11 December, 2010

"FUCK NAZRI AZIZ, SUCKS BANANA", "FUCK NAZRI AZIZ, SUCKS BANANA", "FUCK NAZRI AZIZ, SUCKS BANANA"




Saya membaca amarah dan geram dari tulisan ini. Saya tidak berniat untuk menulis atau mengulasnya kembali. Namun saya merasakan ada kewajaran tulisan ini diulang lagi dan lagi dan lagi, supaya pihak-pihak berkenaan juga sedar bahawa ada amarah terpendam dalam hati kami: Sampai bila pemimpin Melayu kita hendak mengalah dan mengadai maruah bangsa dan negara?  ~   (Sumber: Blog Jelapang)



MCA tidak mahu ada sistem “abang besar, abang kecil” dalam BN. Keputusan penting kerajaan jangan dibuat di dalam Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO, sebaliknya keputusan itu perlu dibuat dalam Kabinet. Pemimpin UMNO perlu berhenti menggunakan perkatan sensitif seperti “pendatang” (immigrants), “penumpang” (passengers), “terhutang budi” (indebted to), “kurang patriotic” (unpatriotic) and “ketuanan Melayu” (Malay supremacy). " - Kenyataan Chua Soi Lek di Konvensyen Barisan Nasional (5 Disember 2010).

Siapa yang menyokong kenyataan ini? Presiden Gerakan Koh Tsu Koon.
Kata Koh Tsu Koon menerusi satu kenyataan media bertulis:"mengumumkan dasar-dasar kerajaan yang penting selepas mesyuarat-mesyuarat Umno dan bukannya selepas mesyuarat Kabinet atau BN telah menimbulkan tanggapan bahawa tiada kesemarataan di dalam BN di kalangan parti komponen seperti mana termaktub di dalam Perlembagaan BN."http://www.thesundaily.com/article.cfm?id=54926

Kenyataan Koh Tsu Koon adalah contoh terbaik betapa bersatunya hati kaum Cina, baik dari MCA, Gerakan atau DAP demi kepentingan kaum mereka.
Malangnya, reaksi pemimpin Melayu selalunya lambat. Dalam kes ini, tiga hari selepas Chua Soi Lek membuat kenyataan baru lah kita terdengar bantahan dari Naib Presiden Umno Hishammuddin Hussein.
Tetapi lain pula dengan Nazri Aziz. Beliau memilih untuk bersama Wee Meng Chee (Namewee) untuk memberi sokongan moral kepada anak muda Cina yang anti Melayu ini.

Apa kata Nazri?

Nazri lebih berminat mempromosikan Namewee dari mempertahankan bangsa sendiri.
Semoga Namewee dapat menghadiahkan satu lagu untuk Nazri sebagai satu penghormatan. Namewee harus mempertimbangkan menamakan lagu ini 'FUCK NAZRI AZIZ, SUCKS BANANA", sepertimana Namewee mendendangkan sebuah lagu kepada seorang guru Melayu yang bernama Siti Inshah (lihat video di atas).


6 comments:

Anonymous said...

ORANG MELAYU - LOOSER

MANA KUMPULAN KUMPULAN RAP MELAYU


AKU CABAR MANA MANA RAPPERS MELAYU YANG BERANI BUATLAH LAGU RAP RACIST YANG DITUJU KE KAUM CINA .. JANGAN TAKUT KENA TANGKAP, NAMEWEE DAH TUNJUK JALAN

ATAU AKU CABAR PERKASA, UMNO, ATAU SAPA SAPA MELAYU YANG ADA KEBERANIAN ... AYOHHHHHH !!!!

SAPA TAHU MENTERI KPM ???????

KALAU AKU PENGUNDI DI KAWASAN NAZRI KONFIRM 200%% AKU LUKIS DAN PANGKAH KEPALA BABI

SUCKS YOUR BANANA

Anonymous said...

LAMA DAH BENCI DGN MENTERI BINGAI NIH

Wake UP! said...

Mana KRU ni? Mesti KRU boleh buat lagu menandingi Namewee babi ni.

Bukankah Norman KRU pun ahli UMNO? Awat senyap je.

Live in a zoo Namewee.

bRAVEhEART said...

Salam semua,
KRU? Tk 'uluq' kot? Hehehe

Anonymous said...

Selepas zaman Tun M, semua pengganti PM mcm tak bermaya, ditambah lagi dgn menteri2 yg tersgt dungu!!! Ahli2 parti komponen mula naik kepala. Kalau masa zaman Tun M, sapa yg berani? Hatta PM Singapork bole botak kapla!!! Tetapi benarlah kata pujangga, bila seorang tokoh telah menaikkan sesuatu bangsa, maka kejatuhan bangsa itu akan terus dan terus dilakukan oleh pewarisnya. Buktinya ialah seperti apa yg berlaku sekarang.

Anonymous said...

tukar ajer lagu dia tu. tukar lirik, tukar nama ubah suai.. macam brave heart buat, fuck nazri, fuck nazri, ok latu. ambil lirik tukar guna lirik sendiri. nanti ada la yg buat nasi tambah.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...