Suara Anak Pahang - Perlu Baca

02 March, 2011

GULA-GULA PAS DI KERDAU





1. Tidak lama dulu kita kecoh bila bekalan gula berkurangan, dan kemudiannya harga gula melambong naik. Rakyatpun memendam bara kemarahannya didalam hati.

2. Kita juga mungkin belum lupa beberapa ketika dulu Unit Pencegahan Penyeludupan dan Kementerian Hal-Ehwal Pengguna berjaya memberkas individu dan syarikat-syarikat yang terbabit dengan penyeludupan dan penyorokkan bekalah gula. Rakyatpun memendam bara kemarahannya didalam hati.

3. Dibeberapa kampong tradisi dan perkampongan felda didalam DUN Kerdau, ada pihak tertentu dari parti 'Kerajaan Bulan' yang menjual gula dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran. Tujuannya hanya untuk menunjuk bahawa 'mereka' mampu menjual gula dengan harga terutama jika mereka diberikan kepercayaan memerintah negeri / negara.

4. Malangnya gula yang mereka bawa hanya satu 'trailer', hanya cukup untuk membekalkan bagi satu kampong saja. Jadi, parti Kerajaan Bulan hanya layak memerintah kerajaan satu kampong saja.

5. Dari mana mereka mendapat bekalan gula berkenaan? Adakah gula itu adalah gula yang disorok selama ini dengan tujuan politik untuk menjual dengan harga murah pada waktu-waktu tertentu? Kenapa gula murah itu hanya ada di Kerdau dan tidak di Merlimau? Tentu rakyat Merlimau akan marah dan mendendami Pas kerana ini. Rakyatpun memendam bara kemarahannya didalam hati


No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...