haji Fuad Hassan tidak dapat menjadi Yang Dipertua UMNO pada 1951, bukan lahir kerana hendak membangunkan Islam…….

Islam hanya sebagai landasan untuk mendapatkan sokongan orang-orang Melayu di atas penentangan PAS terhadap UMNO, itu saja…….

Sepenuhnya dari blog Sahabat Saya; Aku Yang Gambi

2 comments:

Anonymous said...

INILAH YG DIKATAKAN PAS SANGGUP MENGHALALKAN CARA DEMI KERANA NIAT TAK BETULNYA.

min.sHOGUn said...

Sdr. Anon, Pas sebenarnya sanggup melakukan apa saja - matlamat yang menghalalkan cara untuk niat salah yang mereka rasakan betul demi kepentingan mereka sendiri.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...