Suara Anak Pahang - Perlu Baca

18 December, 2010

ANU-ARR 'ANUGERAH TUHAN' YANG 'TERPERANGKAP' KERANA 'TERMELIWAT'

Mungkin ini katanya: Dengar! Dengar! Aku nak kelentong sikit 

 Penin kepala aku aihh! Tak tau apa aku dah kata tadi

 Aku punya temberang, huiii! Serupa kentut teloq temelang

Hang ni monyet, buat 'drop my water face' saja


Baca CnP sebahagian dari berita di MalaysiaKini. Ini bukan kata saya!

Kira-kira 15 orang yang menggelarkan diri mereka sebagai Demokrasi Hitam 2.0 berhimpun di hadapan bangunan parlimen sejak pagi tadi sebagai tanda bantahan terhadap penggantungan beberapa ahli parlimen Pakatan Rakyat.
NONEMereka yang sepatutnya berarak bagi menghantar memorandum aduan kepada Suhakam dari bangunan Parlimen ke pejabat Suhakam di Jalan Raja Laut sejurus tengahari ini, bagaimanapun dihalang oleh polis.
Akibatnya, berlaku kejadian tolak-menolak antara mereka dengan kira-kira 50 anggota polis yang sejak pagi tadi mengawal kawasan sekitar parlimen itu.

Akibatnya dua orang penyokong Demokrasi Hitam 2.0 ditahan polis dan Yusmadi Yussof (PKR-Balik Pulau) pula kelihatan sedang berbincang dengan polis.
Mereka yang ditangkap polis itu dikenali sebagai Lee Khai Loon (atas, berbaju merah), anggota exco AMK dan G Pravin (bawah, berbaju hitam), ketua penerangan PKR, Padang Serai, yang juga anak kepada ahli parlimen Padang Serai, G Gobalakrishnan. (Klik Sini ke MalaysiaKini)



Ini kata saya; Tunjuk perasaan Demokrasi Hitam 2:0 hanya sekadar cuba mengalih perhatian dari dakwaan 'wikileaks' tentang kesahihan kes liwat seseorang. Segala-galanya kerana Anu-arr. Malaysia menjadi huru-hara kerana Anu-arr. Melayu jadi huru-hara juga kerana Anu-arr. Insan (bolehkah dipanggil insan?) bernama Anu-arr ini 'kunun'nya 'anugerah Tuhan' Tapi tingkahlakunya tidaklah demikian. Demi survival dirinya, dia sanggup lakukan apa saja. Dia mesti menjadi PM untuk 'memutihkan' segala 'kehitaman' wajahnya selama ini yang akibat dirinya sendiri.

Anu-arr sendiri yang menconteng arang ke'anu'nya sendiri. Berbagai cara dilakukan untuk melepaskan diri. Halalkan gunakan kalimah Allah di gereja, Malaysia ini bukan Melayu yang punya, 16 september AP melompat 'katak' dan terkini berikutan pendedahan 'wikileaks' beliau menyatakan bahawa beliau 'terperangkap'. Wah! Beruntung sungguh menjadi Anu-arr. Apabila didakwa melakukan kesalahan maka dia pula mendakwa pendakwanya. Memang dia 'Anugerah Tuhan', tapi bukan sebagai pemimpin yang akan membela bangsa dan negara, Beliau 'anugerah Tuhan' sebagai penjahanam bangsa dan negara dari neraka jahanam!

Hairannya, Pas tetap juga menganggapnya 'anugerah Tuhan'. Hanya kerana inginkan kuasa Pas juga sanggup mengadai segalanya.

2 comments:

Anonymous said...

kahkahkah! tu yg main belakang tu sapa? hehe

Anonymous said...

tk akn anwar kot?

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...