05 March, 2011

DIHALAU ORANG ASLI DAN PAS MEMANG SUDAH TEWAS SEJAK AWAL





Petang tadi, calon DUN Kerdau Pas Hassanuddin Salim telah melawat ke kampong Orang Asli di Teluk Sentang, Temerloh dalam siri kempen politiknya. Malangnya kehadiriannya tidak dialu-alukan oleh batin Kampong Pulau Sendayan itu. Tok Batin Rashid telah menghalau calon Pas berkenaan atas alasan kehadirannya bakal menganggu dan memecah-belahkan anak buahnya pengundi-pengundi Orang Asli di kampong berkenaan.

Malang sungguh bagi calon Pas ini, di kampong Orang Asli pun dia diusir dan tidak diterima. Sahlah bahawa pakatan pembangkang tersilap meletakkan calon dan parti Pas disini, jika mereka meletakkan calon PKR Hj. Suhaimi Said, sudah pasti beliau akan dapat melembutkan hati pengundi-pengundi diperkampongan berkenaan.

Rupanya bukan saja orang-orang keturunan Melayu yang tidak ingin menerima calon 'kita semula' Pas itu, bahkan pengundi Orang Asli juga tidak mengkehendakinya. Malang sungguh nasib beliau. Selain itu beliau juga tidak dapat membantu dirinya sendiri bila disahkan bahawa beliau bukanlah pengundi dalam DUN Kerdau ini.

Kita berharap agar Pas akan terus menyimpan calon ini untuk pilihanraya-pilihanraya akan datang bagi membantu memenangkan calon UMNO BN. Khabarnya ini adalah salah satu strategi Tuan Ibrahim Tuan Man memberi kemenangan kepada BN kerana khabarnya beliau sudah ada perjanjian dengan pihak tertentu bagi memastikan kemenangan BN dalam PRK ini.

Kesian Hj. Suhaimi Said yang dicantas dari awal dan kesian juga Hasanuddin Salim yang dijadikan 'kambing hitam', tapi inilah politik yang berbelit-belit dan mengelirukan. Segala-galanya sudah dirancang dan menepati perjanjian konspirasi yang tidak ramai orang yang menyedari dan mengetahuinya.

3 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Orang asli pun dah baca internet kot. Atau dalam lain perkataan pembangkang kata telah kena beli, hee...he...he..

Rakyat dah dapat menilai siapa yang berkelibar memimpin negara. Syabas Tok Batin. Kalau ada selipar lebih, kirim kirimlah kepada nik ajis.

Anonymous said...

Orang Asli pun dah bercambah ilmu diorg hasil pemerintahan BN. Kalau harapkan puak hamPAS yg memerintah, tok guru sendiri pun tak tahu dari mane asal perkataan "JAKUN".

Kah kah kah kah... tok guru bodoh bin bingai

bRAVEhEART said...

Uikss? Pas ada tok guru ke? Yang aku tau semua dalam Pas tu adalah 'tok garu', keh keh keh

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...