19 December, 2010

CHEGUBARD TUKAR TIUB, KAH! KAH! KAH! - MASA UNTUK TUKAR TAYAR


Chegubard tewas dalam pemilihan sebagai Ketua AMK. Pertandingan yang telah sejak awal menentukan siapa menang dan siapa yang akan kalah ~ demokrasi terpimpin ala PKR. Kah! Kah! Kah!

Beliau melaporkan kepincangan dalam parti terutamanya berkaitan pemilihan yang dirasai tidak adil yang menyebabkannya kalah. Kah! Kah! Kah! PKR adalah Parti Keadilan Yang tidak adil.

Beliau 'kunun'nya berkeras tidak akan menerima sebarang jawatan lantikan namun akhirnya menerima lantikan sebagai Timbalan Setiausaha Agung PKR. Kah! Kah! Kah! Hatinya bukan sekeras besi tetapi hanya sekeras kerak nasi.

Apapula jadi dengan blogger CMK (Cucu Mat Kilau) ? Kenapa terus keluar parti? Tak ada ke tawaran apa-apa jawatan dari pemimpin tertinggi PKR?  Kah! Kah! Kah! Hakikatnya PKR adalah parti menikam belakang. Kerana tak sanggup tertikam belakanglah Zaid Ibrahim juga keluar.

Tahniah kepada Chegubard atas perlantikan itu. Terimalah dengan senyuman. Kalau selama ini 'tukar tiub', rasanya kali ini perlulah 'tukar tayar' sekali. Kah! Kah! Kah! Teringat pepatah; Sekeras-keras kerak nasi, Hangat-hangat tahi ayam....Kah! Kah! Kah! Masa untuk Chegubard main tahi ayam!



4 comments:

Anonymous said...

woit
tukar tiub tu
hishamudin rais la
kalau x kenal?
pegi tnya lebai google..
apa punya turrrr da

bRAVEhEART said...

Kahkahkah! 2 in 1, Hang jgn kalut lah, saja nk bagi org tidur terjaga, nak cucuk bontot org sini nk tengok bontot org sana, Kahkahkah! Tukar tayar lah!

blogenstarz said...

luuuuu
mana ada ikan tak berinsang !

blogenstarz said...

linkkan i bro
menarik........
http://blogenstarz.blogspot.com

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...