Suara Anak Pahang - Perlu Baca

04 May, 2012

DATARAN MERDEKA BUKAN DATARAN TAHRIR

Siapakah yang ganas dan siapakah yang memulakan keganasan?
Inilah serangan pemula dari pendemo, apakah polis bersenjata?


1. Anu arr itu memang binatang politik. Padanya matlamat menghalalkan cara. Impiannya hanyalah untuk menjadi PM. Menjadi PM bukan hanya kerana ingin menjadi PM dan mentadbir negara bagi menawarkan kebaikan untuk rakyat, tetapi kekuasaan itu adalah hidup dan matinya. Kerana itu lah dia bermati-matian mencapai hasratnya. Malah Anu arr juga tidak kisahkan jika ada yang terpaksa bermati-matian dan benar-benar mati kerananya.

2. Jika Anu arr jadi PM, sejarah menjuburnya akan dipadamkan maka akan bersihlah segala keturunannya. NurulIzah juga akan boleh tersenyum bahawa papa hebatnya bukanlah seorang peliwat bersiri lagi. Anak-anak NurulIzah nanti tentu tidak lagi akan merasa malu bahawa datoknya adalah pemain jubur yang agung. Sejarah Anu arr dengan Shamsidar Lewinsky si-perempuan jalang itu juga akan dipadamkan. Klip video dimana dia meng-ice-cream-kan anu Anu arr tentunya akan juga dipadamkan. Anu arr akan bersih dari segala kesalahan dan Tok Garu (bukan Tok Guru) Nik Aziz akan mengampunkan segala dosa-dosanya untuk disahkan sebagai Wali Allah atau menabalkannya sebagai Imam Mahadi.

3. Selain itu, assetnya yang didapati secara haram sewaktu jadi TPM dan Menteri Kewangan berserta wang kertas RM1K dan RM500 yang yang bernilai berjuta-juta yang disimpan diluar negara akan dapat dibawa masuk semula serta bernilai kembali. Jikalau tidak, ianya hanyalah 'wang kertas cina mati' yang tidak bernilai apapun.

4. Anu arr juga terpaksa dan terdesak untuk jadi PM kerana menunaikan janji kepada negara asing yang mana sudah banyak melabur untuknya menjadi PM. Segala bantuan harus dibayar balik dengan memberikan itu dan ini kepada negara berkenaan. Negara asing sudah banyak campurtangan dalam urusan negara kita untuk membolehkan Anu arr jadi PM tetapi kita masih kuat kerana pemimpin kita kuat, kerana negara kita kuat dan kerana rakyat kita juga kuat menyokong kerajaan.

5. Kerana itulah bagi Anu arr, menjadi PM adalah hidup dan matinya. Jika Anu arr gagal maka pelan ke-2 sudah tentu melarikan diri keluar negara dan mendapat perlindungan politik dimana-mana negara yang banyak beliau simpan assetnya yang bernilai ber-'meliun-meliun'.

6. Untuk realisasikan harapannya melalui PRU, Anu arr semakin rasa tidak yakin dan bahkan tertekan. Sokongan rakyat terhadap DS Najib semakin meningkat. (Poll yang letakkan diblog ini juga menggambarkannya sedemikian). Justeru itulah Anu arr galak menganjurkan demonstrasi-demonstrasi yang melibatkan kekerasan dengan harapan semangat dari Mesir dan Syria akan membara di Malaysia pula. Anu arr berharap 'Arab Spring' akan jadi sebagaimana 'musim durian' di Malaysia, namun beliau kecewa kerana harapannya itu gagal. 'Arab Spring' tak menjadi, yang berlaku hanyalah 'Malaysian Flood' atau 'Selangor Rubbish'.

7. Memang Ambiga merancang 'Bersih3' sebagai demo aman, namun Anu arr telah merampasnya disaat akhir untuk jadikan demo keganasan, bahkan tidak kisah jika beberapa nyawa terpaksa terkorban bagi membangkitkan kemarahan rakyat terhadap kerajaan. Akhirnya Ambiga sedar bahawa mainan politik Anu arr telah memerangkapnya dan Ambiga tersedar bahawa dia diperbodohkan oleh Anu arr dan sebenarnya dia memang bodoh.

8. Di kebanyakan laman blog menyiarkan foto 49 pendemo ganas yang dikehendaki polis. Itu adalah satu tindakan yang sangat wajar dilakukan oleh pihak keselamatan. Selama ini kita sudah terlalu banyak bertolak ansur dan berbudi-bicara namun sikap demikian dianggap sebagai satu kelemahan kerajaan. Kita juga harus sedar bahawa pendemo yang disokong pembangkang ini tidak akan berpuas hati walau apapun yang kerajaan dan pasukan keselamatan lakukan. Oleh itu, kenapa harus kita masih memberi jika setiap pemberian itu tidak akan pernah dihargai sama sekali? (Klik ke blog Abang Tuah untuk mengenalpasti wajah-wajah buruan polis, berikanlah kerjasama kepada pihak polis jika ada maklumat mengenai mereka supaya mereka dapat diberikan hukuman setimpal)

9. Di blog papagomo (@ papahomo), mengkisahkan seorang pegawai polis terpaksa mengacukan pistuk kepada pendemo bagi menyelamatkan sahabatnya. Sudah tentu pembangkang memainkan isu itu sebagai polis bertindak ganas dengan mengacukan pistol. Tetapi apakah sahabatnya yang juga seorang anggota polis yang sedang diserang akan selamat jika anggota polis berkenaan hanya mengacukan 'pisang'nya kepada pendemo?

10. Saya mungkin adalah antara sebahagian penyokong kerajaan yang selama ini berdiam diri sebagai 'silent voters', namun kami sudah tidak tahan lagi untuk tidak menyuarakan sesuatu demi menjamin kestabilan politik negara yang dimana kami anak cucu akan tinggal dan meninggal nanti. Anu arr sekeluarga bersama kekasihnya Azmin dan madunya Shamsidar Lewinsky mungkin boleh berhijrah ke luar negara dengan nilaian harta mereka yang ber-meliun-meliun itu tetapi tidak bagi saya dan rakyat yang seperti saya.

11. Jika bernasib baik, mungkin sebahagian penyokong Anu arr akan dibawa bersama sebagai penjilat bontotnya namun tentu banyak lagi yang terpaksa berendam air mata ditinggalkan setelah habis manis sepah dibuang.

12. 49 orang 'anjing' ini siapakah yang akan membantu mereka menghadapi tindakan undang-undang nanti? Anu arr hanya akan cuci tangan. Anu arr tidak akan berjuang untuk rakyat, sebaliknya mengharapkan rakyat berjuang untuk dirinya. Malanglah bila menjadi rakyat yang bodoh dan ditipu oleh pembohongan demi pembohongan Anu arr. Sudah ramai dari penyokong Anu arr dahulu yang meninggalkannya, wahai 'anjing-anjing' buruk jubur, bila lagi anda akan meninggalkannya?

1 comment:

Anonymous said...

Ingatlah dunia diakhir zaman, marilah kita memohon keampunan dari Allah semoga semua kesalahan kita mendapat keampunan. Amin

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...