20 March, 2011

RAKYAT SARAWAK TAK PERLU PAS






[ Diskriminasi Pakatan Rakyat dalam percaturan politik di Sarawak. Parti Pembangkang Semenanjung seperti PKR, DAP dan PAS mendapat keutamaan mengatasi kuota yang diberikan kepada parti pembangkang tempatan.

Parti PAS daripada Kelantan pun diberikan 6 kawasan DUN di Sarawak. Mereka nak perjuangkan apa di Sarawak, kita pun tak tahu...

Mungkin ada beranggapan parti ini cuba melaksanakan Hudud di Sarawak... Yang kita tahu PAS membantu meruntuhkan kepimpinan Islam di Negeri Sarawak. Inilah perjuangan laknat sebuah parti bernama PAS. Mereka mempergunakan Islam untuk memecah perpaduan sesama umat di mana sahaja selagi berpeluang.

Rakyat Sarawak tahu siapa PAS. Presidennya sendiri pernah menghina masyarakat Dayak kerana terlalu marah disebabkan kekalahan PKR di Batang Ai, sedangkan PAS tidak bertanding pun di situ.

Mungkin PAS sudah lupa, tetapi jangan fikir rakyat Sarawak lupa kepada penghinaan seperti ini....

“Semua pilihan raya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi yang pakai molek, undi PAS.” – Petikan ucapan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Malaysiakini.com: 11 Julai 2009)

Buat PAS, bercakaplah selagi boleh... di Semenanjung, PAS ditolak secara total... Di Sarawak pula mengharapkan perpecahan untuk mencapai kemenangan. Bertandinglah sebanyak mana pun kerusi DUN di negeri ini, keputusannya akan tetap sama seperti di Bagan Pinang, Galas, Tenang, Merlimau dan Kerdau.[  



Dari blog Sarawak: Rajahmas (Klik)

Pemimpin Pas adalah pengkhianat agama, bangsa dan negara. Mereka sanggup korbankan apa saja demi mendapat pengaruh dan kuasa. Mereke juga tanpa rasa bersalah menghina orang lain kerana merasa bahawa mereka adalah pejuang Allah untuk agama Islam, sedangkan mereka sendiri sedar bahawa mereka hanya pergunakan agama untuk perjuangkan diri sendiri.

Pas hendak perjuangkan apa di Sarawak? Pas patut tumpu untuk bangunkan Kelantan yang mundur pembangunan dan ekonominya. Pas hanya pandai berceramah, itu pun penuh dengan caci maki. Berpolitik 24 jam namun tidak mampu mentadbir negeri dan memajukan rakyat. Pas adalah parti politik yang gagal. Kerana itu pas sanggup duduk dibawah ketiak PKR dan dicelah kangkang DAP. Pas ibaratkan Haji Hadi dan Nik Aziz yang terkapar dicelah kangkang Eli DAP. Pas membawa lebih banyak kesesatan.

Pas adalah parti untuk pemimpinnya yang cerdik menipu penyokong yang bodoh dan menyakinkan melalui imej Islam. Generasi baru, muda dan terpelajar sudah tidak mempercayainya lagi, melainkan sebahagian pelajar yang bengong dan bengap dalam pelajarannya selama ini, itu pun kerana kekecewaannya.

Diulangi: Hanya pelajar yang bengong dan bengap serta buta hatinya saja yang menyokong perjuangan Pas ini. Ada pelajar-pelajar yang bengong nak kata apa-apa? Hehehe! Orang beri peluang belajar tu, belajar sajalah, jangan nak berpolitik pulak. Budak-budak bodoh ni hanya nak jadi sampah dunia.

4 comments:

Anonymous said...

MINTA ORANG SARAWAK JAMU TAIK PADA CALON PAS

PARTI TAK GUNA

Anonymous said...

Tolonglah mulut tu jangan CELUPAR SANGAT. Kalau tak tahu jangan kita memandai-mandai. Kena ingat kita ni orang islam. Tau dimana PAHALA DAN DOSA. Jangan sedap mulut aja.

bRAVEhEART said...

Anon 5:12, rupanya betullah apa yg saya tuliskan itu sehinggakan membuatkan anon sedar bahawa Pas memang parti yang peralatkan Islam untuk kepentingan tok garu dan kroninya. Betulkan? Kan? Kan? hehehe! Insaflah para pelajar yang telah terlajak dan kembalilah kejalan yang benar.

lah said...

Wahai penulis-penulis blog, sedarlah segala kegiatan fitnah memfitnah sesama manusia merupakan suatu perbuatan yang amat dimurkai oleh Allah SWT, insaflah sebelum terlambat, kalau nak tulis kerana mencari nafkah melalui penulisan, biarlah hasil yg diterima itu HALAL dan SUCI. WallahuAlam.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...