Suara Anak Pahang - Perlu Baca

19 March, 2011

SUPERMOON - BULAN PAS TIDAK LAGI DIPERLUKAN






Supermoon adalah istilah dimana bulan berada dalam jarak yang paling hampir dengan bumi iaitu kira-kira 221,567 batu. Fenomena ini berlaku pada 19hb. Mac, 2011. Banyak pihak meramal fenomena ini akan mencetus lebih banyak ketidak seimbangan kepada bumi termasuklah akan  berlakunya lebih banyak gempa bumi serta perubahan cuaca yang luar biasa.  (Baca Sini)

Sejauh mana kebenarannya masih lagi diperbahaskan, namun hakikatnya gempa bumi yang berlaku di Jepun adalah sebelum kedudukan bulan berada hampir dengan bumi. Justeru pendapat demikian adalah tidak benar sama-sekali.

Di Malaysia yang pastinya, 'bulan' dan 'parti bulan' semakin dipinggirkan oleh rakyat. Ini jelas dibuktikan lewat 2 PRK berkembar, Kerdau dan Merlimau dimana Pas kehilangan banyak undi. Rakyat menolak Pas kerana Pas sudah jelas lari dari perjuangan untuk memertabatkan agama Islam. Pas bersekongkol dengan DAP dan PKR yang jelas menolak syiar Islam. Pas tidak mempertahankan isu penggunaan perkataan Allah untuk digunakan oleh agama lain bagi merujuk kepada Tuhan mereka. Pas menunjukkan sikap ekstrem dan militan semasa berkempen dengan menakutkan rakyat dengan budaya ugut. Pas menghina rakyat dengan melabelkan rakyat sebagai jahiliah apabila menolak calon Pas.

'Bulan Pas' tidak diperlukan untuk menerangi 'Dunia Islam' Malaysia ini. Sedangkan di Kelantan mereka hanya mampu membina 2 buah masjid saja sepanjang memerintah lebih 20 tahun. Apa lagi yang rakyat harapkan dari mereka selain merompak harta rakyat untuk kepentingan saudara-mara dan kroni mereka sendiri saja. Tanya Husam Musa berapa nilai kekayaannya, berapa nilai kekayaan menantu Nik Aziz juga, hehehe! Di akhir zaman, 'Tok Garu' juga sanggup menipu dengan kopiah dan serban diatas kepala mereka.


5 comments:

Arif Omar said...

PAS DAH DILIWAT DSAI. PAS JUGA DAH TERMINUM BANYAK SANGAT AIR KENCING NYA

Anonymous said...

bino masjid banyok2 wak gapo kalu mung tok g pung solat jemaah 5 kali sari brade... kito buke nok belumbo wat sejid tp belumba g wat jemaah d sejid.. parok doh mung nih, tarik napas, lepah slow2, dalam kapla biar kluar ayat.. "sampai bila la aku nok lagu ni"

Anonymous said...

Anon,
tapi oghe Kelate tu semaye di semejid hork yg kerajaan BN buat la tu.

bRAVEhEART said...

Anon 8:21 tu jiwa dan hatinya macam batu, kalau bantuan yg kerajaan berikan merekalah yg cepat kehadapan tetapi mereka jugalah yang mengutuk kerajaan, memang jiwa mereka itu jiwa jahiliah, hehe

Pok Ngah Ajis said...

Peruntukan rumah ibadat termasuk dalam perlembangaan persekutuan atas asas perkongsian kaum....

Anon 8.21...
1.Bina Masjid banyak-banyak bagi meninggikan siar Islam..
2.Perntukan rumah ibadat...sapu je dan buat Mesjid..dari nak bagi kat tokong,kuil,gereja ke..
3.Orang islam mana ada duit...minta derma merata negeri kerana buat surau pun xmampu...
4.Nak tunjuk kepada PAS apa yg mampu diorang buat....

Anon...PAS 20 tahun dah pegang Kltan...air teruk,masjid baru 2 biji,bazar mcm lubang kubur,balak lojing kaut dan tanah jual pada Cina,Industri Pelancong x berkembang..bandar baru x ada perancangan..TESCO ada 1..2011 baru siap..riuh dalam FB...

Nilah pengikut PAS...kelentung dah jadi Ulam...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...