Suara Anak Pahang - Perlu Baca

26 December, 2010

ANUGERAH TUHAN - ANU-ARR MEMANG BINATANG POLITIK!




Dalam keadaan politik dan maruahnya semakin burukpun, Anu-arr masih bercakap besar dan menyalahkan orang lain. Baginya hanya dia insan(?) pilihan - the choosen one! Mulut Anu-arr memang manis tertutama ketika memberi janji. Sayangnya hatinya hitam dan sanggup lakukan apa saja demi mencapai cita-citanya, termasuk menconteng arang kemuka dan bahkan menconteng arang ke bontot juga. Itulah Anu-arr - si binatang politik.

Saya masih ingat ketika Anu-arr merebut Timbalan Presiden UMNO dari Tun Ghaffar dulu. Bagaimana dia dengan jelas menunjukkan sikap kebinatangannnya. 'Kunun'nya menghormati Tun sebagai orang tua, beliau tidak akan menentangnya. Tetapi dibelakang, beliau menyusun kerja dan mencari pencalonan disetiap daerah sehingga Tun Ghaffar tidak mampu menyainginya, lalu 'kunun' terpaksa menerima pencalonan itu demi menyedari sokongan dan semangat perjuangan. Memang Anu-arr seorang binantang politik

Seekor binatang juga sangup sangup mengigit tangan yang selama ini memberinya makan. Seekor binatang juga sangup melakukan kegiatan seks songsang. Seekor binatang juga sangup 'membinikan' bini kawan dan main belakang. Maka lengkaplah anugerah Tuhan, seorang binatang politik bernama Anu-arr, yang akan menghancurkan Melayu, Islam dan negara Malaysia ini.

Binatang politik ini tahu setiap kesalahan yang dilakukannya, namun cepat-cepat menyalahkan orang lain atas kesalahan itu. Anu-arr menuduh UMNO yang buruk dalam masalah politik wang sedangkan ketika beliau didalam UMNO, dialah yang memulakannya. Menuduh orang lain mengamalkan kronism sedangkan beliaulah yang lebih mengamalkannya.

Perjuangan Anu-arr sebenarnya adalah untuk menjadi PM, bukan kerana sebenar-benar untuk memimpin dan membangunkan negara tetapi hanya kerana mahu menutup segala keburukan yang dilakukan selama ini. Sudah tentu apabila beliau menjadi PM segala kes yang sedang dihadapi ketika ini akan digugurkan. Bukankah itu sebenarnya perjuangan beliau?

Rakyat Malaysia tertipu. Pengudi-pengundi tertipu. Ahli-ahli PKR tertipu. Parti-parti politik yang bersama didalam Pakatan Rakyat  tertipu dan dalam masa sama juga menipu. Akhirnya Pakatan Rakyat hanyalah satu gagasan penipu rakyat yang perjuangannya hanya untuk membela Anu-arr si binatang politik. Kembalikanlah Anu-arr semula ke sarangnya, beliau hanya seorang pejuang yang layak berada selamanya dalam penjara bagi mencatat sejarah - seorang binatang politik penikam belakang!


5 comments:

Wake UP! said...

Anwar itu lebih teruk dari binatang.

Mana ada binatang yang meliwat?

bRAVEhEART said...

hahaha! wake-up,
memanggil dia binatangpun sudah tidak layak? huhu! dasat tu bro..

Anonymous said...

Aku nak pergi memancing, balik nanti aku aku bagi ko orang ikan kerapu seekor sorang. Sekarang ko orang hulur dulu 20 hingit untuk isi minyak! - mok

bRAVEhEART said...

mok,
boleh...boleh...
...boleh blah

Anonymous said...

ini betul2 binatang ni

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...