10 December, 2010

NIK AZIZ MASIH SIHAT TETAPI PELU DITUNJUKKAN JALAN KELUAR


PM sewaktu menziarahi Nik Aziz yang sedang sakit, 
baginya tiada dendam walaupun satu ketika lain dia didoakan pecah perut.

Kota Bharu: Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat, hanya mengalami sakit pada bahagian pinggang dan bukannya tenat seperti dilaporkan didalam beberapa laman blog sebelum ini. Anak ke-2 Nik Aziz, Nik Omar, 45, berkata ayahnya masih boleh berjalan dan menunaikan solat jemaah di masjid, subuh semalam walaupun dalam keadaan duduk. ( Berita Harian MS 5, Khamis 9 Disember)

Nik Omar menafikan berita beberapa laman blog yang menyatakan beliau dalam keadaan tenat dan nazak sebaliknya menyatakan bahawa ayahnya masih sihat.

Nampaknya memang susah bagi seseorang untuk melepaskan jawatannya. Beberapa laman blog membuat provokasi supaya beliau melepaskan jawatannya atas alasan masalah kesihatanya, namun dengan segera beliau memberi petunjuk bahawa beliau masih sihat dan mampu mentadbir negeri.

Nampaknya ‘mimpilah’ bagi pemimpin-pemimpin pelapis dalam Pas untuk dapat pula merasai nikmat menjadi menteri besar Kelantan kerana yang ada ini masih liat untuk turun dari ‘takhta’ nya. Pada ketika Tun Dr. Mahathir memimpin, mereka inilah yang permainkan isu bahawa Tun sudah terlalu lama memimpin. Sekarang ini mereka lupa bahawa mereka juga sudah terlalu lama.

Apa lagi Nik Aziz nak tunggu? Samy Vellu yang memimpim MIC selama 31 tahun sejak 1979 juga tahu untuk berundur, kenapa Nik aziz tidak? Mungkin para pemimpin pelapis dalam Pas perlu tunjukkannya jalan untuk keluar. Kelantan pun bukan sangat sejahtera dibawah pimpinan beliau dengan pelbagai masalah rakyat yang tidak pernah dapat diselesaikannya sejak dulu.

2 comments:

Anonymous said...

selalunya kalau orang jenis busuk hati busuk perut ni liat sikit nak pi sebab Allah suruh bersihkan diri sikit sebelub JUMPA dia...oleh itu yang mana dok mengidam sanagt posisi dia ni..elok-elok suruh dia taubat supaya dia boleh pi cepat cikit..

Anonymous said...

USAH DIPAKSA DIA BERUNDUR SEBAB DIA TIDAK AKAN BUAT BEGITU WALAU SEJUTA DESAKAN DIBUAT.....BIARKAN DIA PUAS DAN PUAS DENGAN SEGALA KUASA DAN NIKMAT DUNIA YANG DIA RASA......DULU TUN DR MAHATHIR DIKECAM HABIS OLEH BELIAU KERANA LAMA BERADA DI PUNCAK..TETAPI KINI PENYAKIT GILA DUNIA,GILAKAN PANGKAT,GILAKAN KUASA DAN GILAKAN HARTA TELAH MENYERANG MANUSIA INI...DIA TERUS TEWAS DENGAN FITNAH DAN TIPUDAYA DUNIA SESUNGGUHNYA NIK AZIZ TELAH DISERANG PENYAKIT NYANYUK SAHNINNGA LUPA NAK LETAK TAKHTA...TAPI YANG LAIN MASIH KUAT INGATNYA...DAN KALAU MENGATA DAN MENGHINA ORANG DIA LAH NOMBOR SATU MENGALAHKAN SIJAHIL.....INGAT LAH TOK..TOK DAH TERLAMPAU TUA UNTUK BERADA DI SITU..BAGILAH PELUANG KEPADA ORG LAIN YANG LEBIH CERDIK DAN PANDAI PULA UNTUK MENTADBIR...SEBENARNYA KAMI PUN DAH JELEK LIHAT MUKA TOK...DENGAR FATWA SONGSANG TOK...DAN DENGAR BAHASA KESAT TOK....KAMI TAK PERLUKAN SEMUA ITU.. DAH TAK RELEVEN DENGAN KEHENDAK ZAMAN...ZAMAN INI ORANG BERLUMBA UNTUK MAJU DAN ORANG BERLARI UNTUK KEJAR KEMAJUAN DAN TEKNOLOGI...TAPI TOK BERUNDUR KE BELAKANG DAN MENGAJAK UMMAH BERPECAH DAN BERHARAP UMMAH LEMAH....DAN RELA DILEMBUKAN OLEH DAP...INILAH PEMIMPIN ISLAM CONTOH AGAKNYA..JADI PAK TURUT..JADI SI BAHLOL....TOK BERUNDURLAH DEMI UMMAH DAN MASA DEPAN ISLAM...DENGAN ADANYA TOK JALAN UNTUK MEMAJUKAN UMMAH AKAN TERBANTUT DAN TERHALANG...DAN TOK LAH PENGHALANGNYA.....FIKIR-FIKIRLAH TOK SEBELUM KUBUR MENJEMPUT KITA....DAN PADA MASA ITU MULUT TOK AKAN TERKUNCI DAN SEGALANYA AKAN TERJAWAB DI DEPAN ALLAH S.W.T.....AMIN

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...