Suara Anak Pahang - Perlu Baca

02 May, 2012

BUDAK 'KIMAK' MANA NI YANG MENGHINA PEMIMPIN NEGERI?





1. Ini lah apa yang negara kita dapat kita untuk masa depan remaja dan masyarakat generasi baru kita. Remaja yang tidak berakhlak dan tidak berfikiran positif. Dikala remaja bangsa lain asyik menumpukan seluruh tenaga dan fikiran untuk mempertingkatkan ilmu dengan pelajaran, anak-anak kita hanya berbangga setakat menjadi kutu rayau dan mat rempit serta pendemo jalanan dengan sedikit upahan.

2. Ditambah pula dengan sikap kurang ajar dan rendah moral, apa lagi yang dapat kita harapkan pada masa depan negara kelak? Bukan mustahil negara kita akhirnya akan dipimpin oleh kalangan bangsa lain kerana mereka lebih bijak dari anak-anak muda kita yang semakin bangang dan rela diperbodohkan.

3. Dalam kes demo dan rusuhan diatas, NGO di Pahang disarankan mengambil tindakan tegas untuk membuat laporan Polis terhadap individu berkenaan supaya satu siasatan dapat dilakukan dan individu berkenaan dikenakan tindakan kerana menghina pemimpin negeri. Apakah kita juga tidak merasa malu apabila pemimpin kita dihina sedemikian rupa?

4. Budak 'kimak' ni memang patut diberi pelajaran. Mak Bapaknya Juga harus bertanggungjawab dan  diberikan pelajaran supaya dapat mengajarinya lebih menghormati adat dan budaya serta menjadi manusia yang beradab sopan. Mungkin parti pembangkang yang menjerumuskannya kedalam tunjuk perasaan itu boleh berbangga buat sementara kerana itu selaras dengan harapan mereka namun tentu  pada suatu waktu yang lain dia juga akan bila-bila masa menentang mereka pula.

5. Yang diajari kencing berdiri ini sudah tentu tidak akan ragu-ragu untuk kencing berlari pula suatu masa nanti.


6 comments:

Anonymous said...

Aku rasa ini gamba provokasi je. Nak memecahbelah, aku tengok banyak gambar, kalau mamat tu dari berseh tak tutup muka. Mamat ni tutup muka. Lu fikirlah sendiri.

bRAVEhEART said...

banyak terima komen dari pencacai pembangkang, mungkin diarahkan utk lakukan itu, tp kerana komennya yg jelas kebodoh-bodohan dn tidak langsung memberi faedah serta mcm komen org tk de telor, jd sy tk lah publishkan, bimbang malukan mak bapak mereka sendiri je, hehe...

Anonymous said...

ok tu bro, jgn layan bang puak2 pencacai pemain bontot tu..suma bkn pakai otak tu, dalam kepala penuh taik sbb pemimpinnya anu gerah lubang taik...jgn layan je biar dia org meroyan...

Anonymous said...

Nak jadi hero tp tutup muka...apa barang la lu ni....spesis mcm kapir lahanat jer ni.....

kedai buku perintis said...

Salam
Tahu kenapa?
Disekolah disamping menimba ilmu mereka juga menimba hasutan dari guru guru yang cintakan pembangkang.Mereka dididek menjadi kurang ajar dan tidak beretika.Dirumah makbapak masing2 ada tanduk.so tak hairan anaknya jadi species ini.

Anonymous said...

ermmmm....kesian kat dia org ni...org bagi komen nasihat xnak dengar....camana nak maju klau attitude macam ni...sebab tu sampai ke la ni aku x kisah sgt sbb BR1M ada. blog aku mcm ko juga, tp aku buat iklan ubat kuat seks serta keras konek dn tk harapkan SUMBANGAN...SUBSIDI...SEDEKAH drp orang untuk sara kehidupan aku sekeluarga...lawan tetap lawan, aku tetap sokong kotey bengkok selamanya...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...