Suara Anak Pahang - Perlu Baca

03 May, 2012

RAKYAT PERCAYA SEMUANYA SALAH UMNO



1. Anu arr anu-gerah Tuhan telah memanupulasikan sepenuhnya persepsi negatif terhadap kerajaan khususnya DS Najib kepada rakyat. Berbagai keburukan yang memang tidak masuk akal pun diletakkan keatas bahu dan beban DS Najib.

2. Pemimpin pembangkang yang menyertai pakatan haram sedar bahawa itu semua hanya fitnah namun kerana ingin berkongsi mimpi menawan putrajaya dan berkuasa maka mereka sanggup bersekongkol dan bersubahat dengan fitnah.

3. Nik Aziz tidak ragu-ragu mengeluarkan fatwa bahawa merusuh untuk menumbangkan kerajaan adalah 'halal'. Cuma kita tertanya-tanya pula, apa kata jika ada pihak yang akan mengadakan demonstrasi untuk menumbangkan kerajaan negeri Kelantan yang dipimpinnya, apakah halal juga atau haram? Kehkehkeh! Semua orang sudah dapat menduga apakah hukum yang akan difatwakan oleh 'Tok Garu' itu jika ianya terjadi.

4. Apabila video klip serta laporan bahawa Anu arr 'menjuburi' dan 'memburiti', maka dengan pantas mereka menyalahkan bahawa semua itu adalah konspirasi UMNO untuk memburukkan Anu arr yang suci murni itu. Rakyat yang bodoh-bodoh dan separuh bodoh tentu akan percaya dan separuh percaya. Pemimpin yang cerdik sedikit tidak percaya tetapi tetap menyakinkan rakyat supaya percaya kerana mereka mengharap faedah dari fitnah tersebut.

5. Malang bagi UMNO adalah segalanya akan dipersalahkan kepada UMNO. Hatta anjing mati dilanggar lori juga UMNO yang dipersalahkan. Begitulah persepsi buruk yang ditanamkan kepada rakyat sehingga ada yang percayakannya, termimpi-mimpi dan terigau-igau.

6. Apakah kelak UMNO juga dipersalahkan apabila Shamsidar Lewinsky meng'ice-cream'kan totey Anu arr seperti yang diperkatakan Nalla? Salah UMNOkah apabila Azmin juga di ice-creamkan seperti dalam foto yang disebarkan baru-baru ini? (Khabarnya NurIzzah yang jadi dalang penyebarannya).

7. Nampaknya kita sudah semakin keliru dan diperbodohkan apabila orang yang salah sudah tidak lagi dilihat sebagai pesalah kerana pandai menfitnah dan menyalahkan orang yang tidak bersalah untuk dipersalahkan. Mereka yang kononnya ulamak juga bersubahat dan tetap dianggap maksum meskipun ternyata sudah terbabas jauh dari akidah.

(Baca diblog parapukari)

2 comments:

Anonymous said...

Terima Kasih Umno kerna cepat mendedahkan semua nya ini..sebelum rakyat ditipu lebih jauh tentang jahatnya pemimpin PKR...rakyat nak tahu! rakyat nak Tahu..!

Wanredone said...

SHAMSIDAR AKAN MENAFIKAN INI BUKAN GAMBAR AZMIN ALI....

KALAU SHAMSIDAR CONFIRM ITU WAJAH AZMI ALI, AZMIN PUN BOLEH CONFIRM SKANDAL ICE CREAM SHAMSIDAR DENGAN ANWAR IBRAHIM ALJUBUR

SO, JANGAN HARAP SHAMSIDAR AKAN SAHKAN WAJAH GAMBAR ITU ADALAH AZMIN ALI....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...