03 January, 2012

PAS YANG TAKSUB, JUMUD DAN FASIQ



1. Media pembangkang mendakwa perusuh UPSI ditumbuk dan diterajang oleh pihak polis. Mereka itulah orang-orang yang fasiq, yang membawa khabar dusta namun bertopengkan agama. Mahasiswa yang merusuh itu sebenarnya adalah penjenayah yang melakukan kekerasan dan patut dihukum.

2. Pemimpin Pas ingin jadi pejuang rakyat, konon mereka prihatin kepada permasalahan rakyat. Justeru dalam kes rusuhan di UPSI pemimpin-pemimpin mereka tampil ke hadapan untuk membela. Para penyokong mereka yang taksub juga percaya bahawa mereka dipihak yang benar.

3. Pengikut dan penyokong Pas sangat percaya dan taksub bahawa pemimpin mereka yang berkopiah dan berserban dengan janggut panjang adalah pemimpin yang jumud. Mereka juga membenarkan setiap kata yang dibawa oleh media mereka yang sebenarnya terdiri dari orang-orang yang fasiq dengan membawa khabar dusta.

4. Klip diatas jelas memperlihatkan bahawa bagaimana mereka membawa berita-berita dusta berkenaan rusuhan UPSI itu sedangkan sebenarnya mahasiswa itulah yang patut disalahkan kerana berkelakuan diluar batasan. Apakah bebebasan bermakna mereka boleh lakukan apa saja sesuka hati mereka dan melanggar sebarang peraturan yang ada?

5. Pemimpin Pas memperjuangkan sesuatu yang tidak benar hanya untuk kepentingan politik mereka sendiri. Penyampai dan penyebar berita pas yang fasiq menyebarkan berita dusta itu supaya pengikut dan penyokong Pas yang taksub akan percaya pada berita-berita dusta. Mereka mencipta keadaan supaya rakyat membenci kerajaan sehingga menganggap segala yang kerajaan lakukan tidak ada yang betul. Mereka membuatkan rakyat melihat kerajaan sebagai pemerintah yang zalim.

6. Mereka merancang rusuhan dengan sikap yang sangat provokatif supaya pihak polis mengambil tindakan dan sengan itu pihak polis akan disalahkan seterusnya kerajaan dipersalahkan kerana membiarkan tindakan ganas. Soalnya, jika rusuhan itu tidak dilakukan apakah perkara sedemikia akan berlaku? Mujur generasi muda dewasa ini sangat celik media sosial tidak lagi percaya kepada lakonan yang pihak pembangkang lakukan untuk memburuk-burukkan kerajaan.

7. Sedarlah bahawa segala lakonan dusta Anu arr 'berahi', Adam (setan kecil) dan Safwan dengan skrip yang sama sudah rakyat ketahui pendustaannya. Cukuplah! Rakyat inginkan kehidupan yang harmoni. Kita bimbangkan bahawa kebebasan yang mahasiswa inginkan itu nanti akan jadi sebagaimana di Mesir dan Libya, yang akhirnya lebih memburukkan dan tidak bermakna sama sekali.

6 comments:

Anonymous said...

Kalau dah pembangkang, kita kata tahi busuk dia akan kata wangi. jangan terkejut kalau kita provoke babi tu haram, pasti depa keluar fatwa, babi pun depa boleh makan. Itulah mentaliti depa.

Anonymous said...

pemimpin tertinggi pas adalah ulama dajjal yang bersongkol dengan kafir harbi dap dan kaki liwat yang pluralism. jadi tak hairan kalau pengikut-pengikutnya berperangai syaitan,lagi pun nik aziz kata pas boleh berkawan dengan setan.ingatlah firaun sendiri boleh naik kerana ada pengikutnya yang syaitan. begitulah nik aziz dan hadi,mereka boleh berada diatas kerna pengikut-pengikut yang sebenarnya adalah iblis dan syaitan juga.

Anonymous said...

ibu mertua yang juga menyokong keganasan....itulah perjuangan puak khawarij..

Anonymous said...

budak suruhan ni kurang diajar.sepatutnya diajar cukup 2.pihak polis harap mengambil tindakan tegas tentang pembohongan ini ,dan jangan tunggu lebih lama untuk membuktikan pembohongan safwan ni.fitnah itu lebih bahaya dari membunuh.lihatlah kekecauan dan kekeliruan serta perpecahan akibat dari fitnah yang dibiarkan....

Anonymous said...

1. PAS...Anda boleh menang Pilihanraya (Kerana 365 hari x 24 jam berkempen), tapi bolehkah Anda memerintah? Pendapat saya penyokong anda akan kecewa sudahnya. 22 tahun memerintah Kelantan apa yang anda buat untuk Islam dan kebajikan ummah. Kalau tak ada RISDA, FELCRA dan MOA (55% dari kakitangan agensi UMNO ini peyokong tegar PAS) tidak ada apa yang ada disana oooiiii.
2. Anda boleh bercakap (sememang-nya ustaz tak ada kerja pandai cakap.... pemusic pun ustaz PAS) Dulu kumpul ribu2 kat padang sembahyang hajat tapi sekarang dengar music rock.
3. Blehkah orang PAS menjadi MUSLIM sejati .... dengan tidak memfitnah, bersangka buruk, maki hamun, takbur, bongkak, pemarah dan pemalas..
4. Kesianlah pada diri anda. Banyak pemusik, pelawak, pelakon dan pengacara cuba mendekati ISLAM tetapi terjerbak dengan Parti PAS (macam puak ARKAM dan AYAHPIN)
5. 50 tahun lebih UMNO terajui negara dan lihat dimana rumah yang tiada saorangpun graduate. Dirumah mana tak ada motor atau kereta. Anda pergilah melancong kat USA dan akan terasa betapa bertuahnya bumi Malaysia yg mempunyai pemimpin yang senantiasa menjaga anda. Renung dan muhasabah diri semoga ALLAH memberi petunjuk.

Anonymous said...

Saya rasa kita patut genbira ,sebab mereka ini telah menunjukkan kejayaan selepas mendapat didikan drp PKR dan PAS. Yang kita takut jika
UMNO yang mendidik mereka.

Rakyat dapat menilai apakah hasih dan
akaibat puak pembangkan merentah jika sebelum dapat kuasa pun dah mula biadap.

Gura2 mereka tentu senyum sengeh lihat anak didik mereka yang berjaya menjalankan tugas walaupun
gagal mencapai matalamat.

Renongkan perangai guru2 mereka yang utama,Anuar Al liwati dan Mat
Sabu Normah Al lendrover.Mereka ini
penipu no wahid......

Biarkan luncai2 terjun dengan labu2nya,,,,biarkan,,,,biarekan...
mereka membunuh diri sendiri demi
kepentingan peliwat tegar dunia.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...